Cauze și simptomele LIPSEI de VITAMINE B

Complexul de vitamine B este important pentru susținerea metabolismului celular (transformarea nutrienților în energie pentru țesuturile corpului), pentru funcționarea corespunzătoare a creierului și a sistemului nervos, pentru menținerea sănătății celulelor roșii de sânge, transportul oxigenului și buna funcționare a hemoglobinei, pentru echilibrul hormonal și prevenirea cancerului.

Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine B

În complexul B intră 8 vitamine diferite:

• vitamina B1 (tiamină)
• vitamina B2 (riboflavină)
• vitamina B3 (niacină)
• vitamina B5 (acid pantoteic)
• vitamina B6 (piridoxină)
• vitamina B9 (acid folic)
• biotină
• vitamina B12

Fiecare din aceste vitamine au roluri individuale, specifice, însă ele acționează și împreună, asigurând buna funcționare a organismului.

Cauzele unei lipse de vitamine B din corp

Foarte multe persoane suferă astăzi de un deficit de vitamine B. Cauzele principale sunt dieta nesănătoasă, bazată pe alimente procesate și zahăr rafinat, stresul fizic, emoțional și spiritual, consumul excesiv de medicamente, toxinele din mediu și produsele de uz casnic sau personal.

Toți acești factori contribuie la golirea depozitelor de vitamine B ale corpului. De asemenea, prepararea termică a legumelor reduce cantitatea de vitamine B din mâncare.

Lipsa de vitamine B – semne și simptome

La fel ca în cazul altor deficite nutriționale, lipsa de vitamine B alterează starea de sănătate, având în vedere numeroasele funcții pe care acești nutrienți le îndeplinesc în organismul nostru: transmiterea de electricitate nervoasă, diferențierea celulară, contracția musculară, sănătatea celulelor nervoase, digestia, funcția creierului, producția de energie, procesele de gândire etc.

Atunci când corpul nostru este privat de alimente bogate în vitamine B, pot să apară unul sau mai multe simptome:

– oboseală cronică, extenuare
– palpitații
– aritmii cardiace
– fibrilație
– indigestie
– paranoia, teamă nejustificată
– senzație de moarte iminentă
– crize de plâns
– nervozitate, anxietate
– deficit de atenție
– probleme de concentrare
– iritabilitate
– frustrare, agitație
– incapacitatea de a dormi (insomnie)
– furnicături la nivelul mâinilor, degetelor, picioarelor
– mâncărimi
– dureri în tot corpul

Alimentele cu cel mai mare conținut de vitamine B 

Pentru prevenirea și tratarea deficitului de vitamine B,  reduceți pe cât posibil consumul de zahăr alb, rafinat, alimente care conțin ingrediente artificiale sau cafea. Încercați să vă feriți de stres. Creați-vă o dietă sănătoasă, bazată pe mai multe legume, fructe, nuci, semințe și cereale integrale.

Lipsa de Vitamine B

Lipsa de Vitamine B

• drojdia de bere
• ovăzul
• orzul
• tărâțele de grâu
• avocado
• somonul
• nucile
• migdalele
• bananele
• spanacul
• ouăle, peștele, carnea de pui
• fasolea
• cerealele integrale
• fructe citrice: portocale, grepfrut

Surse:
http://www.livestrong.com/article/383697-how-does-vitamin-b-complex-help-your-body/
http://www.greenmedinfo.com/blog/vitamin-b-deficiency-why-vitamin-pills-are-not-enough

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.