COMBINAȚII alimentare reușite, sau cum să mănânci inteligent

Combinarea anumitor alimente pentru a îmbunătăți digestia este o metodă ideală de a ne menține în formă. Din contră, consumul de alimente prost asociate poate duce la indigestie, balonare sau gaze, dar și la îngrășare, oboseală sau pierderea energiei, întrucât organismul are nevoie de mai mult timp și efort să digere mâncarea.

Combinații Alimentare Reușite

Combinații Alimentare Reușite

Amidon și legume

Amidonul și legumele se digeră la fel de rapid, ceea ce le face o combinație reușită. Exemple de alimente bogate în amidon sunt: cerealele integrale, cartofii sau dovleceii. Unele legume conțin de asemenea un nivel mic de amidon: sfeclă, morcovi, păstârnac, ridichi sau napi. De exemplu, pentru o masă ușor digerabilă, încercați să combinați ciuperci cu paste, roșii și usturoi

♣ Proteine și legume

Nucile, fasolea, ouăle, brânza și carnea sunt alimente bogate în proteine care pot fi asociate foarte bine cu legume cu frunze verzi, precum varza, salata verde sau spanacul. Încercați să consumați doar un singur aliment bogat în proteine la o masă. Legumele se digeră în 20 de minute sau în 2 ore, pe când proteinele au nevoie de 4 ore pentru fi digerate complet.

♣ Fructe cu iaurt

Combinația de probiotice (iaurt) și prebiotice (fructe și legume) este una foarte potrivită. De exemplu, un mic-dejun sănătos poate consta dintr-un pahar de iaurt și o banană.

♣ Salată cu nuci sau semințe

Un prânz “inteligent” poate fi compus dintr-o salată cu nuci și semințe (bogate în acizi grași, antioxidanți și fibre), pentru facilitarea digestiei și absorbirea mai bună a nutrienților din alimente. Sau se poate încerca o salată cu boabe de fasole, năut, soia sau linte, plus verdețuri, gen pătrunjel. Întrucât Vitamina C ajută la absorbția fierului, astfel de combinații sunt foarte recomandate.

♣ Legume și fructe la mese sărate

Persoanele care obișnuiesc să mănânce sărat pot preveni creșterea tensiunii sau alte probleme cardiovasculare consumând mai multe fructe și legume, bogate în potasiu.

♣ Ghimbir cu piper

Este de asemenea folositor să reținem că, în general, alimentele bogate în antioxidanți precum ghimbirul sau turmericul sunt potențate în efectele lor terapeutice de condimente: piper, Cayenne etc.

♣ Alimentele care nu trebuie combinate

Potrivit medicilor nutriționiști, consumul de fructe cu orice alt grup de alimente trebuie evitat. Fructele se digeră foarte repede singure, dar atunci când sunt combinate cu un alt grup de alimente, petrec prea mult timp suplimentar în stomac, provocând fermentație, gaze, indigestie sau crampe. Cu toate acestea, citricele și fructele cu coajă lemnoasă pot fi combinate. Ideal este ca fructele să fie consumate dimineața, pe stomacul gol, sau cu 1 oră înainte de masă.

La fel, produsele lactate trebuie consumate singure, deoarece se digeră mai greu dacă sunt combinate cu alte alimente.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.