Băutură din NUCI – o doză naturală de proteine, Omega-3, potasiu, calciu și magneziu (rețetă video)

Nucile sunt un super-aliment, încărcat cu numeroase substanțe nutritive pentru organismul uman. Sunt foarte versatile, și pot fi adăugate la diverse rețete: salate de legume sau fructe, deserturi, smoothie-uri etc.

Smoothie de Nuci

Smoothie de Nuci

Combinația pe care v-o propunem, nuci și banane, foarte reușită, deoarece aceste două alimente se potrivesc foarte bine ca textură și aromă. Dacă aveți probleme cu digestia, folosiți iaurt în loc de banane.

Smoothie de nuci – rețetă

Ingrediente

• 8-10 nuci
• 1 banană
• 1 vârf de cuțit de scorțișoară
• ½ pahar de apă

Smoothie de Banane și Nuci

Smoothie de Banane și Nuci

Preparare

Puteți folosi mai multe nuci dacă doriți, însă miezul de la 8-10 nuci ajunge pentru o banană. Nu trebuie să-l măcinați înainte. Puneți toate ingredientele în blender și mixați. În câteva secunde veți obține o băutură cremoasă și fină.

Este foarte plăcută la gust și foarte dulce, deși nu conține nici zahăr, nici miere sau vreun alt îndulcitor. Cu cât mai coapte sunt bananele (noi am folosit una aproape neagră), cu atât mai dulce va fi sucul.

Smoothie de Banane și Nuci

Smoothie de Banane și Nuci

Rețeta noastră este foarte simplă, însă ea poate fi îmbogățită cu măr, pară, prune, struguri sau alte fructe preferate. Puteți pune și puțină pudră de roșcove (carob), pentru un gust “ciocolătos”. Banana are o textură untoasă și cremoasă, și de aceea este indispensabilă în smoothie-uri.

Smoothie de Banane și Nuci Rețetă

Smoothie de Banane și Nuci Rețetă

Beneficii pentru sănătate

Nucile și bananele au ceva important în comun: conțin o cantitate mare de potasiu. 3 nuci ne oferă 260 mg de potasiu, 95 mg de magneziu și 73 mg de calciu. Aceste minerale, și conținutul scăzut de sodiu din nuci joacă un rol important în reducerea tensiunii arteriale. De altfel, cea mai studiată proprietate a nucile este aceea de susținere a sănătății inimii și a sistemului circulator.

Smoothie de Banane și Nuci

Smoothie de Banane și Nuci

Nucile conțin de asemenea antioxidanți puternici și nutrienți antiinflamatori. Aceștia scad riscul stresului oxidativ cronic și a inflamațiilor cronice – factori importanți în dezvoltarea cancerului. Polifenolii din nuci pot ajuta de asemenea la prevenirea lezării ficatului din cauza chimicalelor.

Cei mai importanți nutrienți din nuci sunt însă proteinele și acizii grași esențiali Omega-3. Aceștia stimulează buna dispoziție și previn depresia. 30 grame de nuci ne furnizează o cantitate importantă de 113% Omega-3, 53% cupru, 51% mangan și 19% biotină.

Alte beneficii ale consumului de nuci:

– Îmbunătățirea sănătății reproductive la bărbați
– Prevenirea diabetului de tip 2
– Îmbunătățirea stării generale de sănătate
– Sporirea funcțiilor cognitive și memorii la vârstnici
– Menținerea greutății corporale în timp

Surse:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=99
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/19/7-walnuts-benefits.aspx

Vezi și rețeta video:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.