Dieta pentru persoanele care suferă de ALERGII (alimente bune și rele)

Anumite alimente și băuturi pot înrăutăți simptomele unei alergii, în timp ce altele le pot ameliora. Medicii nutriționiști și fitoterapeuți au câteva recomandări dietetice importante pentru cei afectați de alergii.

Dieta în Alergii

Dieta în Alergii

Dieta pentru persoanele alergice

Există foarte multe alimente care deschid pasajele nazale blocate și îi pot ajuta să pe cei care suferă de rinită alergică sau alte alergii să respire mai bine. Alte alimente conțin substanțe nutritive care pot crește imunitatea, ajutând astfel organismul să lupte împotriva infecțiilor sinusale sau respiratorii, asociate cu alergiile și rinita.

În general, alimente recomandate în alergii sunt:

• Cereale: ovăz, hrișcă, mei, orz, orez
• Legume verzi fierte
•Condimente: ghimbir, tumeric, usturoi, hrean, ardei iute și piper negru
• Rodii și grepfruit
• Ceai de urzică

Trebuie precizat că în cazul condimentelor și alimentelor picante, nu toate persoanele au voie să le consume. Condimentele ajută la subțierea mucusului și la eliberarea congestiei alergice, dar în același timp pot irita gâtul și cauza tuse. Drept aceea, nu consumați condimente dacă aveți astm sau dacă suferiți de afecțiuni ale căilor respiratorii inferioare.

Nucile. Aceste fructe oleaginoase sunt o sursă bună de magneziu – care crește funcția plămânilor și protejează persoanele cu astm de respirația șuierătoare, și de Vitamina E – un imunostimulator puternic, care reduce riscul de infecții respiratorii superioare (în special răceli). Ca și antioxidant, Vitamina E exercită un efect protectiv împotriva radicalilor liberi. Aceștia pot cauza leziuni ale țesuturilor, fapt care declanșează inflamația, alergiile sau astmul.

Merele, portocalele și roșiile. Aceste trei fructe conțin un alt antioxidant puternic, Vitamina C. Cercetătorii din studiul Creta au descoperit că aceste fructe oferă protecție împotriva alergiilor și a astmului.

Strugurii. În mod special, pielița boabelor de struguri este foarte bogată în antioxidanți și resveratrol, care reduc inflamațiile în corp. Studiul realizat pe dieta Mediteraneană din Grecia a arătat că strugurii au un efect protector atât în cazul alergiilor nazale, cât și a respirației șuierătoare.

Peștele. Acizii grași Omega-3 găsiți în pește (somon, ton, hering, sardinele, macrou, păstrăv) s-au dovedit eficienți în reducerea inflamațiilor interne. Conform profesorului de pediatrie William Sears, peștele protejează corpul de alergii. Copiii și adulții cu alergii și astm sunt persoanele cele mai “pline” de inflamații excesive.

Apă cu lămâie. 1 pahar de apă caldă (sau ceai de urzică) cu lămâie la prima oră a dimineții previne simptomele de rinită alergică sau alte alergii, în special strănutul în cascadă.

Zinc. Acest oligoelement are un efect antibacterian și antiviral în corp, și ocrotește sistemul imunitar. Fără suficiente provizii de zinc, organismul nu poate lupta eficient împotriva infecțiilor. Zincul se găsește în stridii, creveți, crabi, carne slabă, legume, cereale integrale și tofu.

Alimente contraindicate în alergii:

— Carnea (de orice fel, inclusiv peștele)
– Fasolea boabe
– Produsele lactate (laptele, brânza, smântâna)
– Ouăle
– Fructele prea coapte
– Ciupercile
– Cafeaua
– Alimentele acide, oțetul
– Alunele, arahidele, sarea
– Înghețata, băuturile reci, apa rece

Săptămâna I – fără lactate

Deși medicii alergologi susțin că nu există nici o dovadă care să confirme ipoteza că laptele produce exces de mucus sau îngroașă mucusul și îl face mai dificil de eliminat, foarte multe persoane au observat că după eliminarea acestui aliment din dieta zilnică, simptomele alergice s-au redus semnificativ.

În prima săptămână a dietei anti-alergice este important să se elimine complet produsele lactate. Acest lucru va ajuta la calmarea și reducerea inflamațiilor interne.

Laptele de vacă se poate înlocui cu lapte de migdale, de susan, de turmeric sau de orez. Untul se poate înlocui cu ulei de măsline – o sursă bună de grăsimi sănătoase care au proprietăți anti-inflamatorii.

În loc de ouă, se pot folosi semințe de chia sau de in hidratate în apă.

În loc de iaurtul de la micul-dejun se poate consuma un bol cu fulgi de ovăz fierți și banane, mere, nuci sau alte fructe. Un smoothie din banane, semințe de chia și alte fructe poate înlocui de asemenea iaurtul.

Săptămâna II – fără carne

În a doua săptămână, se renunță treptat la alimentele bogate în proteine de origine animală. Acestea nu fac decât să irite și să mențină sistemul imunitar într-o stare de supra-reactivitate. Proteina din laptele de vacă este considerat cel mai mare declanșator al simptomelor alergice.

Dieta Mediteraneană previne și combate alergiile

Într-un studiu publicat în Jurnalul Thorax, cercetătorii au descoperit că locuitorii Insulei Creta, care urmează o dietă Mediteraneană, au o incidență mai mică de alergii. Secretul acestei diete este că alimentele de bază sunt foarte bogate în antioxidanți, care protejează celulele corpului de daunele stresului oxidativ cauzator de boli, și în compuși imuno-stimulatori.

Oamenii de știință au raportat că margarina crește riscul sau accentuează simptomele de alergie nazală și respirația șuierătoare, deoarece acest produs este făcut din grăsimi nesănătoase, care provoacă o reacție inflamatorie în corp.

Bibliografie:

“Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe” – Ovidiu Bojor și Catrinel Perianu
http://www.webmd.boots.com/allergies/features/best-diet-for-allergies-and-hayfever

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. Eu am rinita alergica su nu stiu cum sa scap am mers la medic o.r.l am urmat tratamentul pe care mi l.a dat timp de 6 luni cu pauze dar fara niciun rezultat

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.