Uleiul de măsline crește celulele creierului și face vasele de sânge alunecoase – dr. Steven Gundry

Cei care vor să trăiască „mult și bine” pot face câteva lucruri simple, zilnic, fără efecte secundare.

Secretele longevității sunt în dietă. Unele alimente chiar ne pot ajuta să îmbătrânim sănătos și lent.

Uleiul de masline ne prelungeste viata - dr. Steven Gundry

Uleiul de masline ne prelungeste viata – Dr. Steven Gundry

Uleiul de măsline – un secret al longevității

Dr. Steven Gundry spune că primul lucru pe care o persoană trebuie să-l facă pentru a-și extinde durata de viață este să consume ulei de măsline.

Pare o remarcă îndrăzneață, însă ea este cât se poate de întemeiată.

Dr. Gundry este medic cardiolog, chirurg cardiac, cercetător medical și autor de cărți.

Citește și – O linguriță de ulei de măsline stimulează și protejează ficatul

Dacă secretul longevității este uleiul de măsline, care este secretul uleiului de măsline? Polifenolii, spune dr. Gundry. Acești compuși antioxidanți sunt cheia longevității.

Un litru de ulei de măsline pe săptămână

Trei populații din „zonele albastre” folosesc 1 litru de ulei de măsline pe săptămână. Blue Zones sunt acele regiuni din lume unde oamenii depășesc media de vârstă obișnuită.

Un litru de ulei pe săptămână poate însemna 10-12 linguri pe zi. Pare o cantitate foarte mare, mai ales pentru cei dintre noi care punem doar 2-3 linguri în salată și atât.

Un studiu pe persoane cu vârsta de 65 de ani a testat beneficiile consumului ridicat de ulei de măsline. Imitarea obiceiurilor alimentare ale centenarilor nu au înșelat așteptările cercetătorilor.

Uleiul de măsline îmbunătățește memoria la vârstnici

Participanții au fost împărțiți în 2 grupuri. Un grup a folosit 1 litru de ulei de măsline pe săptămână, timp de 5 săptămâni. Celălalt grup a urmat o dietă mediteraneană, săracă în grăsimi.

Rezultatele au fost uimitoare. Persoanele care au consumat ulei de măsline aveau o memorie mai bună la sfârșitul studiului decât la început. Memoria lor s-a îmbunătățit, în ciuda faptului că au înaintat în vârstă.

Persoanele care au urmat dieta low-fat au avut parte de o înrăutățire a memoriei.

„Uleiul de măsline crește celulele creierului. Nu uleiul în sine, ci polifenolii pe care acesta îi conține”. 

Uleiul de măsline scade riscul de cancer și boli coronariene

Un alt beneficiu important pe care îl oferă uleiul de măsline este legat de prevenirea cancerului. La femeile din grupul cu ulei de măsline a scăzut riscul de cancer la sân cu 67%, comparativ cu celălalt grup.

Citește și – ½ lingură de ulei de măsline pe zi menține inima sănătoasă!

Îm ambele grupuri au exitat persoane cu boli coronariene. La cei care au consumat ulei de măsline, incidența evenimentelor cardiovasculare era cu 30% mai mică, comparativ cu celălalt grup.

„Polifenolii fac literalmente vasele de sânge alunecoase”.

Dacă ai ulei de măsline „în sistem”, colesterolul nu se lipește de pereții arteriali.

Beți ulei de măsline, folosiți-l la gătit!

Rezultatele acestui studiu ar trebui să te convingă să incluzi uleiul de măsline în dietă. Dr. Gundry îi îndeamnă pe oameni să bea efectiv ulei de măsline.

Cercetătorul spune că acest ulei poate fi folosit inclusiv la gătit. Este un mit că acesta se oxidează când îl pui la gătit.

„Uleiul de măsline este uleiul cel mai puțin oxidabil. Este chiar mai bun decât uleiul de avocado și uleiul de cocos”.

Oamenii folosesc uleiul de măsline la gătit de 5000 de ani, spune dr. Gundry. 

Este foarte important să luați ulei de măsline „de la sursă”. Produsul trebuie să fie natural și autentic.

Uleiul de măsline din Muntele Athos și alte locuri avizate este foarte gras, este gros, lipicios și are o culoare verzuie și un miros puternic.

Citește și – Leacuri cu ulei de măsline pentru constipație, Helicobacter pylori, anemie, boli de ficat, gută, paradontoză, inflamații, arsuri

Evitați uleiurile din magazine care sunt fie contrafăcute, fie diluate, fie supra-procesate.

La magazinele naturiste se găsesc extracte din frunze de măslin care conțin mult mai mulți polifenoli decât măslinele.

Dacă consumi aceste produse cu o doză concentrată de polifenoli, nu mai trebuie să bei un litru de ulei pe săptămână.

Sursă articol: Lewis Howes, The daily hacks to live longer & beat diseases: https://www.youtube.com/watch?v=-Q_GvylW0p0&ab_channel=LewisHowes

Citeşte mai multe despre:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.