COACĂZELE NEGRE se află pe primul la capitolul ANTIOXIDANȚI

Așa cum dintre legume, varza roșie este considerată unul din cei mai puternici antioxidanți naturali, coacăzele negre ocupă primul loc în clasamentul fructelor cu cea mai mare concentrație de fitochimicale flavonoide fenolice, precum antociani, acid elagic, cianidine, catechine, kamepferol și acid salicilic

Coacăze Negre

Coacăze Negre

O cercetare realizată de dr. Derek Stewart de la Institutul de Cercetare Scottish Crop din Scoția a descoperit că nivelul de vitamine, minerale și antioxidanți din coacăzele negre este mult mai mare decât în alte fructe testate.

Cercetătorii au măsurat nivelul de antioxidanți și valoarea nutrițională a 20 de fructe. Printre fructele analizate s-au aflat merele, caisele, bananele, afinele, cireșele, merișoarele, grepfruitul, strugurii, lămâile, mango, pepenii, portocalele, fructul pasiunii, piersicile, perele, rodiile, zmeura și căpșunile.

În majoritatea cazurilor, coacăzele negre s-au clasat pe primul loc, mai ales în ceea ce privește bogăția de antioxidanți.

Cantitatea mare de antioxidanți din coacăzele negre ajută la prevenirea cancerului, inflamațiilor, diabetului, oboselii oculare, infecțiilor cu stafilococul auriu rezistent la antibiotice (meticilină), afecțiunilor cardiovasculare și neurodegenerative, precum Alzheimer.

Autorul studiului, dr. Stewart, a declarat că această evaluare a demonstrat că fructele de culoare mov închis sau roșu intens au cel mai mare potențial terapeutic. Cu cât mai închis la culoare este un fruct, cu atât mai mare este conținutul de antioxidanți.

Coacăzele negre sunt surse foarte bune de vitamina C, un alt antioxidant natural puternic. 100 g de fructe conțin 35% din doza zilnică recomandată de vitamina C, care ajută corpul să capete mai multă imunitate la agenții infecțioși, la inflamații și la daunele radicalilor liberi.

În coacăzele negre se găsesc de asemenea niveluri importante de vitaminele A, E și K (16% din DZR/100 g).

Luteina, zeaxantina și beta-carotenul din coacăzele negre protejează retina ochiului și acționează ca niște scuturi împotriva radicalilor liberi care sunt implicați în procesele diferitelor boli cronice, precum și în procesul de îmbătrânire.

Coacăzele negre conțin și cantități bune de minerale, precum cupru, potasiu, mangan și magneziu, și câteva vitamine din complexul B: Bw, B3, B5, B6 și B9 (acid folic).

Surse:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1554956/Study-claims-blackcurrant-is-No-1-superfruit.html
http://www.nutrition-and-you.com/blackberries.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.