5 grăsimi vegetale “bune” care stimulează și mențin sănătatea CREIERULUI

Multă lume se ferește să includă grăsimile în dietă, din cauza conținutului lor foarte caloric. Cu toate acestea, există un tip de grăsimi sănătoase importante pentru buna funcționare a tuturor sistemelor din corp.

Grăsimi Sănătoase Pentru Creier

Grăsimi Sănătoase Pentru Creier

Grăsimile “bune” sunt grăsimile mononesaturate și cele polinesaturate. Pe lângă faptul că scad riscul bolilor de inimă, ne fac mai vigilenți, ajută la reglarea hormonilor, previn și tratează depresia și ușurează anxietatea, grăsimile bune pot tăia apetitul pentru alimente nesănătoase, precum dulciurile și produsele bogate în zahăr.

60% din creierul nostru este făcut din grăsimi. Din acest motiv, pentru a hrăni și susține sănătatea creierului, trebuie să consumă grăsimi bune:

grăsimi mononesaturate: avocado, migdale, caju, arahide, uleiuri vegetale, din plante sau semințe (ulei de măsline, ulei de susan, ulei de soia etc)

grăsimi polinesaturate: pește, tahini (pastă de susan), semințe de in, semințe de pin, nuci braziliene

grăsimi polinesaturate bogate Omega-3: ton, somon, sardine, macrou, fructe de mare, nuci și semințe de in, broccoli, conopidă, spanac, dovleac, ulei de rapiță, ulei de soia

1. Avocado

Acest fruct este prima recomandare pentru o dietă echilibrată, care conține inclusiv grăsimi bune. Avocado este plin de grăsimi mononesaturate, care scad nivelul hormonului cortizol, ținând astfel stresul departe de noi.

Aceste grăsimi ajută inclusiv la creșterea producției de serotonină, un hormon care previne și ajută la tratarea stărilor de depresie, proastă dispoziție sau anxietate, și contribuie la un somn normal.

Avocado conțin de asemenea grăsimi polinesaturate în forma acizilor grași Omega-3. Aceștia îmbunătățesc starea de spirit, stimulează sănătatea creierului și protejează împotriva Alzheimer.

În acest fruct gras se găsesc și alți nutrienți benefici pentru creier, precum vitamina B6, magneziu și acid folic (B9).

2. Migdale

Migdalele sunt surse bune de grăsimi mononesaturate și aminoacizi naturali care stimulează funcția neurotransmițătorilor din creier. Acestea conțin de asemenea magneziu și vitamina B6, importante pentru reducerea stresului, anxietății și oboselii, și pentru îmbunătățirea atenției.

3. Nuca de cocos

Cocosul este considerat unul din cele mai sănătoase grăsimi vegetale. Conțin Omega-3, grăsimi saturate benefice și aminoacizi care ajută la construirea de proteine în corp. Acești nutrienți au fost asociați cu creșterea nivelului de energie, optimizarea metabolismului și îmbunătățirea atenției și a stării de spirit.

4. Cacao sau ciocolata neagră

Ciocolata neagră (cu un conținut de cel puțin 70% cacao și fără zahăr) este foarte bună pentru inimă și creier, datorită bogăției de nutrienți stimulenți și energizanți. Consumul de ciocolată a fost asociat cu o incidență mai mică a bolilor de inimă și a diabetului.

Ciocolata neagra sau cacaua neagră conțin foarte mult magneziu, un mineral care ne dă energie, reduce depresia și ajută la reglarea unor hormoni din corp.

5. Nuci

Nucile sunt cea mai bună sursă de Omega-3. Și pentru a obține o cantitate bună de acești nutrienți, nu trebuie să consumăm foarte multe nuci. 2-3 nuci pe zi sunt suficiente pentru stimularea funcțiilor creierului, creșterea sațietății și scăderea apetitului și a anxietății (datorită vitamine B6). Nucile reduc inflamațiile din corp, inclusiv de la nivelul creierului, prevenind astfel depresia și Aalzheimer.

Alte surse de grăsimi bune pentru creier:

– măslinele și uleiul de măsline
– arahidele, caju, nucile braziliene
– semințele de chia, de cânepă, de susan, de dovleac, de floarea-soarelui

Surse:

http://www.onegreenplanet.org/natural-health/popular-and-powerful-brain-boosting-fats/

http://www.heartfoundation.org.au/healthy-eating/fats/Pages/healthy-fats.aspx

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.