Legumele Crucifere – Cele Mai Sănătoase Din Lume

Beneficiile pentru sănătate ale legumelor crucifere sunt cu adevărat impresionante. Varza, broccoli, conopida, varza, rucola, gulia, muștarul sunt super-alimente care conțin tone de Vitamina C, Vitamina K, calciu și multe alte substanțe nutritive care ajută la menținerea sănătății oaselor și ochilor, la curățarea ficatului, protejarea împotriva cancerului sau tratarea infecțiilor.

Legumele Crucifere – Cele Mai Sănătoase Din Lume

Legumele Crucifere – Cele Mai Sănătoase Din Lume

Legume crucifere combat cancerul

În unele studii epidemiologice, un aport mare de legume crucifere a fost asociat cu un risc mai mic de cancer de colon, de plămân, de vezică, de sân, de prostată și alte tipuri de cancer. Potențialele efecte anti-cancer ale legumelor crucifere au fost atribuite în mare parte substanțelor glucosinolates pe care le conțin, care atunci când ajung în corp, se transformă în izotiocianați – fitochimicale cu proprietăți anti-cancerigene dovedite.

Promovează sănătatea ochilor

Când ne gândim la carotenoide (pro-vitamina A), ne gândim de obicei la morcovi și alte fructe și legume de culoare portocalie. Legumele cu frunze verzi, cum sunt varza, spanacul, napii sau cresonul sunt de asemenea ambalate cu aceste substanțe nutritive care mențin sănătatea ochilor. 30 de grame de varză fiartă oferă de pildă 76% din doza de vitamina A necesară zilnic, sub formă de substanțe carotenoide.

Calciu și Vitamina K pentru sănătatea oaselor

Multe alimente crucifere – cum este spanacul, varza, broccoli sau frunzele de napi conțin cantități mari de calciu – un nutrient care esențială pentru menținerea oaselor puternice. Avantajul calciului din legumele crucifere este că acesta are o rată de absorbție mult mai mare comparativ cu calciul din laptele de vacă.

În plus față de calciu, legumele crucifere furnizează și Vitamina K. Aceasta poate contribui la creșterea densității minerale osoase, precum și la reducerea riscului de fracturi la persoanele cu osteoporoză.

Varza conține mai multă vitamina C decât portocalele

Cele mai multe legume crucifere sunt supraalimentate cu vitamina C, iar unele din ele – inclusiv varza de Bruxelles, broccoli, guliile, spanacul și cresonul conțin mai multă Vitamina C decât portocalele.

Vitamina C luată din legumele crucifere ajută la întărirea sistemului imunitar și menținerea sănătății pielii, oaselor și dinților. Vitamina C este un anti-histaminic natural, care poate ajuta la ameliorarea simptomelor asociate cu anumite alergii.

Beneficii cardio-protectoare

Un studiu publicat în iulie 2011 în Jurnalul American de Nutriție Clinică a arătat că consumul de fructe și legume a redus riscul de mortalitate din cauza bolilor cardiovasculare. Aceste rezultate au fost mai evidente în cazul legumelor crucifere. Beneficiile cardioprotectoare ale acestor legume sunt mai mult ca probabil un efect al sinergiei substanțelor nutritive și fitochimicale pe care le conțin: vitamina C, vitamina K, acid folic, fibre și flavonoide.

Varza și broccoli combat infecțiile Helicobacter pylori

Infecțiile bacteriene de tipul celor cu helicobacter pylori au fost asociate cu o creștere a riscului de ulcer gastric și cancer de stomac. Deși infecțiile ușoare cu Helicobacter pylori pot fi de regulă tratate cu antibiotice, oamenii de știință sunt mereu în căutarea de tratamente alternative pentru tulpinile care sunt din ce în ce mai rezistente la antibiotice. O substanță care a primit o atenție considerabilă în acest context este sulforafanul, un izotiocianat prezent în varză și broccoli, precum și în conopidă și frunze muștar.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Contin foarte multa vitamina K , de aceea trebuie sa dublez aproape doza de sintrom…..

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.