SEMINȚELE de IN – remedii confirmate științiific pentru constipație, inflamații, menopauză, hipertensiune și cancer

Semințele de in (Linum usitatissimum L.) sunt semințele mici și maronii ale plantei de in. Efectele lor terapeutice se datorează conținutului bogat de fibre, Omega-3 și fitochimicale numite lignani.

Semințe de In

Semințe de In

Semințele de in au foarte mulți compuși care luptă împotriva bolilor, în special Omega-3, acid alfa linoleic (ALA), lignani și fibre. Semințele de in acționează ca un laxativ natural, datorită conținutului de fibre. Fitoestrogenii (lignani) protejează împotriva unor tipuri de cancer. Inul s-a dovedit eficient și în prevenirea bolilor de inimă, reducerea simptomelor diabetului de tip 2 și a bolilor inflamatorii, și protejarea împotriva artritei. În studiile științifice s-au folosit doze de 15-50 g de semințe de in pe zi.

♣ CONSTIPAȚIE

40% din compoziția semințelor de in îl reprezintă fibrele solubile și insolubile. O linguriță de semințe conține 3 g de fibre. Acestea ajută la menținerea unui tranzit intestinal regulat. Fibrele solubile se dizolvă în apă și formează un gel care circulă în intestine, în timp ce fibrele insolubile rămân intacte, și ajută mâncarea să se deplaseze. Efectele laxative ale inului se datorează și prezenței mucilagiilor.

Într-un studiu clinic realizat pe 55 de persoane cu constipație cronică asociată cu sindromul colonului iritabil, o parte din participanți au primit zilnic semințe de in, iar cealaltă parte, semințe de psyllium. Persoanele care au primit semințe de in avut mai puține probleme cu constipația și durerile abdominale. Comisia Europeană (agenția Germană de reglementare a plantelor) a autorizat utilizarea semințelor de in pentru diferite probleme digestive, precum constipație cronică, diverticulită, sindromul colonului iritabil și disconfort stomacal.

Dacă luați semințe de in pentru constipație, doza potrivită este de 2 linguri. La fel ca în cazul altor surse de fibre, semințele de in trebuie luate cu o cantitate mare de apă.

MENOPAUZĂ

Câteva studii sugerează faptul că semințele de in pot fi utile femeilor aflate în perioada de menopauză și post-menopauză. Un studiu din 2002 publicat în Obstetrică și Ginecologice a descoperit că suplimentele cu semințe de in sunt la fel de eficiente în reducerea bufeurilor și transpirațiilor nocturne ca și terapia de substituție hormonală.

Într-un studiu clinic, 28 de femei au consumat câte 4 linguri de semințe de in măcinate în fiecare zi, timp de 6 săptămâni, 2 linguri dimineața, și 2 linguri seara. La finalul studiului, frecvența bufeurilor a scăzut de la 7.3 la 3.6 pe zi.

Studiile realizate pe animalele de laborator au demonstrat că uleiul de semințe de in adăugat la dieta zilnică poate reduce riscul de osteoporoză la femeile cu diabet sau post-menopauză, conform unui raport publicat în Jurnalul Internațional de Siguranță în Alimentație, Nutriție și Sănătate Publică.

INFLAMAȚII

Semințele de in conțin lignani și acizi alfla linoleici, care scad reacțiile inflamatorii din corp. Mai precis, acestea blochează eliberarea citokinelor pro-inflamatorii. Acidul afla linoleic scade de asemenea nivelurile proteinei C-reactive din sânge. Pacienții cu nivelul mari de proteina C-reactivă au un risc mai mare de hipertensiune, boli cardiovasculare și diabet. Consumul semințelor de in poate preveni și trata ateroscleroza, diabetul, artrita reumatoidă, lupusul eritematos sistemic și scleroza multiplă.

SISTEMUL CARDIOVASCULAR

Toți acizii Omega-3 din semințele de in ajută la reducerea inflamațiilor – care pot declanșa boli de inimă, cancer și artrită. Rezultatele unui studiu au arătat că fiecare 1 g de acid afla linoleic în dieta zilnică a fost asociat cu un risc de 47% mai mic de boli de inimă la bărbați.

Statisticile arată că populațiile cu un aport mare de acizi alfla linoleici precum cei regăsiți în semințele de in au un risc mai mic de boli cardiovasculare, precum boli coronariene și accident vascular de 37%.

Ale cercetări indică faptul că dietele bogate în acizi Omega-3 din semințele de in previn întărirea arterelor. Consumul regulat de semințe de in poate de asemenea influența progresia aterosclerozei. Lignanii in semințele de in au redus acumularea de placă aterosclerotică cu până la 75%.

Omega-3 oferă totodată mai multă protecție împotriva aritmiilor care pot cauza infarctul miocardic. Un alt studiu a identificat o legătură importantă între consumul de semințe de in și reducerea tensiunii arteriale la persoanele cu hipertensiune. A fost folosită o doză de 30 g de semințe de in măcinate pe zi, timp de 6 luni. Tensiunea arterială sistolică a scăzut 15 mmHg, iar tensiune arterială sistolică a scăzut 8 mmHg. Aceste efecte anti-hipertensive ale consumului de semințe de in contribuie la reducerea riscului de accident vascular cerebral cu 50%, și de atac de cord cu 30%.

CANCER

Lignanii din semințele de in au arătat că pot reduce riscul de cancer de prostată la bărbați, și cancerul de sân la femei. Lignanii sunt compuși chimici asemănători estrogenului, cu efecte antioxidante împotriva radicalilor liberi din corp. Semințele de in conțin de 75 până la 800 de ori mai mulți lignani decât alte plante, legume și cereale. Atunci când consumăm semințe de in, lignanii sunt activați de bacteriile din intestine. Trebuie menționat faptul că uleiul de semințe de in nu conțin acești lignani anti-cancerigeni.

Semințele de in inhibă creșterea și metastazele cancerului mamar, de prostată și melanom în studiile in vitro și pe șoareci.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

2 comentarii

  1. din experienta nu m-a ajutat

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.