Batate Cartofi Dulci – Proprietăți, Vitamine, Rețete

Cartofii dulci sunt o specie interesantă de cartofi originari din America Centrală, foarte populari astăzi și la noi. Dincolo de gustul lor atrăgător, cartofii dulci sunt foarte sănătoși, fiind considerați de americani un super-aliment dietetic. Culoarea lor portocalie spune multe despre bogăția de antioxidanți conținuți. Beneficiile lor de sănătate și de gestionare a greutății corporale depășesc cu mult beneficiile aduse de cartofii albi obișnuiți.

Cartofi Dulci (Image courtesy sxc.hu

Cartofi Dulci (Image courtesy sxc.hu)

Cartofi dulci – Proprietăți și Beneficii pentru sănătate

___________________________________________________________________________________________

> Mențin inima sănătoasă

Cartofii dulci sunt bogați în Vitamina B6, care este esențială pentru prevenirea rigidizării arterelor și a vaselor de sânge. Vitamina B6 menține arterele flexibile, permițând astfel sângelui să curgă liber. În plus, cartofii dulci conțin cantități mari de potasiu, un mineral esențial pentru scăderea tensiunii arteriale, debarasarea de excesul de sodiu și reglarea echilibrului de lichide din corp. Este de asemenea un electrolit important pentru reglarea ritmul natural al inimii și pentru menținerea funcției sistemului nervos central și a creierului.

> O bogăție de beta-caroten

Beta-carotenul (Vitamina A) este unul din cei mai puternic antioxidanți pentru sistemul imunitar, important pentru prevenirea multor tipuri de cancer. Un cartof dulce mediu oferă corpului doza zilnică recomandată de Vitamina A.

Beta-carotenul ajută de asemenea la protejarea pielii de razele ultraviolete și de deteriorarea celulelor. Este un nutrient excelent pentru sănătatea ochilor, asociat adesea cu prevenirea pierderii vederii sau a degerescenței maculare.

> O sursă mare de mangan

Manganul este un component esențial în metabolismul glucidelor, care contribuie la menținerea nivelului de zahăr din sânge la un nivel optim. Acest lucru poate ajuta la stabilizarea apetitului și la prevenirea supra-alimentării.

De asemenea joacă un rol important în producerea de energie, precum și în utilizarea eficientă a antioxidanților. Manganul este utilizat pentru tratamentul anemiei și este util pentru reducerea simptomelor premenstruale la femei.

> Vitaminele C, E și D

Cartofii dulci sunt împachetați cu vitaminele C și E – 2 antioxidanți puternici care joacă un rol esențial în prevenirea bolilor și în prelungirea vieții.

Ambele vitamine sunt importante pentru frumusețea pielii și pentru păr. rol imens în sănătatea și frumusețea pielii și a părului. Combinația de beta-caroten, vitamina E și vitamina C într- un singur aliment face din cartofii dulci o mâncare pentru frumusețe.

Vitamina C este de asemenea esențială pentru procesul de formare a oaselor și dinților, pentru digestie și formarea celulelor de sânge. Vitamina C accelerează procesul de vindecare a rănilor, produce colagen care ajută la menținerea elasticității pielii, și este esențială pentru combaterea stresului. Vitamina C pare să ajute organismul inclusiv împotriva toxinelor, adesea asociate cu risc de cancer.

Vitamina D este esențială pentru sistemul imunitar și starea generală de sănătate. Este responsabilă pentru nivelul de energie și starea de spirit, pentru formarea oaselor, menținerea inimii, nervilor, pielii, dinților și glandei tiroide la un nivel optim de funcționare.

> O sursă vegetală de fier

În cartofii dulci se poate găsi inclusiv doze semnificative de fier, un mineral important pentru creșterea energiei, producerea de celule roșii și albe din sânge, rezistența la stres, funcționare sistemului imunitar și metabolizarea proteinelor.

> Ajută la slăbit

Cartofii dulci sunt în mod natural înzestrați cu un gust dulce. Zaharurile naturale conținute sunt eliberate lent în sânge, fiind o sursă echilibrată de sânge. Cartofii dulci ajută la prevenirea oboselii și la pierderea sau menținerea greutății corporale. Cartofii dulci au aproape de 2 ori mai multe fibre ca celelalte tipuri de cartofi. Conținutul mare de fibre ajută la o ardere lentă a energiei calorice, împiedicând astfel îngrășarea.

___________________________________________________________________________________________

Cartofi dulci – Rețete

La fel ca și cartofii noștri obișnuiți, cartofii dulci pot fi preparați sub formă de piure, musaca, tocănițe, crochete, budincă, sau ca și cartofi prăjiți. Merg foarte bine aromați cu ghimber, oregano, tei, nucă de cocos, scorțișoară sau nucșoară.

Rețetă cartofi dulci piure

Ingrediente:

• 4-5 cartofi dulci
• 4 banane
• 1 pachet de unt
• 2 lingurițe de miere
• câteva nuci (opțional)

Se spală cartofii în coajă și se dau la cuptor jumătate de oră. Apoi se adaugă și bananele, tot în coajă, încă 10 minute. Se scoate tava, și se decojesc cartofii și bananele. Se pisează ca la piure, se adaugă untul și mierea și un pic de sare. Se obține un piure pufos, care se poate servi cu o garnitură de nuci prăjite la cuptor.

Cautari:
    batate |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.