Ce să mănânci când ai INDIGESTIE

Alimentația are un rol extrem de important în prevenirea și tratarea bolilor. Ceea ce mâncăm devine prioritar atunci când suferim de pildă de deranjamente stomacale sau de probleme cu digerarea alimentelor.

Profesorul doctor universitar Constantin Milică recomandă repaosul alimentar în prima zi după o indigestie acută. Se pot consuma doar lichide, apă și ceaiuri, apoi supe și piureuri de morcovi, cartofi și alte legume. După aceea se poate consuma carne fiartă, pâine prăjită și compoturi. La masă se poate bea o cană cu apă caldă în care s-a stors puțin suc de lămâie.

Alimente Pentru Indigstie

Alimente Pentru Indigestie

Se recomandă cel puțin 8 pahare de apă pe zi pentru prevenirea și tratarea unei indigestii. Lichidele ajută la neutralizarea acizilor și la eliminarea lor din esofag (unde cauzează reflux de acid) în stomac, precum.

Ceai de mușețel

După apă, cel mai bun lichid în cazul unei indigestii este ceaiul de mușețel. Botanistul James A. Duke scrie în cartea sa „Farmacia Verde” că oamenii din America Latină obișnuiesc să bea câte o cană de cea înainte de culcare, pentru prevenirea indigestiei.

Mușețelul are efecte calmante asupra stomacului și sedative. Profesorul dr. Andrew Weil consideră ceaiul de mușețel și de mentă cel mai bun remediu pentru tulburările gastrice. Ceaiul de mușețel a fost de asemenea aprobat de Comisia Europeană Germană pentru tratarea afecțiunilor gastrointestinale.

Cele mai bune alimente în cazul unei indigestii

Studiile au descoperit foarte bune alimente și plante cu efecte carminative, care ajută în cazul unei indigestii:

– cartofii, morcovii, țelina, păstârnacul, dovleacul (fierte)
– orzul și ovăzul încolțit
– hrișca, orezul
– ceapa, usturoiul, ghimbirul, hreanul, ardeiul iute
– pătrunjelul, leușteanul, oregano, măghiranul, mărarul rozmarinul, tarhonul, cimbrul, turmericul
– merele, lămâile, gutuile, piersicile
– dafinul, coriandrul, feniculul, chimenul, chimionul
– cuișoarele, nucșoara, cardamomul, menta
– roinița, lemnul-dulce, coada-șoricelului, brusturele, ungurașul

Ghimbir

Ghimbirul este un alt aliment foarte eficient pentru tratarea stărilor de indigestie. Comisia E a Germaniei a aprobat utilizarea a unei lingurițe de ghimbir pentru liniștirea stomacului în cazul unei indigestii. Ghimbirul conține unii compuși care calmează crampele stomacale, înlătură greața, stimulează digestia și ajută la mișcarea alimentelor prin intestine.

Un studiu recent (2011), publicat în World Journal of Gastroenterology a arătat că ghimbirul a ajutat la golirea stomacului la persoanele cu dispepsie funcțională, și a redus simptomele gastrointestinale.

Usturoiul este de asemenea recomandat pentru tratarea simptomelor de flatulență și gaze. Acesta ucide bacteriile dăunătoare, neutralizează toxinele, elimină gazele și îmbunătățește digestia.

Ardeiul iute este un alt condiment care calmează stomacul și stimulează digestia.

Iaurt

Iaurturile bogate în probiotice sunt alimente benefice pentru sănătatea digestivă. Alegeți un sortiment simplu, fără zahăr, fructe sau alți aditivi. Cel mai bun este iaurtul preparat în casă, din lapte de țară. Zahărul adăugat în iaurturile din comerț pot deranja și mai mult flora bacteriană intestinală.

Surse:
http://www.livestrong.com/article/69933-foods-eat-drink-indigestion
“Farmacia Verde”, James A. Duke
“Medicina Naturistă”, Vol. 1, Constantin Milică

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.