Lapte de Migdale – Proprietăți și Beneficii

Laptele de migdale este o băutură vegetală, folosită astăzi tot mai mult ca un înlocuitor bun pentru laptele de proveniență animală, în special de cei cu intoleranță la lactoză sau alergie la soia.

Laptele de migdale a fost de altfel utilizat ca substituent pentru laptele de vacă încă din Evul Mediu, atunci când oamenii aveau nevoie de produse ușor de păstrat. Laptele de vacă nu rezista mult timp fără refrigerare, de aceea popoarele erei medievale îl transformau rapid în unt sau brânză pentru a-l păstra într-o formă comestibilă.

Lapte de Migdale – Proprietăți și Beneficii

Lapte de Migdale 

Lapte de migdale – proprietăți 

Puternic în antioxidanți. În laptele de migdale se regăsește o cantitate mare de Vitamina E, un antioxidant care ajută la prevenirea cancerului și încetinește procesul îmbătrânirii.

Flavonoidele conținute au de asemenea rolul de a reduce numărul de radicali liberi din organism, protejându-ne de o serie de boli degenerative, cum este osteoporoza sau diabetul de tip 2.

Sărac în grăsimi rele, calorii și colesterol. Spre deosebire de laptele de vacă, laptele de migdale nu conține colesterol și nici grăsimi saturate, ceea ce îl face o alegere bună pentru cardiaci și pentru cei care trebuie să reducă cantitatea de grăsimi și calorii consumate.

Laptele de migdale este în schimb bogat în acizi grași Omega-3, care ajută la reducerea nivelului de colesterol rău, protejarea inimii și îmbunătățirea funcției cognitive.

Bogat în vitamine și minerale. Comparativ cu alte tipuri de lapte vegetal, cum este laptele de soia sau laptele de orez, laptele de migdale are concentrații mai mari de vitamine și minerale: fier, zinc, calciu, magneziu, cupru, seleniu, potasiu, fosfor și mangan.

Laptele de migdale – beneficii 

1. Controlul greutății

220 de ml de lapte de migdale simplu, fără adaos de zahăr sau arome conține doar 60 de calorii. Această calitate este importantă pentru persoanele care doresc să slăbească sau să își mențină greutatea corporală. Conținutul caloric scăzut din laptele de migdale are un impact mai mic asupra consumului zilnic total de calorii din alimente.

2. Sănătatea inimii

Laptele de migdale nu conține colesterol și doar 5 mg de sodiu per porție. Consumul de alimente sărace in sodiu și colesterol ajută la menținerea sănătății cardiovasculare. Fără colesterol, laptele de migdale scade riscul de colesterol rău. Datorită conținutului semnificativ de potasiu, laptele de migdale ajută la menținerea tensiunii arteriale în valori normale.

Cumpără de aici:
[wcepe_products ids= ‘6266, 6266′ button=’Cumpără aici’]

3. Bun pentru diabetici

Spre deosebire de alte tipuri de lapte, laptele de migdale simplu conține doar 8 grame de carbohidrați per porție, cu un impact redus asupra nivelului de zahăr din sânge. Laptele de migdale este un aliment cu un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă o alegere inspirată pentru diabetici.

4. Sănătatea oaselor și mușchilor

Laptele de migdale este o băutură extrem de hrănitoare. Conține 30 % din valoarea zilnică recomandată de calciu, și 25 % din valoarea recomandată de vitamina D. Aceste substanțe nutritive lucrează împreună pentru a construi oase puternice la sugari, copii, bărbați și femei.

Vitamina D ajută de asemenea la întărirea imunității și a funcției celulare. Unele studii au arătat că vitamina D ajută inclusiv la reducerea simptomelor osteoporozei și a bolii Alzheimer. Magneziul găsit în laptele de migdale contribuie la absorbția mai rapidă a calciului.

Deși laptele de migdale conține doar 1 gram de proteine pe porție, acesta este bogat în vitamine B și fier, nutrienți importanți pentru sănătatea musculară. Fierul ajută mușchii să absoarbă și să folosească mai bine proteinele pentru energie, creșterea și repararea leziunilor.

5. Îngrijirea pielii

O porție de lapte de migdale simplu conține 50 % din valoarea zilnica recomandată de vitamina E. Acest nutrient puternic are abilități antioxidante remarcabile, prin care îmbunătățește sănătatea și aspectul pielii.

Citește cum se prepară laptele de migdale acasă.

Lapte de migdale – Contraindicații și precauții

Laptele de migdale nu conține gluten sau lactoză, și de aceea este o alternativă sănătoasă pentru cei cu intoleranță la lactoză, alergie la gluten sau cazeină. Cu toate acestea, nu este o alegere sigură pentru cei cu alergie la nuci sau alune.

Consumul de lapte de migdale nu este acceptat ca un substituent hrănitor pentru sugari, deoarece poate duce la apariția alergiilor.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Folosesc laptele de migdale de ani de zile dimineata cu cereale si culmea am toate bolile care se spune ca sant combatute …serios…

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.