Alimente care se digeră greu și produc oboseală sau tulburări digestive

Medicii nutriționiști recomandă o dietă variată, însă nu toate alimentele sunt mistuite sau asimilate la fel. Unele alimente își au faima lor în ceea ce privește efectul dezastruos pe care îl au asupra stomacului. Ouăle, cartofii și lactatele sunt relativ ușor de digerat, însă ouăle fierte tari, cartofii prăjiți sau alimentele preparate cu ulei devin greu de digerat.

Alimente Care se Digeră Greu

Alimente Care se Digeră Greu

Stilul de viață alert, bugetul și preferințele culinare pot duce la unele alegeri alimentare nu foarte sănătoase. Dacă aveți periodic probleme cu balonarea, gazele, refluxul acid sau alte senzații de disconfort după ce mâncați, unul din alimentele listate mai jos poate fi de vină.

Corpul nostru ne va mulțumi dacă ne vom face timpul necesar pentru a ne documenta cu privire la alimentele care pică ușor sau greu la stomac, și astfel pentru a lua decizii culinare înțelepte. Alimentele greu de digerat încetinesc metabolismul și cauzează oboseală, lipsă de energie, surmenaj mental, diaree sau crampe abdominale.

Alimentele grase 

Margarina, untul, maioneza, carnea și produsele din carne se digeră mult mai greu decât alimentele vegetale. Acestea petrec multe ore sau chiar zile în stomac, și putrezesc, spre deosebire de merele, de pildă, care se digeră în 1-2 ore. Unele combinații alimentare pot fi extrem de nocive. Shaorma de pildă, o combinație de cartofi prăjiți, maioneză, carne, sosuri și condimente, este unul din produsele cele mai greu digerabile. O shaorma se digeră în 4-5 zile. Din aceeași categorie de combinații alimentare nocive pentru digestie fac parte și pizza, pastele sau hamburgherii și sandwich-urile cu sosuri, legume, maioneză, carne și brânză. De multe ori, când vă simțiți rău, trebuie să vă aduceți aminte ce ați mâncat acum o săptămână.

Fasolea

Deși sunt un aliment sănătos, datorită conținutului mare de fibre și proteine, boabele de fasole conțin un tip de zahăr greu de digerat, numit oligozaharidă. Când acest zahăr ajunge în intestinul gros, gazele sunt o consecință nefericită. Studiile au arătat că înmuierea fasolei în apă înainte de preparare reduce semnificativ flatulența, fără a afecta conținutul nutrițional al alimentului.

Alimentele condimentate

Deși este greu să renunțăm la condimente, cei care au probleme gastrointestinale trebuie să mănânce cât mai „curat”. Alimentele picante sau iuți sunt cunoscute pentru efectul lor iritant asupra mucoasei esofagului și pentru senzația de arsuri la stomac pe care o dau după o masă.

Băuturile citrice

Sucurile garbogazoase de fructe pot de asemenea irita esofagul. Dacă aveți simptome de reflux gastroesofagian care împiedică digestia, sucurile din comerț sunt primele pe care trebuie să le scoateți din dietă.

Alimentele prăjite

Bogate în grăsimi și unsuroase din cauza uleiului, nu e de mirare de ce alimentele prăjite aduc numai probleme de sănătate. Încercați rețetele tradiționale, prepararea la cuptor sau la aburi, care sunt mult mai sănătoase.

Ciocolata

Ciocolata conține cafeină și grăsimi nesănătoase. Această combinație nu este benefică pentru sănătatea digestivă, mai ales pentru cei care au probleme cu stomacul. Ciocolata neagră, fără lapte și alte arome este cea mai bună alegere.

Ceapa crudă

Consumată în stare crudă, ceapa perturbă stomacul prin faptul că duce la producerea de gaze. Deși este mai sănătoasă crudă, ceapa adăugată în mâncărurile preparate este mai sigură pentru stomacul celor sensibili.

Legumele crucifere

Conopida, broccoli și varza sunt legume foarte sănătoase, bogate în fibre și substanțe nutritive, cu proprietăți anti-cancerigene. Cu toate acestea, ele conțin și un trizaharid (zahăr complex) numit rafinoză, care poate crea balonare și acumulare de gaze.

Sorbitoul, un ingredient regăsit în multe gume fără zahăr poate cauza flatulență. De altfel, acțiunea de mestecare a unei gume poate cauza umflarea stomacului din cauză că atunci când mestecăm, înghițim o cantitate mare de aer.

Înghețata

Datorită combinației de lactate și grăsimi multe, înghețata poate cauza crampe la stomac, balonare și indigestie, mai ales la cei care au intoleranță la lactoză.

Nucile, alunele, cerealele, pâinea de secară, orezul brun, sardinele, salamul, pastele, produsele de patiserie, dressingurile pentru salată, sosurile, berea, snackurile, fructele kiwi, ananasul, mandarinele, usturoiul, piperul cayenne, curry, ciupercile, chipsurile de cartofi, torturile, coniacul, ceaiul verde și cafeaua sunt alte alimente care se digeră greu.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. In concluzie-iesim la pascut

  2. Si iarba e si grasa si poluata…hahaha…aer, cat mai avem…

  3. in concluzie… bem doar apa :)))))

  4. Care apa………….. asta plina de nitriti?!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.