Rucola, benefică pentru diabetici – reduce zahărul din sânge și rezistența la insulină

Verdețurile reprezintă cea mai valoroasă categorie de alimente pentru diabetici. Nu există nicio restricție la acest capitol. Sunt sărace în calorii, carbohidrați, zahăr și grăsimi.

Și dacă ar fi să o alegem pe cea mai sănătoasă dintre toate, aceasta ar fi rucola.

Rucola reduce nivelul de zahar din sange si rezistenta la insulina 

Rucola reduce nivelul de zahar din sange si rezistenta la insulina: Marco Verch Professional Photographer

Mai multe studii au arătat că legumele reduc riscul de apariție a diabetului de tip 2. O recenzie din 2016 a raportat că cele mai benefice sunt verdețurile.

Citește și – Rucola – o plantă de salată mai sănătoasă decât credeai!

Rucola nu este o simplă verdeață. Ea face parte din familia cruciferelor. Beneficiile acestor plante sunt extraordinare. Conțin compuși unici cu un puternic efect detoxifiant, antioxidant și anticancerigen.

Rucola scade zahărul din sânge

Un test realizat pe celulele musculare scheletice de șoareci a arătat că extractul de rucola are efecte antidiabetice. Acesta stimulează absorbția glucozei la nivelul celulelor. Totodată, ar putea ajuta la tratarea diabetului de tip 2.

Mai mult decât atât, rucola și celelalte legume crucifere conțin multe fibre. Fibrele au un rol important în reglarea glucozei din sânge și scăderea rezistenței la insulină. Alimentele bogate în fibre mențin senzația de sațietate mai mult timp și previn mâncatul frecvent.

Citește și – Turmericul poate preveni sau ameliora diabetul de tip 1 și 2

Acidul-alfa lipoic pe care rucola îl conține este un antioxidant cu proprietăți hipoglicemiante. Îmbunătățește transportul glucozei în celule și contribuie la scăderea zahărului din sânge și a hemoglobinei glicate.

Acest antioxidant are un efect extraordinar, anume acela de a reduce modificările nivelului de zahăr din sânge induse de stres. Potrivit studiilor, acidul-alfa lipoic este benefic și în neuropatia diabetică.

Nutrienți din rucola cu efect anti-diabetic

Vitamina K îmbunătățește metabolismul glucozei, la fel ca și calciul. Totodată, crește sensibilitatea la insulină.

Vitamina A susține funcția sistemului imunitar, sănătatea ochilor și a pielii. Rucola oferă protecție oculară și datorită conținutului de luteină și zeaxantină.

Citește și – Scorțișoara are triplă acțiune în diabet – dr. Virginia Faur

Clorofila este un alt compus din rucola care contribuie la reglarea zahărului din sânge. Totodată, acesta are efecte antiinflamatoare, la fel ca și compușii izotiocianați.

Calciul reglează metabolismul glucozei. Sulforafanul îmbunătățește răspunsul la insulină.

Frunzele de rucola au cantități mari de polifenoli și nitrați. Aceștia din urmă reduc tensiunea arterială și măresc rezistența corpului la efortul fizic.

Sugestii de consum

Rucola se găsește pe tot parcursul anului în magazine. Poate fi adăugată în orice fel de salată. Are un gust acru-amărui, care deschide apetitul.

De asemenea, o puteți folosi la ciorbe, pe pizza, pe tarte, în sandvișuri.

Precauții

Rucola subțiază sângele datorită conținutului bogat în vitamina K. Consumați-o cu prudență dacă luați medicamente anticoagulante.

Surse articol:

1. Dr. Tracia Pingel, 6 amazing arugula benefits: fight obesity, diabetes and more: https://drpingel.com/arugula-benefits/
2. Diabetes Meal Plan, Arugula (rocket) and type 2 diabetes: https://diabetesmealplans.com/10528/arugula-rocket-and-type-2-diabetes/
3. Jillian Kubala, Megan Ware, Everything you need to know about arugula, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/282769

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.