5 combinații de alimente care “repornesc” creierul, cresc concentrarea și memorarea

Cafeaua nu este unicul stimulent la care putem apela atunci când avem nevoie de mai multă energie pentru a face față sarcinilor de peste zi. Medicii nutriționiști au foarte multe propuneri interesante la acest capitol. Vă prezentăm doar câteva gustări, sau aperitive, concepute special pentru a ne hrăni și trezi creierul și corpul atunci când suntem în pană de energie.

Alimente Pentru Creier

Alimente Pentru Creier

5 gustări care restartează creierul

Tot mai multe studii arată că o dietă sănătoasă este importantă pentru ca creierul nostru să funcționeze corect. Cercetările au demonstrat că ceea ce mâncăm influențează modul în care reușim să ne concentrăm, să învățăm, să memorăm și să reacționăm la situațiile sau la problemele pe care le avem de rezolvat peste zi.

Creierul nostru folosește glucoza ca și combustibil. Din acest motiv, atunci când nivelul glucozei scade, deseori în intervalul dintre masa de prânz și cină, abilitățile noastre mentale se diminuează de asemenea.

Vă propunem 5 combinații alimentare cu un efect stimulent profund. Sunt simple, plăcute la gust, ușor de procurat și de preparat acasă. În plus, conțin numeroase substanțe nutritive care cresc puterea de concentrate și memorare.

1) Fructe de pădure + ciocolată neagră

Această combinație sună foarte bine, și face minuni pentru sănătatea cerebrală. Fructele de pădure conțin foarte multe taninuri, substanțe antioxidante care protejează celulele creierului și îmbunătățesc funcția memoriei. Combinate cu ciocolata neagră – care s-a dovedit a fi una din cele mai bogate surse de antioxidanți (flavonoide) de pe pământ, fructele de pădure devin tonice cerebrale puternice.

Amestecați 1 ceașcă de fructe de pădure cu 2 pătrățele de ciocolată neagră și 1 lingură de nuci sau arahide. Serviți-le ca atare, sau blenduiți-le cu ajutorul unui robot sau blender.

2) Cereale + fructe uscate

O dietă sănătoasă conține de asemenea cereale integrale, care asigură un aport optim de glucoză pentru creier. Cerealele sunt de asemenea o sursă foarte bună de fibre, care încetinesc absorbția glucozei. Creierul va avea astfel suficient timp pentru a procura energia de care are nevoie pentru a funcția în a doua parte a zilei la fel de optim.

Amestecați ½ cană de cereale integrale cu 1 cană și jumătate de nuci sau migdale și ¼ cană de stafide sau caise, cireșe sau merișoare uscate.

3) Humus + legume

Humusul, servit cu legume, devine un aperitiv extrem de sănătos pentru creier. Studiile au arătat că cei care consumă zilnic sau regulat legume, reușesc să-și mențină creierul în formă, pe măsură ce înaintează în vârstă. Încercați această combinație atunci când vă este foame, pentru a crește starea de alertă a creierului.

Serviți 1 bol mic de humus cu 1 cană și jumătate de țelină și morcov crude rase, tăiate cubulețe sau sotate.

4) Sandwich cu unt de arahide

Studiile au arătat că untul de arahide poate reduce riscul dezvoltării bolii Alzheimer. Acest produs extrem de delicios și hrănitor conține grăsimi mononesaturate, care mențin inima sănătoasă și reduc riscul apariției Alzheimerului.

Oricând simțiți nevoia să mâncați ceva dulce pentru a vă revigora, serviți 1-2 felii de pâine neagră sau integrală unsă cu unt de arahide, și 1 măr.

5) Cartofi cu salsa și brânză

Această propunere este la fel de gustoasă ca toate cele de mai sus. Serviți cu salsa și brânză, cartofii copți sau fierți în coajă ne ajută să ne menținem trezi și alerți. Salsa este un sos făcut din roșii, ceapă, ardei și usturoi, legume foarte bogate în antioxidanți, care susțin lupta împotriva radicalilor liberi care afectează celulele creierului.

Salsa se poate prepara acasă. Se folosesc 800 g de roșii decojite (sau 2 conserve de 400 g), 1 ardei gras verde, 1 ardei gras roșu, 1 ardei gras galben, 1 ceapă mare, 2-3 căței de usturoi, 2 lingurițe de amidon dizolvate cu 50 ml de apă, 1 linguriță de oțet, 3 linguri de ulei de măsline, sare, piper și condimente.

Legumele se curăță, se spală și se taie mărunt. Se pune uleiul la încins într-o cratiță și se călește ceapa până devine translucidă. Se adaugă ardeii, condimentele și usturoiul. Se amestecă bine și se lasă totul la călit până când ardeii se înmoaie. Se pun apoi roșiile și se lasă să dea un clocot, iar la final se adaugă amidonul dizolvat cu apă și oțetul. Se mai amestecă o dată, se dă focul la mic și se lasă până când sosul se îngroașă.

Salsa este gata. Se toarnă fierbinte în borcane de sticlă sterilizate, se închid ermetic și se învelesc cu pături. Se lasă 1-2 zile la răcit complet. Reduceți ingredientele dacă doriți să preparați mai puțin sos.

Alte alimente bune pentru creier

– verdețurile (spanacul, kale, salată verde)

– iaurtul

– nucile și semințele

– turmericul

– peștele

– fasolea roșie

– merele

– ovăzul

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Cea mai “tare” reteta pe care am descoperit-o, este “Cocos cu Branza” ! :)))

  2. vA MULTUMIM PENTRRU RETETE !!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.