Ce să MĂNÂNCI, potrivit GRUPEI tale de SÂNGE – dr. Peter D’Adamo

Grupa sanguină este de o importanță capitală mare pentru sănătatea noastră, cel puțin așa susține Peter D’Adamo, medic naturopat renumit în întreaga lume și autorul cărții “Eat Right For Your Blood Type – The Individualized Diet Solution to Staying Healthy, Living Longer & Achieving Your Ideal Weight” (Mănâncă Corect, Conform Grupei Sangvine).

Dieta În Funcție de Grupa de Sânge

Dieta În Funcție de Grupa de Sânge

Potrivit acestuia, unele alimente se potrivesc mai bine grupei noastre de sânge, în timp ce altele pot fi dăunătoare sau chiar cauzatoare de boli. Nu toată lumea este de acord cu acest tip de alimentație, însă cartea lui Peter D’Adamo s-a vândut până acum în 7 milioane de exemplare.

Dieta pentru fiecare grupă sangvină

Peter D’Adamo susține că fiecare persoană are modul lui propriu de a „răspunde” la alimentele pe care le consumă. Lectinele – sau proteinele care se leagă la carbohidrați, se atașează la diferite grupe sangvine în moduri diferite. Reacția dintre lectine și grupele de sânge pot uneori afecta negativ sănătatea.

D’Adamo prezintă în cartea lui alimentele potrivite fiecărei grupe sangvine în parte, precum și cantitatea în care acestea ar trebui consumate.

Grupa de sânge A

Această grupă de sânge datează de acum 20.000 de ani, iar cei care fac parte din această categorie sunt numiți “agrarienii”. Persoanele cu această grupă de sânge ar trebui să fie vegetarieni, spune Peter D’Adamo. Ei trebuie să evite carnea, și să consume mai multe fructe, legume, verdețuri, leguminoase și cereale integrale. Alimentația lor trebuie să fie cât mai naturală și mai proaspătă, deoarece au o imunitate sensibilă.

Alimente recomandate: legume, cereale integrale (fără paste sau pâine), fructe de pădure, smochine, avocado, mere și piersici. Nucile și soia sunt singurele tipuri de proteine permise.
 Alimente de evitat: orice fel de carne, produsele lactate și fasolea boabe.

Grupa de sânge 0

Grupa 0 este cea mai veche grupă de sânge, datând de peste 30.000 de ani. Cei care au această grupă sunt numiți “vânătorii”. Ei au nevoie de o alimentație bogată în proteine: carne slabă, carne de pasăre (de curte), pește și legume. Tebuie să evite cerealele, fasolea și produsele lactate. Pentru duererile de stomac și alte probleme de sănătate, ei trebuie să ia diferite suplimente alimentare.

Alimente recomandate: carnea roșie, carnea de pasăre (pui, curcan), fructele de mare și alte proteine, kale, spanac, broccoli.
Alimente de evitat: leguminoase (fasole, arahide, linte), produse lactate, ouă, grâu și cereale.

Grupa de sânge B

“Nomazii” – cei din grupa B se pot adapta ușor la produsele lactate, deoarece au un tract digestiv mult mai “versatil” decât ceilalți. Această grupă de sânge a apărut acum 10.000 de ani. Persoanele cu grupa B trebuie să consume cereale, leguminoase, nuci și semințe: porumb, grâu, hrișcă, linte, roșii, arahide, semințe de susan etc.  În opinia lui Peter D’Adamo, carnea de pui poate cauza unele probleme de sănătate la cei cu grupa B. El recomandă consumarea unor cantități mari de legume, ouă, anumite tipuri de carne bine tolerate, și produse lactate slabe.

Alimente recomandate: fructe, legume cu frunze verzi, anumite cereale (mei, ovăz, făină de orez), pește și curcan.
Alimente de evitat: porc, pui, gâscă, prepeliță, semințe (de mac, de susan, de dovleac, de floarea-soarelui cereale (orz, porumb, coucous, tărâțe de grâu, bulgur, făină de grâu integral), linte, anghinare, măsline negre, roșii, dovleac, ulei de floarea soarelui, ulei de alune, ulei de susan

Grupa de sânge AB

Aceștia sunt numiți “enigmaticii”, deoarece grupa AB are o vechime de doar 1.000 de ani. Este cea mai recentă grupă sangvină apărută, și de aceea dieta recomandată în acest caz variază între grupa A și grupa B. Persoanele cu grupa de sânge AB trebuie să mănânce tofu, lactate, legume verzi și fructe de mare. D’Adamo spune că acești oameni se confruntă deseori cu arsuri la stomac, și ar trebui să evite cofeina, alcoolul și carnea afumată.

Alimente recomandate: curcan, tofu, pește și fructe de mare, legume, fasole, pepene, curmale, mere, banane și leguminoase
Alimente de evitat: hrișcă, porumb, carne roșie (cauzează acid la stomac), alcool și cofeină.

Precauții

Dacă suferiți de o boală cronică sau ușoară, cereți sfatul medicului înainte de a schimba ceva în regimul alimentar. Totodată, trebuie reținut că aceste indicații pot funcționa la anumite persoane, dar poate nu la toate.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Totusi indivizii cu AB Nu datează doar de 1000 de ani.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.