Ce este Quinoa – Super-Alimentul Viitorului

Quinoa este o cereală care datează de acum 3000-4000 de ani, de când popoarele incașe au descoperit că această sămânță este bună pentru consumul uman. Quinoa a fost denumită “era de aur a incașilor“, sau, mai nou “super-cereala viitorului“, datorită conținutului nutritiv fabulos și a beneficiilor pe care le aduce sănătății.

Ce este Quinoa – Super-Alimentul Viitorului

Ce este Quinoa – Super-Alimentul Viitorului

Quinoa – Proprietăți impresionante

___________________________________________________________________________________________

Toată lumea vorbește despre Quinoa. Are un gust minunat de nucă, este extrem de bogată în proteine – mult mai bună decât soia, și face parte dintr-o altă tendință majoră de azi: dietele fără gluten.

Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite a propus ca anul 2013 să fie recunoscut în mod oficial drept “Anul Internațional al Quinoa”. Guvernul din Bolivia a nominalizat Quinoa ca un aliment cu o valoare nutritivă extraordinară, o biodiversitate impresionantă și cu un rol esențial în asigurarea sănătății la nivel mondial.

> O sursă fabuloasă de proteine și antioxidanți

Cercetătorii au descoperit 2 tipuri de antioxidanți și 2 flavonoide regăsite în cantități foarte mari în Quinoa – quercetin și kaempferol. Concentrația acestor două flavonoide este mai mare în Quinoa decât în afine sau merișoarele de munte.

Studii recente au oferit de asemenea o listă extinsă cu fitonutrienții anti-inflamatori din Quinoa. În comparație cu alte cereale precum grâul sau orzul verde, Quinoa este mult mai bogată în grăsimi sănătoase, importante pentru inimă. Quinoa oferă de asemenea cantități semnificative de acizi grași Omega-3.

Lucrul cel mai uimitor este că acest aliment nu își pierde proprietățile atunci când este supus la procese de fierbere sau gătire, acest lucru datorându-se mai ales gamei diverse de antioxidanți conținuți.

Quinoa – Beneficii uimitoare pentru sănătate

___________________________________________________________________________________________

1. Quinoa este un aliment perfect pentru vegetarieni și pentru cei care nu consumă carne, întrucât are un conținut fascinant de proteine de origine vegetală. Mai mult decât atât, Quinoa este o proteină completă, și conține toate cele 9 tipuri de aminoacizi esențiali.

2. Saponinele din Quinoa sunt utile pentru vindecarea leziunilor cutanate, fiind un aliment cu proprietăți antiseptice semnificative.

3. Quinoa este un aliment alcalinizant, care crește nivelul de alcalinitate a corpului, la fel de mult ca orezul și cerealele încolțite.

4. Nu conține gluten. Din moment ce această cereală nu face parte din familia grâului, este un aliment lipsit de gluten. Milioane de oameni au descoperit că se simt mai bine și au mai mult spor în încercarea de a slăbi atunci când dieta lor conține alimente sărace în gluten.

5. Quinoa este un carbohidrat complex cu un indice glicemic scăzut. Acest lucru este din nou un sprijin important pentru managementul greutății corporale. Quinoa are puține calorii și oferă un tip de energie densă pentru organism.

6. Quinoa conține aproape de 2 ori mai multe fibre decât alte cereale, cu rol în gestionarea problemelor digestive, mai ales constipația. Consumul de Quinoa ajută de asemenea la prevenirea bolilor de inimă prin reducerea hipertensiunii arteriale și a diabetului zaharat. Fibrele contribuie la scăderea colesterolului și a glucozei din sânge, reduc riscul de a dezvolta hemoroizi și ajută la pierderea în greutate.

7. Quinoa este o sursă vegetală de fier, un oligoelement care ajută la menținerea celulelor de sânge roșii sănătoase – acestea fiind baza unei hemoglobine funcționabile. Fierul transportă oxigenul de la o celulă la alta și furnizează oxigen pentru mușchi și procesul de contracție a lor. Fierul îmbunătățește de asemenea funcția creierului, ajută la sinteza neurotransmițătorilor, la reglarea temperaturii corpului și sprijină activitatea enzimelor și a metabolismului energetic.

8. Quinoa conține lizină, o substanță esențială pentru creșterea și repararea țesuturilor.

9. Quinoa este bogată în magneziu, un mineral care ajută la relaxarea vaselor de sânge și la calmarea migrenelor. Este de asemenea implicat în menținerea unui nivel optim al zahărului din sânge și reducerea diabetului zaharat de tip 2. Alte beneficii ale magneziului includ transmiterea impulsurilor nervoase, detoxifierea corpului, producerea de energie, sau formarea oaselor și a dinților.

10. Quinoa are un conținut mare de Vitamina B2, care îmbunătățește metabolismul energetic în interiorul creierului, fiind renumită pentru capacitatea de a produce nivelul de energie adecvat pentru celula musculară. Vitamina B2 ajută la reducerea frecvenței migrenelor.

11. Quinoa conține mangan, un antioxidant care ajută la prevenirea deteriorării mitocondriilor în timpul producției de energie, precum și la protejarea celulelor roșii din sânge și a altor celule de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi.

___________________________________________________________________________________________

Cum se prepară Quinoa – Rețete

Quinoa se gătește cel mai simplu ca un orez, prin fierbere. Se folosește exact ca la orez, o parte de Quinoa și 2 părți de apă. Se fierbe un sfert de oră, până când boabele se umflă. După fierbere, se lasă un sfert de oră în repaus. Apoi se poate servi ca orice orez, cu ulei de măsline, sau se poate adăuga la salate sau sandwhiciuri. Quinoa se poate căli ușor în ulei de măsline, pentru un gust mai intens.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. PINĂ NU LE MODIFICĂ SI PE ASTEA.

  2. Nu cumva trebuie sa fie f. Bine spalata si lasata la inmuiat..Parca asa am citit intr-un alt articol..

  3. Nu e grozavā la gust…

  4. Depinde cum o prepari se poate servi si cu sfeclă rosie

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *