Budincă de hrișcă și banană – rețetă fără zahăr și fără foc

Budinca din hrișcă și banană este unul din cele mai simple, rapide și sănătoase deserturi pe care le putem face în casă.

Nu necesită preparare termică sau o listă sofisticată de ingrediente.

Terci de cereale

Imagine cu titlu sugestiv: Terci de cereale

Este un preparat foarte nutritiv și sățios, care poate fi servit la micul-dejun, sau în orice moment al zilei.

Ce beneficii ne oferă hrișca

Hrișca este unul din cele mai sănătoase alimente pe care le putem consuma, fiind recomandată în special cardiacilor și diabeticilor.

Pe lângă faptul că este foarte hrănitoare și energizantă, hrișca ajută la scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale.

Semințele de hrișcă sunt foarte bogate în proteine, calciu, magneziu, potasiu, fier, zinc și fosfor.

Hrișca înmuiată sau fiartă este indicată în hipertensiune arterială, accident vascular cerebral, diabet, oboseală sau lipsă de energie, probleme cu memoria sau cu circulația.

Consumul de hrișcă are de asemenea un rol profilactic în ceea ce privește apariția cancerului.

Budincă de hrișcă și banană – rețetă

Ingrediente

• 100 g de hrișcă
• 1 banană
• 3 curmale
• opțional: 200 ml de lapte vegetal

Preparare

Spălați bine semințele de hrișcă, și puneți-le la înmuiat într-un vas cu 200 ml de apă. Proporția este 1 parte hrișcă și 2 părți apă. Lăsați-le peste noapte.

Dimineață veți vedea că boabele au înflorit, s-au umflat și au absorbit apa.

Clătiți hrișca în câteva ape, apoi puneți-o în blender. Adăugați banana ruptă bucăți, curmalele sau smochinele, și laptele vegetal.

Cu lapte iese mai gustoasă.

Puteți folosi lapte de orez, de cocos, de migdale, de susan, de soia etc. Aveți posibilitatea să preparați aceste tipuri de lapte în casă.

Dacă nu aveți lapte, adăugați puțină apă, cât să pornească blenderul.

Curmalele au un rol important în această rețetă, și anume acela de a îndulci budinca.

Și banana este foarte dulce, însă rolul ei este de a da budincii o textură mai cremoasă. În loc de curmale puteți folosi smochine sau stafide.

Mixați câteva minute, până când ați obținut o compoziție fină, omogenă, cu o consistență asemănătoare unei budinci.

Ca ingrediente adiționale, puteți folosi pudră de roșcove sau cacao, miez de nucă, nucă de cocos, semințe de chia (ajută la închegare), scorțișoară, esență de vanilie sau alte arome preferate.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. cred ca este f buna ,o sa incerc si eu

  2. Vă rog spuneti-mi si mie că nu cunosc , ce este HRISCA ???

  3. Vă rog să-mi spuneți dacă e bună în diabet tip II asociat cu o hepatită virală B

  4. hrisca se poate punein orice mancare direct in farfurie, dupa ce a fost facuta faina.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.