Intoleranță la gluten? Încercați pâinea cu maia

Persoanele care au intoleranță la gluten ar putea încerca să mănânce pâine cu maia. Este foarte important ca grâul din care se face maiaua și respectiv pâinea să fie ecologic.

Unii specialiști spun că intoleranța la gluten se datorează erbicidelor, pesticidelor și insecticidelor cu care este tratat grâul modern. Modificarea genetică a grâului din ultimele decenii contribuie de asemenea la creșterea intoleranței la gluten.

Intoleranta la gluten - incercati painea cu maia

Intoleranta la gluten – incercati painea cu maia

Există touși o veste bună. Celiacii, sau cei care nu pot digera bine glutenul ar putea să consume pâine cu maia.

Pâinea cu drojdie chimică vs. pâinea cu maia

Spre deosebire de pâinea din comerț, care e făcută cu drojdie chimică, pâinea cu maia este mult mai bine digerată de organism. Ea are un impact mult mai mic asupra intestinului.

Drojdia chimică este foarte săracă în bacterii bune. În schimb, maiaua conține o multitudine de bacterii și drojdii sălbatice care hrănesc practic flora intestinală.

O altă diferență enormă între pâinea comercială și pâinea cu maia este durata de fermentare, dospire și coacere. Pâinea din magazine este făcută foarte rapid, în timp ce pâinea cu maia se face în 2-3 zile.

Datorită timpului îndelungat de fermentare, pâinea cu maia produce benefic la nivel intestinal.

Gluten din pâinea cu maia este redus aproape la zero

Cercetătorii italieni au realizat un studiu prin anul 2010 și au descoperit că, în pâinea cu maia, glutenul este în cantități mult mai mici.

Mai precis, cantitatea de gluten din pâinea cu maia scade cu 75.000 ppm, adică ajunge la un nivel aproape de zero.

Pacienții cu boala celiacă au putut mânca pâine dospită cu maia fără să aibă probleme intestinale.

Aceasta este o veste excelentă pentru categoria persoanelor ce nu pot consuma pâine cu gluten. Lactobacilii din maia nu doar elimină glutenul, ci crește semnificativ valoarea nutrițională a făinii de grâu.

O pâine cu maia va avea mai multe vitamine B, mai multe minerale și proteine pe care corpul le asimilează imediat.

Un alt avantaj major al pâinii cu maia este că această drojdie sălbatică, naturală, distruge aproape complet fitații. Aceștia sunt niște anti-nutrienți din cereale și leguminoase care inhibă absorbție nutrienților în corp.

Pâinea cu maia – o soluție pentru intoleranța la gluten 

Un medic din afară (nu-i mai rețin numele) a făcut un test în care a văzut că glutenul produce permeabilitate intestinală la toate persoanele testate, indiferent că erau celiaci sau nu.

Glutenul a devenit așadar o problemă pentru o bună parte a populației. Are efect pro-inflamator și de aceea este dăunător pentru foarte mulți pacienți.

Soluția nu este să începem o dietă fără gluten, deoarece înlocuitorii disponibili pe piață sunt la fel sau chiar mai dăunători sănătății.

Ceea ce trebuie să facem este să transformăm glutenul într-un ingredient mai „prietenos” cu intestinul nostru. Asta înseamnă să alegem pâinea cu maia.

Citește și: Cum să faci maia fără gluten în 7 zile – un ghid simplu

Pâinea cu maia reduce pofta pentru dulciuri și produse rafinate

Acest tip de pâine ar putea rezolva și problema constipației sau a poftelor alimentare necontrolate. Când intestinul nostru primește bacterii bune, apetitul nostru pentru produse rafinate și dulci se diminuează considerabil. Are loc practic o re-echilibrare a gustului.

De altfel, însăși pâinea cu maia are o aromă deosebită, foarte plăcută. Adică poți simți cum corpul o recunoaște ca fiind ceva ce el are nevoie, ceva sănătos și hrănitor. 

Cine a gustat odată o pâine bună cu maia, nu va mai fi atras de pâinea din comerț, care este ca o vată albă. Va avea parte de o revelație și va ști să diferențieze între o pâine autentică și o pâine falsă…

Rețete fără gluten

Pe site-ul nostru puteți numeroase rețete fără gluten. Click AICI.

Sursă articol: Caietul Alexandrei, Cine are NU la gluten poate să zică DA la pâinea cu maia: https://caietulalexandrei.ro/sanatate/cine-are-nu-la-gluten-poate-sa-zica-da-la-painea-cu-maia/

Citeşte mai multe despre:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.