Dr. Mihaela Bilic: Doi mari dușmani ai postului, de la care faci inflamații și te îngrași

Postul este, prin excelență, un regim alimentar slab caloric. Posturile din cursul anului ar trebui să ofere organismului o pauză de la mâncărurile multe din grele.

Cu toate acestea, în loc să se curețe de toxine și să slăbească, mulți se îngrașă în timpul postului.

Cei 2 mari dusmani ai postului

Cei 2 mari dusmani ai postului: La Măruță

Cei 2 mari dușmani ai postului și siluetei

Unii dau vina pe carbohidrații rafinați, consumați în exces în această perioadă. Există însă ceva mai rău decât făinoasele și amidonoasele.

Dr. Mihaela Bilic spune că sunt doi mari dușmani ai siluetei în vremea postului. Primul este zahărul, iar al doilea este uleiul.

În popor, la mâncarea „de frupt” se mai spune mâncare „de dulce”. Poate nu în mod întâmplător. Mâncarea obișnuită este gustoasă, savuroasă.

Urmând această logică, mâncarea de post ar trebui să fie numită „nedulce”. Surpriza este că oamenii mănâncă foarte multe produse dulci în post, adică bogate în zahăr.

Zahărul nu ar trebui permis în post

Dr. Bilic este de părere că zahărul nu ar trebui permis în post. Noi ca și români am mai îndulcit un pic postul. Primul dușman al postului este zahărul”.

Acest ingredient se găsește în majoritatea produselor din magazin. El dă savoare și face alimentele mai plăcute la gust, inclusiv cele care în mod normal nu ar trebui să fie dulci.

Zahărul ar putea fi un indicator al calității unui produs. El vine de obicei „la pachet” cu o serie de alte ingrediente nesănătoase.

Produsele care au mult zahăr sunt de obicei produse intens procesate și de o calitate inferioară.

La modul ideal, în timpul posturilor ar trebui să renunțăm la consumul produselor zaharoase sau îndulcite. Am putea face această abstinență binefăcătoare sănătății măcar în Postul Mare.  

În Postul Mare se mănâncă fără ulei!

Al doilea dușman al postului este uleiul. Puțini cunosc tipicul bisericesc, care spune că în timpul Postului Mare se mănâncă de luni până vineri fără ulei.

Majoritatea oamenilor renunță doar la produsele de origine animală: carne, lapte, ouă și derivate.

Puțini știu că nici uleiul nu este permis, nici vinul, decât în anumite zile. Așa cum se face dezlegare la pește în unele sărbători, tot așa se face dezlegare la vin și untdelemn doar în sâmbete, duminici și sărbători.

Trebuie să știm că în postul adevărat uleiul este permis doar în weekend. Am numărat și sunt 10 zile cu dezlegare la ulei și vin în tot Postul de 40 de zile”.

Uleiul capătă aceeași etichetă negativă ca și zahărul, deoarece se găsește în produsele nesănătoase.

De ce ne îngrășăm în post?

Uleiul face întotdeauna o „pereche” bună cu făina și zahărul. Iată de unde vine îngrășatul în post. De la multe grăsimi, făinoase și zahăr.

Toate produsele de post sunt extrem de bogate în ulei. Uleiul vegetal are Omega-6 – care este pro-inflamator și noi în post ne simțim inflamați”.

Chiar dacă este vegetal și pare ceva natural (din plante), uleiul rafinat din zilele noastre este foarte nociv sănătății.

Întrucât avem restricție totală la grăsimile animale, oamenii mănâncă multe grăsimi vegetale și uleiuri rafinate care predispun la inflamații și implicit la îngrășare.

 „Dacă ținem postul, trebuie să fim atenți la cantitatea de zahăr și ulei din produse”.

Citiți eticheta și stați departe de zahăr și ulei

Nu este suficient să evitați biscuiții, napolitanele, covrigeii și alte ronțăieli de acest fel. Chiar și pâine când cumpărați, citiți eticheta. Veți fi surprinși să descoperiți că multe sortimente de pâine au cantități destul de mari de zahăr și grăsimi.

Mulți consumă covrigi și covrigei și crackerși așa cum mănâncă pâinea, considerându-i inofensivi. Citiți eticheta și veți vedea cât de multe grăsimi au. O pungă de covrigi uscați sau covrigei poate avea între 10 și 20 de grame de grăsimi.

20 de grame de grăsime este enorm! Amestecul de ulei cu făină este cea mai bună rețetă de îngrășat”.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile pe această temă:

Dacă la sfârșitul Postului mare ai cu 10 kg în plus nu e în regulă – Părintele Vasile Ioana
Atenție la produsele de post din magazine – pateurile conțin 15 aditivi alimentari!
Greșeli alimentare pe care să nu le faci în postul Crăciunului – dr. Mihaela Bilic

Sursă articol: La Măruță, Dr. Bilic, Ce să mănânci în post ca să nu te îngrași: https://www.youtube.com/watch?v=JPus556ADYQ&ab_channel=LaM%C4%83ru%C8%9B%C4%83

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]