OREGANO are beneficii importante pentru CREIER (studii)

În medicina tradițională, oregano (Origanum vulgare) este utilizat îndeosebi ca remediu pentru afecțiunile tractului respirator (astm bronșic, bronșită, tuse), digestiv (arsuri stomacale, balonare, viermi intestinali) și urinar. Este totodată un bun luptător împotriva virusurilor, fungilor și paraziților.

Oregano

Oregano

Oregano stimulează undele cerebrale afla și beta

Un studiu publicat în Jurnalul Britanic de Nutriție a arătat că oregano are beneficii semnificative și în ceea ce privește stimularea activității electrice a creierului și îmbunătățirea stării psihice. Cercetătorii au administrat capsule cu extract de oregano, de 2 ori pe zi timp de 5 zile, la 20 de bărbați tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani.

Rezultatele au arătat o stimulare evidentă a undelor cerebrale alfa-1 și beta-1. Undele alfa-1 induc o stare de relaxare, reduc stresul și cresc atenția și învățarea. Iar îmbunătățirea undelor cerebrale de tip beta-1 a dus la creșterea vigilenței și capacității de procesare a informațiilor.

Extractul de oregano a inhibat degradarea neurotransmițătorilor menoaminici: serotonina, dopamina și noradrenalina. Aceștia sunt responsabili cu reglarea somnului și apetitului, modularea stării de spirit, anxietății și cunoașterii.

Extractul de oregano a produs de asemenea reacții comportamentale pozitive la animale.

Aceste efecte au fost atribuite principalilor compuși activi din oregano: carvacrol și thymoquinone. Un studiu realizat la Colegiul Aristotel din Tesalonic, Grecia, a arătat că antioxidanții din oregano, rozmarin și vitamina E ne pot proteja împotriva daunelor neuronale. Concentrația de antioxidanți din oregano luptă totodată împotriva cancerului și a bolilor de inimă.

Oregano conține de asmenea thymol, fier, mangan, calciu, Omega-3, vitamina C, vitamina K și fibre. Manganul în mod special contribuie la efectele pozitive ale acestei plante asupra creierului. În plus, acizii grași Omega-3 ajută la o îmbătrânire sănătoasă a creierului și la prevenirea depresiei. Studiile au asociat deficitul de Omega-3 cu demența și declinul cognitiv la vârstnici.

Oregano se asezonează bine cu roșii, cartofi copți la cuptor, sosuri, fasole, vinete, ciuperci, ardei, pește, pizza, spaghetti și marinate.

Contraindicații și precauții

Persoanele alergice la busuioc, mentă, salvie, lavandă și alte plante din familia Lamiaceae pot avea reacții alergice și la oregano.

De asemenea, oregano poate reduce nivelurile zahărului din sânge și interacționa cu medicamentele pentru diabet, anticoagulante sau hormonale.

Sursă:http://www.americanathleticinstitute.org/natural-home-remedies/minor-identified-mind-advantages-of-oregano.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.