EFSA susține că nu există dovezi care să confirme beneficiile pentru imunitate ale LĂPTIȘORULUI de MATCĂ

Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară a anuțat că lăptișorul de matcă nu este atât de „miraculos” pe cât ne-au făcut reclamele și companiile să credem.

Lăptișor de Matcă

Lăptișor de Matcă nu are beneficii reale asupra sanatatii

Deși este promovat ca un super-aliment, Autoritatea Europeană Pentru Siguranța Alimentelor (EFSA) susține că nu există dovezi care să indice că acest produs apicol crește imunitatea sau energia. Uniunea Europeană a anunțat în anul 2011 că aceste proprietăți ale lăptișorului de matcă nu sunt justificate științific.

Potrivit lui Richard Lloyd, directorul executiv al asociației consumatorilor Which?, consumatorii vor putea alege în viitor ce produse să cumpere, pe baza dovezilor științifice, și nu a ficțiunii. Producătorii au nevoie de dovezi solide pentru a promova beneficiile unui aliment sau a unui produs, nu de un marketing inteligent.

Alte afirmații respinse

De asemenea, este de datoria guvernului să se asigure că produsele bogate în zahăr, sare sau grăsimi nu au “pretenția” de a fi promovate ca produse sănătoase doar pentru că acestea conțin un singur ingredient sănătos.

Printre aplicațiile respinse au fost cele legate de afirmația că ciocolata Kinder de la Ferrero îi ajută pe copii să crească, și că ceaiul negru crește atenția și concentrarea.

Afirmații susținute

Printre afirmațiile susținute de oamenii de știință au fost și acelea că mestecarea gumelor fără zahăr poate ajuta la neutralizarea acizilor din placa bacteriană, și că produsele care conțin calciu promovează creșterea normală a oaselor la copii.

Afirmația că reducerea consumului de grăsimi saturate ajută la menținerea colesterolului la un nivel normal a fost de asemenea susțină de oamenii de știință.

John Dalli, comisarul european pentru protecția și sănătatea consumatorilor, subliniază importanța informării corecte a consumatorilor cu privire la ingredientele pe care un produs le conține. Etichetele trebuie să ofere informații de încredere despre conținutul produsului, astfel încât să-i ajute pe consumatori să facă cele mai bune alegeri.

Sursă: http://www.telegraph.co.uk/news/health/news/8937206/Royal-jelly-is-not-so-super.html

http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/scientific_output/files/main_documents/2083.pdf / pag.10

Citeşte mai multe despre:

8 comentarii

  1. De ce sa fim mai sanatosi?!Productia de medicamente din ce sa traiasca?!

  2. Pai de la ue avem noi nevoie de aprecieri asupra tratamentelor neconventionale??? Hahaha! Sa ia ei medicamente, vaccinuri, etc

  3. Ue promoveaza medicamentele de sinteza ,vaccinuri cu efecte colaterale grave !

  4. Ue au alte interese! !!! Eu merg pe medicina naturistă ,nu mai pot eu de regulile lor! !!!

  5. dupa ce, e prea bun pt sanatate. Om trai prea mult!

  6. Maine,poimane nici rosia care o cresti in gradina proprie nu o sa mai fie susficient de buna pt ue ca doar aia din supermarket e sanatoasa si daca se poate sa fie produsa in tarile unde ue are interese.

  7. Daca ar fi arsenic, l-ar promova!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.