ALIMENTE și BĂUTURI care nu trebuie consumate niciodată ÎMPREUNĂ

Unele alimente fac o pereche foarte bună, și chiar sunt recomandate de nutriționiști, precum cele prezentate în acest articol. Altele însă, pot cauza numai dezastre atunci când sunt consumate împreună, în special balonare, creșterea glucozei și probleme legate de absorbție a nutrienților.

Combinații Alimentare Periculoase

Combinații Alimentare Periculoase

Ceai și lapte

Nutriționiști susțin că efectele terapeutice ale ceaiurilor bogate în antioxidanți pot fi reduse considerabil chiar și prin adăugarea unei cantități foarte mici de lapte, în special de vacă. Proteinele din lapte se leagă de antioxidanți și împiedică absorbția lor în corp. Antioxidanții sunt compuși care combat daunele radicalilor liberi și reduc inflamațiile asociate cu numeroase boli cronice.

Pâine albă și gem; cartofi prăjiți cu suc

Carbohidrații simpli sunt cei mai periculoși pentru diabetici și nu numai, deoarece aceștia ridică foarte mult nivelul zahărului din sânge.

Atunci când alăturăm două sau mai multe alimente bogate în carbohidrați – precum pâine albă cu gem, sau carofi prăjiți cu suc – nivelul zahărului din sânge se ridică rapid, și corpul depune un efort mare pentru a reduce nivelul, eliberând insulina din pancreas. Acest lucru duce la căderile bruște de energie, oboseala și senzația de iritare pe care le simțim uneori după o masă.

Astfel de obiceiuri alimentare pe termen lung pot duce la uzarea pancreasului și la dezvoltarea rezistenței la insulină și a diabetului. Înlocuiți carbohidrații rafinați cu cereale integrale, bogate în fibre, care încetinesc digestia și previn fluctuațiile glicemiei.

Salată cu un dressing fără ulei

Uleiul are un rol extrem de important într-o salată: facilitează absorbția nutrienților. Un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică a arătat că antioxidanții de tipul carotenoizilor – renumiți pentru reducerea riscului de cancer, boli cardiovasculare și degenerescența maculară – sunt mai rapid absorbiți în corp dacă sunt consumați cu puțină grăsime decât dacă sunt consumați ca atare. Așadar, nu vă sfiiți să stropiți verdețurile sau legumele cu puțin ulei de măsline, oțet sau suc de lămâie.

Alcool și cofeină

Cei care consumă seara vin încep să se simtă moleșiți, și pentru a combate această stare, beau un cappucino după masă. Senzația de energie care apare imediat maschează de fapt o intoxicare gravă. Mai periculos este să combinăm cafea cu vodcă sau băuturi energizante, precum Red Bull. Cercetătorii de la Școala de Medicină de la Universitatea Wake Forest au arătat că persoanele care amestecă alcoolul cu cafeaua au un risc mai mare de a fi implicați într-un accident.

Linte și vin roșu

Vinul roșu este bogat în taninuri, compuși care împiedică absorbția fierului din plante, precum lintea și soia. Acest lucru se întâmplă deseori la persoanele care au un regim vegetarian sau vegan. Fierul din surse vegetale se absoarbe mai greu decât fierul din alimente de origine animală precum carnea.

Burgeri și bere

Este unul din cele mai populare meniuri. Atunci când mâncăm burgeri și bem bere, ficatul nostru procesează mai întâi alcoolul, întrucât îl consideră o toxină. Ca urmare, grăsimile rămân libere în fluxul sangvin și sunt ulterior depozitate în țesuturile grase. Grăsimea încetinesc procesul de digerare, din acest motiv mesele grele sau grase pot produce un disconfort care durează mult timp, precum balonare și o senzație incomodă de plinătate.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.