MORCOVI fermentați cu ghimbir și turmeric, la borcan – un remediu probiotic care crește IMUNITATEA împotriva bolilor (rețetă simplă)

Acest amestec fermentat posedă toate proprietățile terapeutice ale morcovului, ghimbirului și turmericului, plus beneficiile bacteriilor bune (probiotice) dezvoltate în urma procesului de fermentare.

Morcovi Fermentați

Morcovi Fermentați

Morcovi fermentați – rețetă

Rețeta este foarte simplă. Se prepară în 30 de minute. În loc de morcovi puteți folosi sfeclă roșie, ridichi, gogoșari sau florete de conopidă.

Ingrediente

• 500 g de morcovi
• 10 g de sare
• 1 ceapă roșie
• 40 g de ghimbir ras
• 1 lingură de turmeric

Preparare

Preparați mai întâi saramura: amestecați apa și sarea într-o cratiță, pe foc. Când atinge punctul de fierbere, luați vasul de pe aragaz și lăsați saramura să se răcească (până la temperatura camerei).

Între timp, sterilizați borcanele, apoi lăsați-le să se răcească de tot. Puteți folosi 4 borcane de 300 de grame.

Curățați morcovii și tăiați-i rondele subțiri. Procedați la fel cu ceapa. Amestecați morcovii, ceapa, rădăcina de ghimbir rasă și pulberea de turmeric.

Repartizați amestecul de legume în borcane, apoi umpleți-le cu saramura obținută anterior. Legumele trebuie să fie complet acoperite cu zeama sărată. Ștergeți bine gura borcanelor cu un prosop de hârtie, apoi puneți capacele.

Puneți borcanele undeva în casă la temperatura camerei, unde nu bate lumina directă a soarelui. Lăsați-le să stea la fermentat 2-4 zile. Veți vedea că în câteva zile, capacele vor începe să se umfle. Acest lucru înseamnă că procesul de fermentare a început.

După cele 2-4 zile, mutați borcanele în frigider, și lăsați-le să mai stea încă 7 zile, apoi puteți consuma morcovii fermentați. După deschiderea unui borcan, legumele pot rezista la frigider 6 luni.

Acești morcovi se pot consuma cu salate. Sunt foarte dulci, și foarte sănătoși.

Beneficiile alimentelor fermentate

Studiile au demonstrat în numeroase rânduri efectele binefăcătoare pe care alimentele fermentate le au asupra sănătății:

– Îmbunătățesc sănătatea tractului intestinal
– Întăresc sistemul imunitar
– Ajută la sintetizarea și creșterea biodisponibilității nutrienților
– Reduc simptomele de intoleranță la lactoză
– Reduc sensibilitatea la alergii la persoanele sensibile
– Scad riscul unor tipuri de cancere

Probioticele modifică pH-ul intestinal, combat patogenii prin producerea de compuși antimicrobieni și stimulează celulele imunomodulatorii. Cercetătorii consideră că alimentele fermentate au constituie un mijloc natural, sigur și accesibil tuturor pentru combaterea infecțiilor microbiene și menținerea sănătății.

Surse:
http://foodmatters.tv/content/fermented-carrots-recipe
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16696665

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.