ALIMENTELE de culoare PORTOCALIE au beneficii pentru ochi, piele, sistemul imunitar și inimă

Legumele și fructele au devenit o raritate pe farfuria omului modern, grăbit, hrănit cu produse rapid accesibile, strălucitor ambalate la exterior, însă pline de carbohidrați rafinați, grăsimi, îndulcitori și aditivi în interior, adică goale din punct de vedere nutritiv.

Alimente Portocalii

Alimente Portocalii

Alimentele cu o culoare vie, naturală, sunt singurele care ne pot furniza doze necesare de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. De pildă, culoarea portocalie a unor fructe și legume exprimă abundența beta-carotenului, un antioxidant cu numeroase beneficii pentru sănătate.

Beneficiile alimentelor portocalii

Carotenoidele, bioflavonoidele și vitamina C, concentrate în alimentele portocalii, sunt printre cele mai studiate fitochimicale (compuși din plante – antioxidanți, flavonoide, polifenoli, carotenoide, antociani).

Consumul alimentelor portocalii au fost asociate cu sănătatea pielii, ochilor și a inimii, cu îmbunătățirea imunității și cu reducerea riscului de cancer.

Pe lângă efectele terapeutice ale alimentelor, culoarea portocalie în sine are efecte benefice asupra stării de spirit. În cromoterapie, portocaliul insuflă energie, entuziasm, bună-dispoziție, optimism, sociabilitate și creativitate.

Cele mai sănătoase alimente portocalii

Portocalele

Aceste fructe poartă numele pigmentului în sine. Toate fructele citrice – portocalele, mandarinele, clementinele, conțin herperidină și naringenină, compuși puternici care reduc inflamațiile și daunele asupra vaselor de sânge, cauzate de o dietă săracă în nutrienți.

Portocalele conțin cantități mari de fibre și magneziu, care ajută la întărirea oaselor și la îmbunătățirea digestiei. În plus, citricele sunt surse bogate de vitamina C – un renumit antioxidant stimulent al imunității.

Morcovii

Concentrația de beta-caroten din morcovi este foarte mare. Acest antioxidant îmbunătățește vederea, întârzie declanșarea îmbătrânirii și protejează pielea de razele nocive ale soarelui.

Cartofii dulci

Acest soi de cartofi a apărut și în supermarketurile de la noi din țară. Cartofii dulci sunt bogați în vitaminele A și C. Conțin fibre, fier și mulți antioxidanți, între care beta-carotenul, benefic pentru piele, imunitate și combaterea cancerului. Aceste legume au demonstrat de asemenea proprietăți antiinflamatorii.

Turmericul

Este cu siguranță una din cele mai sănătoase legume din topul nostru. Culoarea sa portocalie vibrantă dă mărturie despre concentrația mare de antioxidanți. Acest condiment face parte din familia ghimbirului, și are proprietăți antiinflamatoare foarte puternice.

Turmericul subțiază sângele, combate infecțiile fungice și bacteriene, protejează împotriva bolii Alzheimer, cancerului și aterosclerozei, reduce durerile articulare în artrită și osteoartrită.

Dovleacul

Această tărtăcuță portocalie conține foarte multe carotenoide și fibre –care ne protejează împotriva bolilor de inimă. În dovleac putem găsi niveluri mari de beta-caroten, vitamina C, potasiu și vitamina B6. Aceste substanțe susțin sisteme importante din corp: cardiovascular, imunitar, osos și nervos.

Piersicile

Aceste fructe zemoase și parfumate sunt bogate în vitaminele A, C, E și K, și conțin multe fibre. Consumul de piersici previne daunele celulare, menține digestia sănătoasă, și combate inflamațiile și cancerul.

Alte alimente foarte sănătoase cu acest pigment: cătina, pepenele galben, ardeiul gras galben, roșu și portocaliu, mango, nectarine, papaya, grapefruit, caise, porumbul.

_____________________________________________________________________________________________

Sursă: http://www.naturalwellness.com/nwupdate/orange-foods-are-nutritional-powerhouses/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.