Fasolea verde este foarte bogată în antioxidanți

Studiile au arătat că un consum regulat de alimente vegetale precum fasolea verde scade riscul de obezitate, diabet și boli de inimă.

Ajută la reducerea greutății corporale și crește nivelul de energie.

Fasolea verde este foarte bogată în antioxidanți

Fasolea verde este foarte bogată în antioxidanți

Păstăile, sau fasolea verde sunt una din puținele leguminoase care au un conținut redus de calorii. Sunt o sursă importantă de proteine de calitate, fibre, potasiu, calciu, fosfor, magneziu, zinc, fier, acid folic, vitaminele A, B, C și K.

Păstăile sunt în mod special benefice sănătății datorită siliconului perfect absorbabil pe care îl conțin.

Acest mineral, mai puțin cunoscut decât calciul sau magneziul, este extrem de important pentru sănătatea oaselor și pentru formarea sănătoasă a țesuturilor conjunctive.

Valoare antioxidantă impresionantă

Cercetătorii au descoperit că fasolea verde are un potențial antioxidant impresionant.

Din cauza culorii lor verzi (date de clorofilă), ne este greu să credem că păstăile pot conține carotenoide (pigmenți portocalii, regăsiți în morcovi, pepene galben, ardei gras, porumb etc).

Studiile recente au arătat însă că păstăile excelează la capitolul carotenoide, care sunt extrem de diverse:

– luteină, beta-caroten, violaxantină și neoxantină

și la capitolul flavonoide:

– quercetină, kaemferol, catechine, epicatechine și procianidine

Pe lângă toți aceștia, păstăile mai conțin un antioxidant important în cantități mari: mangan.

Studiile care au măsurat capacitatea antioxidantă a păstăilor au arătat că acestea sunt superioare altor tipuri de leguminoase, și în unele cazuri, comparabile altor legume bogate în carotenoide, precum morcovii și tomatele.

Beneficii pentru inimă

Bogăția de antioxidanți pe care păstăile o conțin are efecte benefice în mod special asupra sistemului cardiovascular.

Majoritatea studiilor de până acum au fost realizate pe șoareci și șobolani, care au arătat că consumul de fasole verde aduce îmbunătățiri în ceea ce privește nivelurile de grăsimi din sânge.

Tecile (cojile) de fasole verde par să aibă proprietăți cardiovasculare mai mari decât boabele de fasole din interior.

Conținutul de Omega-3 din păstăi contribuie de asemenea la menținerea inimii sănătoase. Cei mai mulți dintre noi nici nu știu că fasolea verde conține acizi grași Omega-3.

Alte beneficii ale consumului de păstăi

– reducere inflamațiilor
– prevenirea diabetului de tip 2
– scăderea riscului de cancer
– blocarea efectelor cancerigene ale substanțelor generate de carnea gătită la temperaturi mari
– susținerea fertilității la femei
– protejarea fătului la femeile gravide
– combaterea stărilor depresive
– întărirea oaselor și reducerea riscului de fracturi
– tratarea anemiei
– eliminarea surplusului de lichide și a toxinelor din corp

Păstăile nu trebuie consumate crude, deoarece pot fi otrăvitoare. Trebuie neapărat fierte sau gătite. 

Ceaiul de păstăi este bun pentru persoanele care au un nivel mare de uree în urină, precum și pentru cei diabetici.

Sursă: http://www.whfoods.com/genpage.php/genpage.php?tname=foodspice&dbid=134

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.