Medic suedez: Top gustări cu conținut mic de carbohidrați (diabet, keto, cura de slăbire)

Fie că aveți diabet, fie că urmați dieta keto sau țineți cură de slăbire, aceste câteva sfaturi vă pot fi de folos.

Ele sunt oferite de dr. Andreas Eenfeldt, un medic din Suedia care promovează dieta ketogenică.

Gustări potrivite pentru dieta keto, diabet și cura de slăbire

Dr. Eenfeldt spune, mai în glumă, mai în serios, că cea mai bună gustare pentru cei care țin dieta keto este „nicio gustare”.

Cu alte cuvinte, este de preferat să evitați gustările între mese dacă vreți să slăbiți sau să preveniți creșterea frecventă a glicemiei și a insulinei.

Nu este nevoie de gustări în cadrul unei diete sărace în carbohidrați deoarece, dacă este ținută corect, această dietă reduce dramatic senzația de foame.

Și totuși, dacă vă este foame între mese vreți să consumați ceva care nu afectează aportul de carbohidrați, îndreptați-vă spre proteine, fibre și grăsimi.

Top gustări slabe în carbohidrați

Dr. Andreas a alcătuit un top al celor mai bune gustări cu conținut redus de carbohidrați. Cele mai multe sunt gustări naturale sau deja gata de mâncat, nu trebuie să le gătiți înainte.

Calculul pentru alimentele enumerate mai jos este făcut pentru carbohidrații neți. Aceștia se obțin în urma unei operații simple, dar importante: numărul total de carbohidrați minus fibre.

OUĂ1 g carbohidrați

100 de grame de ouă conțin 1 g de carbohidrați neți. Sunt gustarea perfectă pentru diabetici și cei care țin dieta keto.

Au proteine și grăsimi, plus multe alte vitamine, antioxidanți și chiar compuși antimicrobieni. Acestea pot fi oricând transformate într-o gustare super sănătoasă și dietetică.

Fierbeți două ouă tari și luați-le într-o caserolă la serviciu sau țineți-le în frigider pentru o gustare rapidă și la îndemână. Acestea au doar 1 g de carbohidrați neți.

Le puteți consuma ca atare, cu maioneză, cu iaurt sau cu legume tăiate bastonașe.

BRÂNZĂ 1 g carbohidrați

Dacă nu vă plac ouăle, încercați brânzeturile! Acestea sunt o gustare slabă în carbohidrați, dar sățioasă:

– 1 felie (28 g) de brânză (tip sandviș) = 1 g de carbohidrați
– 1 felie de brânză Cheddar =0,4 g de carbohidrați
– 1 felie de brânză Gouda =06, g de carbohidrați

MEZELURI sub 1 g de carbohidrați

Mezelurile au foarte puțini carbohidrați și sunt întotdeauna o gustare delicioasă. Optați pentru un produs de calitate, cu un procent mare de carne.

1 felie de salam = 0,1 g de carbohidrați
1 felie de șuncă presată = 0,1 g de carbohidrați
– 1 felie de prosciuto = 0,2 g de carbohidrați

AVOCADO și MĂSLINE 2-3 g de carbohidrați

Aceste două gustări sunt o sursă excelentă de grăsimi, fibre și antioxidanți.

– 1/2 avocado = sub 2 g de carbohidrați neți
– 20 de măsline =1-2 g de carbohidrați neți

NUCI 1-2 g de carbohidrați

O mână de nuci este considerată de mulți gustarea perfectă deoarece oleaginoasele satură repede și previn foamea. Acestea conțin proteine, grăsimi, fibre, vitamine, minerale și antioxidanți.

