Avocado diversifică flora intestinală și ajută în obezitate

Articol bazat pe studii științifice 

Mai multe studii au arătat că avocado are beneficii în sindromul metabolic. În ciuda faptului că este un aliment foarte bogat în grăsimi, consumul lui ajută la reducerea surplusului ponderal.

Avocado diversifica flora intestinala si ajuta in obezitate

Avocado diversifica flora intestinala si ajuta in obezitate

Avocado te ajută să slăbești

Avocado este un fruct bogat în fibre și acizi grași mononesaturați. Grăsimile mononesaturate îmbunătățesc diversitatea microbiană afectată de dietele bogată în grăsimi saturate.

Consumat cu regularitate, acest fruct poate ajuta la reducerea greutății corporale. Studiile au arătat că acest fruct mărește sațietatea și reduce nivelul grăsimilor din sânge.

Un studiu de 12 săptămâni a arătat că avocado produce un impact asupra bacteriilor și metaboliților intestinali în cadrul unei diete hipocalorice.

O cercetare recentă, realizată pe adulți supraponderali sau obezi, a arătat că avocado alterează abundența bacteriilor gastrointestinale și concentrațiile de metaboliți microbieni. Rezultatele au fost publicate în august 2021 în „The Journal of Nutrition”.

Autorii acestui studiu au concluzionat că o cură de 12 săptămâni cu avocado, modifică microbiota intestinală într-un mod favorabil pentru scăderea în greutate.

Mai precis, avocado a redus bazinul de acid biliar fecal. Acesta ar putea fi folosit ca intervenție alimentară în rândul persoanelor supraponderale sau cu risc de obezitate.

Legătura dintre microbiotă și obezitate

Flora intestinală influențează numeroase sisteme și funcții în organism. Este importantă nu doar pentru creier și imunitate, ci și pentru un nivel normal al lipidelor.

Cercetările anterioare au arătat că există o legătură aparentă între excesul de grăsime corporală și alterarea comunității de microorganisme gastrointestinale. Însă rezultatele au fost de multe ori conflictuale.

Scopul inițial al acestui studiu a fost evaluarea controlului glicemic și grăsimea abdominală la participanții care consumă avocado.

Acizii grași volatili sunt metaboliți derivați microbian. Din categoria lor fac parte acizii grași de lanț scurt și acizii grași cu lanț ramificat.

Acești metaboliți apar în urma metabolizării carbohidraților și proteinelor obținute din alimente cu ajutorul microbilor intestinali.

Deși acizii grași de lanț scurt sunt considerați benefici pentru sănătatea metabolică, cercetătorii au constatat că nivelul lor este mai mare la persoanele supraponderale sau obeze.

Dieta curentă, cu influențe occidentale, este bogată în grăsimi saturate care cresc bazinul de acizi biliari. Aceștia pot altera flora intestinală. Concentrațiile mari de acid biliar induc inflamații intestinale și multe alte probleme de sănătate.

Interacțiunile dintre dietă și microbiom pot influența compoziția bazinului de acid biliar.

Un avocado pe zi

Participanții la studiul de față aveau între 25 și 45 de ani. Aceștia au consumat o masă cu sau fără avocado, timp de 3 luni.

Rețete cu avocado

Pe site-ul nostru puteți găsi diverse rețete cu avocado:

Supă rece din avocado și spanac – fără foc
Trufe din avocado și cacao – desert sănătos și sățios, fără zahăr
Limonadă cremoasă cu avocado și castravete – beneficii uimitoare
Tartă cu cremă de avocado, fără zahăr și făină

Bărbații au primit câte 175 g de avocado pe zi, iar femeile câte 140 g de avocado pe zi. Dieta participanților a fost una bogată în grăsimi saturate, de tip american.

Cei care au consumat avocado au avut o creștere a aportului de grăsimi mononesaturate și fibre. Greutatea corporală a fost aceeași la ambele grupuri. Cu toate acestea, a crescut diversitatea microbiotei la participanții din grupul cu avocado.

Abundența de specii de Faecalibacterium, Lachnospira și Alistipes a fost mai mare. Avocado a redus de asemenea concentrația de acid biliar fecal.

Reduce colesterolul periculos

Așa cum spuneam la începutul articolului, avocado este benefic în mai multe tulburări metabolice, inclusv în hiperlipidemie sau colesterol crescut și boli cardiovasculare.

Un studiu apărut în 2020 tot în „The Journal of Nutrition” a arătat că un avocado pe zi reduce colesterolul oxidat și colesterolul sdLDL la adulții supraponderali sau obezi.

Citește și – 7 alimente care scad colesterolul sdLDL

Colesterolul sdLDL este cel mai periculos tip de colesterol LDL, deoarece acesta crește riscul de boli coronariene și evenimente cardiovaculare.

Surse articol:

1. Thompson SV, Bailey MA, Taylor AM, Kaczmarek JL, Mysonhimer AR, Edwards CG, Reeser GE, Burd NA, Khan NA, Holscher HD. Avocado Consumption Alters Gastrointestinal Bacteria Abundance and Microbial Metabolite Concentrations among Adults with Overweight or Obesity: A Randomized Controlled Trial. J Nutr. 2021 Apr 8;151(4):753-762. doi: 10.1093/jn/nxaa219. PMID: 32805028; PMCID: PMC8030699.
2. Wang L, Tao L, Hao L, Stanley TH, Huang KH, Lambert JD, Kris-Etherton PM. A Moderate-Fat Diet with One Avocado per Day Increases Plasma Antioxidants and Decreases the Oxidation of Small, Dense LDL in Adults with Overweight and Obesity: A Randomized Controlled Trial. J Nutr. 2020 Feb 1;150(2):276-284. doi: 10.1093/jn/nxz231. PMID: 31616932; PMCID: PMC7373821.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.