Semințe de In Măcinate cu Iaurt – Administrare și Interacțiuni

Semințele de in au devenit faimoase în special ca un medicament natural pentru combaterea și prevenirea constipației. Aceste mici semințe au însă mult mai multe beneficii pentru sănătate, și sunt considerate pe bună-dreptate un super-aliment. Nutriționiștii recomandă consumul de semințe de in măcinate cu iaurt sau miere, ca un obicei zilnic.

Semințe de In Măcinate cu Iaurt – Administrare

Semințe de In Măcinate cu Iaurt – Administrare

Semințele de in – Proprietăți 

Primele mărturii despre existența inul apar în Babilon, acum 3000 de ani. Astăzi, semințele de in sunt cercetate pentru nenumărate proprietăți vindecătoare, mai ales asupra mucoasei digestive, sistemului hormonal sau cancerului. Semințele de in sunt o sursă minunată de acizi grași Omega-3, Vitamine B și Vitamina E, proteine și mucilagii benefice pentru stomac.

> Măcinate sau întregi?

Unii medici sunt de părere că semințele de in întregi nu aduc aceleași beneficii sănătății ca și semințele de in măcinate prin râșnița de cafea. Motivul este că atunci când le mâncăm întregi, ele nu sunt bine digerate de aparatul digestiv, și de aceea se vor elimina aproape întregi, extrem de rapid, odată cu toate substanțele lor nutritive. Chiar și atunci când le măcinăm, semințele trebuie mâncate imediat, deoarece își pot pierde din calitățile curative prin contactul cu lumina sau aerul.

Semințe de in cu iaurt (digestie, pierderea în greutate)

Pe de altă parte, există și credința că semințele de in se pot consuma întregi, cu iaurt. Prin înmuierea lor în iaurt sau apă, semințele își dublează volumul și devin mult mai ușor de digerat și asimilat de organism. Se adaugă 1-2 lingurițe de semințe de in într-un pahar cu iaurt, și se lasă 15-20 de minute. Acest tratament are efecte bune împotriva constipației și a indigestiilor.

Iaurtul conține bacterii bune, proteine, calciu, fosfor, potasiu și Vitamine B, iar semințele conțin multe fibre și acizi grași nesaturați. Proteinele și fibrele sunt nutrienți care stimulează senzația de sațietate, și ne ajută să ne simțim plini și sătui pe o perioadă lungă de timp. Semințele de in cu iaurt ne împiedică așadar să mâncăm prea mult și să ne îngrășăm. Această combinație, servită la micul dejun, este un mod excelent de a controla consumul de calorii.

Semințe de in – Administrare

La copiii mici, cu vârste cuprinse între 2 și 12 ani, părinții le pot oferi câte 1 linguriță de semințe de in măcinate, cu iaurt, sau cu miere de albine. Cel mai bine este însă ca celor mici să se dea ulei de semințe de in, câte 1 linguriță pe zi. acesta ajută la echilibrarea acizilor grași din organism și la eliminarea stărilor de constipație.

Copiii peste 12 ani și adulții pot lua câte 1 linguriță de semințe de in, de 2-3 ori pe zi, sau câte 1-2 linguri de ulei de semințe de in pe zi.

Semințe de in – Interacțiuni

Medicii avertizează că semințele de in pot reduce puterea de absorbție a unor medicamente, sau pot chiar interacționa cu unele medicamente: anticoagulate, medicamente pentru diabet (antidiabetice), sau anticoncepționale, din cauza acizilor grași Omega-3 conținuți.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. eu personal le macin si le mananc dimineata cu iaurt! alaturi de alte seminte!

  2. Atentie si la cei care au probleme cu tiroida.

  3. as dori sa aflu un tratament naturist pentru hipotiroidie.multumesc anticipat

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.