Alimente Fermentate – Beneficii și Preparare

Legumele fermentate trec printr-un proces care servește la conservarea alimentelor, creând în același timp o serie de enzime benefice, inclusiv acizi grași Omega-3, vitamine din complexul B, și numeroase tipuri de probiotice. Alimentele fermentate natural sunt recomandate de medici ca fiind benefice pentru digestie și aprovizionarea organismului cu substanțe nutritive.

Alimente Fermentate – Beneficii și Preparare  (Image courtesy sxc.hu)

Alimente Fermentate – Beneficii și Preparare (Image courtesy sxc.hu)

Alimentele fermentate – Beneficii

___________________________________________________________________________________________

Dincolo de faptul că sunt foarte gustoase, alimentele fermentate oferă o serie de beneficii importante pentru sănătate.

1. Probioticele

Prin consumul de alimente fermentate în mod regulat putem puteți beneficia de introducerea de bacterii benefice în tractul digestiv. Acestea ajută la încetinirea sau chiar inversarea unor boli. Probioticele sunt importante pentru îmbunătățirea sănătății gastro-intestinale și imunitatea corpului.

2. Asigură o mai bună absorbție a substanțelor nutritive

Alimentele fermentate ajută la absorbirea mai multor substanțe nutritive din alimentele consumate, prin menținerea unui echilibru optim al bacteriilor și enzimelor digestive din tractul digestiv. Atunci când sunt combinate cu o dietă sănătoasă, alimentele fermentate ne pot ține departe de suplimentele cu vitamine din farmacii.

3. Alimentele fermentate sunt ieftine

Deși alimentele sănătoase sunt în general scumpe, introducerea în dieta zilnică a alimentelor fermentate poate fi un mod eficient de a salva bugetul familie. Aceste alimente fermentate se pot prepara foarte ușor acasă.

4. Sunt ușor de conservat

Procesul de lacto-fermentare ajută la păstrarea alimentelor fermentate pe termen lung, fără a-și pierde din substanțele nutritive. Putem face acest lucru pentru majoritatea legumelor și fructelor din grădină.

___________________________________________________________________________________________

Cum se obțin legumele fermentate

Se spală bine legumele selectate, se taie mărunt și se pun în borcane de sticlă. Se poate folosi suc de țelină ca soluție de saramură, datorită conținutului de sodiu natural. Pentru fermentarea legumelor se poate folosi zer sau kefir. Se toarnă soluția de fermentare peste legume, apoi sucul de țelină.

Legumele trebuie să fie complet acoperite cu suc de țelină. Deasupra se pune o frunză de varză mare, care să acopere legumele. Se pot adăuga și plante aromate: salvie, oregano, busuioc sau rozmarin și cimbru. Se închid borcanele ermetic și se țin într-un loc cald și umed timp de 24 de ore. După această perioadă, borcanele se păstrează la frigider sau într-un loc rece, pentru a încetini procesul de fermentare. Întregul proces poate dura până la 3 zile vara, sau 7 zile iarna.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.