VARZA ROȘIE conține de 6-8 ori mai mulți ANTIOXIDANȚI decât varza verde

Varza este un aliment miraculos, dar totodată modest în aparență și un remediu anti-cancer accesibil oricui. Cercetătorii spun că varza roșie conține mult mai mulți fitonutrienți cu rol protector împotriva cancerului, inflamațiilor și bolilor cronice decât varza verde. Culoarea sa intensă reflectă concentrația bogată de antioxidanți.

Varză Roșie

Varză Roșie

Interesul oamenilor de știință în pigmenții antociani continuă să crească datorită rolului lor antioxidant, antiinflamator, protector, preventiv și terapeutic în numeroase boli umane.

Un studiu recent a arătat că 100 grame de varză roșie crudă conțin 196. 5 mg de polifenoli, dintre care 28.3 sunt antociani. Capacitatea antioxidantă a verzei roșii este de 6 până la 8 ori mai mare decât cea din varza verde.

120 grame de varză roșie gătită ne oferă:

• 47% din cantitatea de Vitamina C de care avem nevoie zilnic
• 102% din doza zilnică recomandată de vitamina K
• 8% din doza zilnică de mangan
• 6% din doza zilnică de acid folic
• și cantități moderate de vitamina B6, calciu, cupru, fosfor, magneziu, fier, potasiu, seleniu, mangan, fibre și vitaminele B1, B2, B3, B5 și B6

Antioxidanții pe care varza roșie îi conține sunt: colină, beta-caroten, luteină și zeaxantină și kaempferol, quercetină și apigenină.

Legumele din familia cruciferelor – varza, broccoli și conopida – au fost investigate de numeroase studii pentru proprietățile lor anticancerigene. Există peste 475 de studii realizate numai pe varză, și pe capacitatea ei de a preveni sau chiar trata cancerul.

Unicitatea acestei legume în profilaxia cancerului se datorează în special celor 3 nutrienți abundenți conținuți: antioxidanții, compușii antiinflamatori și glucozinolații.

Lipsa antioxidanților din corp poate afecta metabolismul oxigenului, ducând la apariția stresului oxidativ, un factor de risc major în dezvoltarea cancerului.

Fără un aport suficient de nutrienți antiinflamatori, în corpul nostru se pot produce inflamații cronice, care în prezența stresului oxidativ cronic, cresc și mai mult riscul de cancer.

Surse:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19
http://www.livestrong.com/article/503400-what-are-the-benefits-of-eating-red-cabbage/
http://www.medicalnewstoday.com/articles/284823.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.