– 14 jumătăți de nuci = 2 g de carbohidrați neți
– 20 de alune de pădure =2 g de carbohidrați neți
– 23 de sâmburi de migdale au 2,5 g de carbohidrați neți
– 19 jumătăți de nuci pecan =1,2 g de carbohidrați neți
– 10 nuci macadamia =1,5 g de carbohidrați neți

LEGUME 3-7 g de carbohidrați

Legumele non-amidonoase au multă apă, fibre, vitamine, minerale și antioxidanți. Cele mai bune alegeri sunt:

– Castraveții = 3 g carbohidrați neți/100 g
– Ardeii verzi = 3 g carbohidrați neți/100 g
– Apio = 1 g carbohidrați neți/100 g
– Ardeii roșii = 4 g carbohidrați neți/100 g
– Ardeii galbeni = 5 g carbohidrați neți/100 g
– Morcovii = 7 g carbohidrați neți/100 g

Aceste legume pot fi tăiate felii sau bastonașe. Le puteți ronțăi ca atare, sau cu cremă de brânză (4 g carbohidrați neți/100 g).

FRUCTE DE PĂDURE →  3-9 g carbohidrați

Fructele sunt ceva mai bogate în carbohidrați decât oleaginoasele și decât legumele.

– 15 bucăți de zmeură = 3 g carbohidrați neți
– 10 bucăți de mure = 3 g carbohidrați neți
– 10 bucăți de căpșuni = 4,5 g carbohidrați neți
– 40 de afine = 9 g carbohidrați neți

Puteți servi fructele singure, sau cu foarte puțină frișcă ori iaurt.

CIOCOLATĂ 2-6 g carbohidrați

Ciocolata neagră poate fi consumată rar și doar în cantități mici, ca o tratație.

Optați pentru sortimentele de ciocolată neagră cu un procent ridicat de cacao. Cu cât mai mare este conținutul de cacao, cu atât mai puțin zahăr are acea ciocolată.

Iată câți carbohidrați conțin 10 grame de ciocolată de diverse sortimente:

– O pătrățică de ciocolată cu 86% cacao = 2 g carbohidrați neți
– O pătrățică de ciocolată cu 70% cacao = 3,5 g carbohidrați neți
– O pătrățică de ciocolată neagră = < 5 g carbohidrați neți
– O pătrățică de ciocolată cu lapte = < 5,5 g carbohidrați neți
– O pătrățică de ciocolată albă = < 6 g carbohidrați neți

Gustări (mai) bogate în carbohidrați

Iată și câteva gustări obișnuite, care au mai mulți carbohidrați decât cele recomandate mai sus:

– 10 boabe de struguri = 4 g carbohidrați neți
– 18 bucăți de caju = 7 g carbohidrați neți
– 1 portocală = 12 g carbohidrați neți
– 1 pară mică = 18 g carbohidrați neți
– 1 măr mediu = 20 g carbohidrați neți
– 1 banană medie = 24 g carbohidrați neți
– 1 pahar (300 ml) de suc de portocale = 32 g carbohidrați neți
– 1 pahar (470 ml) de caffe latte = 18 g carbohidrați neți

Dacă aceste alimente considerate sănătoase sunt bogate în carbohidrați, cu atât mai mult cele ambalate, procesate. Stați departe de gogoși, biscuiți, chipsuri, batoane, fursecuri, napolitane, înghețată.

Chiar și în cantități mici, acestea au foarte mult zahăr. Iar potențatorii de arome pe care le au vă fac să doriți tot mai mult. În loc să satisfacă foamea, cresc și mai mult apetitul.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile pe această temă:

5 idei de mese fără pâine – ideale pentru dieta keto, diabet, slăbit
Pizza fără nici un gram de făină (diabet, keto, intoleranță la gluten, slăbit)
Biscuiți fără făină, zahăr, lactate sau ulei, cu 1 g de carbohidrați (diabet, keto)
Clătite din brânză de vaci, fără zahăr și făină – 1 g de carbohidrați (keto, diabet)

Surse articol:

1. Diet Doctor, The best low carb snacks to eat when you are craving: https://www.youtube.com/watch?v=NzE43s32JPE&ab_channel=DietDoctor
2. Andreas Eenfeldt, Dr. Bret Scher, Low carb snacks – the best and the worst, Diet Doctor: https://www.dietdoctor.com/low-carb/snacks

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.