VASODILATATOARE naturale – alimente care reduc hipertensiunea arterială

Studiile au descoperit numeroși nutrienți din alimente care acționează ca niște vasodilatatoare naturale, precum potasiu, magneziu, nitrați și calciu, Omega 3, diverse flavonoide, fitochimicale și antioxidanți. Vasodilatatoarele determină venele să se dilate și să se lărgească, ușurând astfel presiunea sângelui.

Dintre alimentele și plantele care ajută la dilatarea vaselor de sânge, ușurează circulația și previn hipertensiunea arterială, cele mai populare sunt: usturoiul, hreanul, ardeiul iute, țelina, ghimbirul, ginkgo biloba, păducelul și anghinarea.

Vasodilatatoare Naturale

Vasodilatatoare Naturale

Vasodilatatoare naturale

Un studiu clinic a arătat că vegetarienii și lacto-vegetarienii au o presiune arterială mai mică decât persoanele care consumă carne și produse din carne.

Cercetătorii au întocmit o listă a alimentelor cu cea mai mare eficiență în reducerea tensiunii arteriale:

• fructele de pădure 
• cerealele integrale 
• cartofii copți în coajă
• sfecla
• ciocolata neagră
• spanacul
• peștele de apă rece
• păpădia
• fasolea neagră

O porție de fructe de pădure (în special afine, zmeură sau căpșuni) pe săptămână poate combate creșterea tensiunii arteriale peste limitele normale. Acest efect se datorează conținutului bogat de antociani și polifenoli. În plus, fructele de pădure sunt surse excelente de vitamina C și potasiu.

Ciocolata și vinul roșu sunt de asemenea bogate în polifenoli. Aceste alimente trebuie însă consumate cu moderație, altfel pot avea efecte adverse nedorite. 100 g de ciocolată neagră pe zi poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Numeroase studii au demonstrat că flavonoidele au un efect natural de dilatare a vaselor de sânge. Cercetătorii recomandă ciocolata cu un conținut de 60-80% cacao, fără mult zahăr.

Un bol de cereale integrale, bogate în fibre, poate reduce semnificativ riscul de hipertensiune arterială. Cerealele pot fi consumate zilnic, la micul dejun. Un studiu realizat la Universitatea Harvard a arătat că 73% din participanți au redus doza medicamentelor pentru hipertensiune arterială la jumătate după ce au consumat cereale integrale timp de 12 săptămâni.

Efectul anti-hipertensiv al cerealelor se datorează conținutului generos de fibre și magneziu. Ovăzul ajută inclusiv la stoparea progresiei aterosclerozei. Maximizați beneficiile consumând cereale cu fructe de pădure la masa de dimineață.

Cartofii copți în coajă conțin cantități mari de potasiu și magneziu, două minerale care s-au dovedit eficiente în scăderea tensiunii arteriale, și care din păcate lipsesc tot mai mult din alimentația omului modern. Alte alimente bogate în potasiu sunt bananele și boabele de soia.

Sfecla roșie este bogată în nitrați, compuși benefici în mod special pentru inimă. Nitrații naturali din sucul de sfeclă au același efect ca un supliment cu nitrați. Acești compuși ajută la scăderea și reglarea tensiunii arteriale, și la ameliorarea anginei. Alte alimente care conțin nitrați sunt spanacul și salata verde.

Spanacul este de asemenea o sursă bună de magneziu și potasiu, care ajută la menținerea tensiunii arteriale stabile.

Fitochimicalele din țelină ajută la relaxarea țesutului muscular din pereții arterelor, și implicit la stimulare circulației și reducerea presiunii arteriale.

Peștele gras și uleiul de pește sunt surse bune de Omega-3. Acești acizi grași esențiali au beneficii importante pentru sistemul cardiovascular, întrucât pot preveni formarea de cheaguri de sânge, un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Secretul lor se datorează efectului de subțiere a sângelui, care ușurează mult munca inimii.

Cel mai bun este peștele de apă rece, precum somonul, macroul, tonul, codul, heringul și păstrăvul. Asociația Americană a Inimii recomandă cel puțin 2 porții de pește pe săptămână.

Broccoli conține calciu, potasiu, magneziu, fibre, vitamina C. Toți acești nutrienți ajută la reducerea tensiunii arteriale.

Păpădia ajută la combaterea hipertensiunii arteriale prin efectul diuretic și reducerea nivelurilor mari de sodiu.

Fasolea neagră conține acid folic, magneziu și fibre. Pe lângă scăderea tensiunii arteriale, acest aliment ajută și la reducerea nivelului de colesterol și reglarea nivelului de zahăr din sânge, datorită proteinelor și fibrelor conținute.

Sursă: http://hubpages.com/health/what_foods_lower_blood_pressure_A_food_list

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.