OVĂZUL crește SAȚIETATEA, ENERGIA și IMUNITATEA

Un studiu care a evaluat efectul de sațietate a 38 de alimente frecvent consumate, a arătat că ovăzul gătit ocupă locul al 3-lea, și locul întâi între mic-dejunurile cele mai sățioase.

Ovăzul Crește Sațietatea

Ovăzul Crește Sațietatea

Sațietatea joacă un rol important în menținerea echilibrului energetic. Semnalele greșite de sațietate au fost asociate cu obezitatea și diabetul de tip 2.

Ovăzul – un aliment excelent pentru dietele de slăbit 

Ovăzul și preparatele din ovăz cresc sațietatea și ne împiedică să mâncăm din nou până când senzația de foame revine. Acest efect de săturare reală se datorează bogăției de fibre solubile în apă pe care ovăzul le conține. Cele mai importante sunt beta-glucanii. Aceste fibre acționează prin următoarele mecanisme: întârzie golirea stomacului, cresc distensia stomacului și stimulează eliberarea hormonilor de sațietate.

Studiile clinice realizate pe oameni au arătat că spre deosebire de alte cereale sau alimente bogate în fibre consumate la micul-dejun, ovăzul ne menține mai mult timp sătui și reduce apetitul.

Ovăzul fiert (sub formă de terci) este un aliment util în dietele de slăbit, deoarece are un conținut redus de calorii și conține mulți nutrienți esențiali.

Un aliment foarte hrănitor

Pe lângă faptul că conține mult mai multe fibre solubile decât alte cereale – fapt care încetinește digestia și suprimă apetitul, ovăzul este o sursă bună de proteine de calitate (în special avenalina, care nu se găsește în alte cereale, ci doar în unele legume).

Ovăzul conține de asemenea grăsimi (acizi grași nesaturați), și foarte multe minerale și vitamine:

• mangan – un mineral important pentru creșterea și dezvoltarea metabolismului
• fosfor – un mineral important pentru sănătatea oaselor și menținerea țesuturilor
• cupru – un mineral antioxidant important pentru sănătatea inimii, care lipsește de regulă din dieta occidentală
• magneziu – un mineral implicat în numeroase procese din corp, care lipsește de asemenea din dieta modernă
• fier – un compus important al hemoglobinei – o proteină responsabilă cu transportul oxigenului în sânge
• seleniu – un antioxidant important pentru prevenirea tulburărilor funcțiilor imunitare și mentale
• zinc – un mineral important pentru starea generală de sănătate a corpului
• antioxidanți puternici care reduc inflamațiile și reglează tensiunea arterială
• siliciu
• potasiu
• calciu
• vitamine din complexul B

Crește imunitatea, tonusul fizic și psihic

Unele studii au arătat că ovăzul stimulează sistemul imunitar și crește capacitatea organismului de a lupta împotriva bacteriilor, fungilor, virusurilor și paraziților.

Consumul de ovăz este în mod deosebit benefic persoanelor vârstnice, datorită faptului că are efecte laxative, tonice și energizante. Ovăzul înlătură oboseala și slăbiciunea, îmbunătățind nu doar starea fizică, ci și gândirea și dispoziția.

Ovăzul este lipsit de gluten, de aceea poate fi inclus și în dieta celor care suferă de boala celiacă, din cauza sensibilității la gluten.

Surse:
http://authoritynutrition.com/foods/oats/
“Previne și Învinge Boala cu Plante Medicinale Adaptogene și Imunitare”, Virginia Ciocan

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.