SEMINȚELE de SUSAN ne pot salva viața – iată de ce (studii)

Susanul la fel de prețios pentru sănătatea sistemului cardiovascular ca și usturoiul. Noi cercetări au arătat că tahini – o pastă din semințe de susan populară la indieni poate reduce markerii sangvini de risc ai bolilor cardiovasculare cu 39% în doar 6 săptămâni.

Din cauza dimensiunii lor foarte mici, semințele sunt rareori considerate alimente în adevăratul sens al cuvântului.

Semințe de Susan

Semințe de Susan

Nutriționiștii au început să vorbească mai mult în ultima vreme despre cât de important este consumul de semințe din diferite plante pentru o viață sănătoasă.

Semințele de susan – armă puternică contra bolilor de inimă

Cercetătorii au descoperit că semințele de susan, mai precis tahini – un preparat tradițional din India pe bază de susan are capacitatea de a reduce factorii de risc cardiovascular la persoanele cu diabet de tip 2, la care riscul de mortalitate cardiacă este foarte mare, din cauza cantității mari și nesănătoase de lipide în sânge, asociate cu un nivel crescut al zahărului din sânge și cu rezistența la insulină.

Studiu

Studiul clinic care a demonstrat acest efect important al semințelor de susan a fost realizat pe 41 de pacienți cu diabet de tip 2, pe o perioadă de 6 luni. Aceștia au fost împărțiți în mod aleator în două grupuri:

– grupul A – a primit 28 grame (2 linguri) de tahini împreună cu micul-dejun
– grupul B – a primit doar micul-dejun obișnuit

Pacienții din ambele grupuri au fost evaluați la începutul studiului și după 6 săptămâni. Cercetătorii au măsurat tensiunea arterială, nivelurile serice de colesterol total, trigliceride, colesterol HDL și colesterol LDL, și indexul aterogenic (de boli de inimă).

În mod remarcabil, după 6 săptămâni, pacienții au raportat modificări pozitive semnificative: o scădere de 39% a indexului aterogenic, scăderii ale trigliceridelor serice și ale colesterolului rău, și o creștere a colesterolului bun.

Autorii studiului au concluzionat că tahini ar putea avea efecte favorabile în reducerea factorilor de risc cardiovascular (cu 39% la persoanele cu diabet de tip 2. Rezultatele sunt foarte bune, având în vedere cât de simplă și mică a fost schimbarea produsă în dieta participanților la studiu.

Tahini folosit în acest studiu a fost natural, fără aditivi sau ulei. A fost doar semințe de susan măcinate simple.

Alte studii, aceleași rezultate

Acesta nu este primul studiu clinic realizat pe oameni care a dovedit efectele benefice ale susanului asupra sănătății cardiovasculare sau asupra diabetului.

O cercetare din anul 2012, publicată în Jurnalul European de Cardiologice Preventivă a arătat că consumul de ulei de susan are un efect benefic asupra funcției endoteliale la bărbații hipertensivi.

Un studiu din 2010, publicat în Jurnalul american de Nutriție Clinică a arătat că uleiul de susan acționează în sinergie cu medicamentele anti-diabetice la pacienții cu diabet zaharat de tip 2.

Un studiu din 2006, publicat în Jurnalul Medical Food a arătat că înlocuirea uleiului obișnuit cu ulei de susan scade tensiunea arterială și glucoza la diabeticii hipertensivi.

Un studiu recent a arătat că 40 de grame de semințe de susan sau 2 linguri de tahini s-au dovedit superioare medicamentului Tylenol în reducerea durerilor la persoanele cu artrită la genunchi.

Vă prezentăm și o rețetă simplă de tahini natural, făcut în casă, în acest articol.

Sursă: Greenmedinfo, Why Eating Sesame Seed Paste Tahini Could Save Your Life: http://www.greenmedinfo.com/blog/why-eating-sesame-seed-paste-tahini-could-save-your-life?page=2

Cumpără de aici:

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

2 comentarii

  1. Eu știu că conține o cantitate mare de calciu susanul îl folosesc foarte des 💖💖💖💖💖

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.