Alimente care ajută la scăderea sau reglarea glicemiei

Fluctuațiile zahărului din sânge sunt strâns legate de dietă.

Diabeticii trebuie să știe ce alimente îi pot ajuta să scadă rapid concentrația sangvină de zahăr după o creștere glicemică nedorită.

Alimente care ajuta la scaderea sau reglarea glicemiei

Alimente care ajuta la scaderea sau reglarea glicemiei

Unele alimente urcă glucoza din sânge mai repede sau mai mult decât altele.

Dacă aveți diabet, trebuie să evitați în mod deosebit alimentele care conțin carbohidrați. De ce? Pentru că în urma proceselor de digestie aceștia sunt transformați în glucoză.

Alimente care ajuta la scaderea sau reglarea glicemiei

Există anumite ingrediente sau combinații alimentare care pot aduce rapid zahărul din sânge la un nivel normal.

Puteți apela la ele atunci când vă confruntați cu un episod de hiperglicemie.

Oțetul de mere

Oțetul de mere are proprietăți antidiabetice. Este deseori folosit pentru controlul glicemic și pentru slăbit.

Mai mulți diabetologi recomandă includerea lui în dieta persoanelor cu diabet.

Servit la mese, oțetul de mere reglează și normalizează zahărul din sânge.

Citește și – Cura de slăbire cu oțet de mere – bună și pentru diabet sau colesterol crescut

Dr. Bindiya Gandhi susține că un consum regulat de oțet de mere îmbunătățește controlul glicemic și stresul oxidativ la persoanele cu diabet sau hipercolesterolemie.

Fiind foarte concentrat și acid, oțetul de mere nu trebuie ingerat niciodată ca atare.

Diluați-l cu apă. Se pot consuma câte 1-2 linguri de oțet de mere pe zi, adăugate într-un pahar cu apă.

Scorțișoara

Efectele antidiabetice ale scorțișoarei sunt bine documentate.

Două studii au arătat că îmbunătățește controlul zahărului din sânge și previne creșterea glicemiei.

Această mirodenie poate fi adăugată în diverse preparate și băuturi.

O puteți amesteca în terciul de cereale de la micul-dejun sau în iaurt.

Citește și – Cuișoarele scad glicemia cu 27% la persoanele cu prediabet

O puteți pune în aluaturi și compoziții de brioșe, clătite sau checuri.

Alimentele bogate în fibre

Studiile au arătat că dietele bogate în fibre pot ajuta la prevenirea multor boli actuale, inclusiv a diabetului.

Fibrele dau sațietate și ajută la menținerea zahărului din sânge la un nivel stabil.

La persoanele cu diabet, fibrele contribuie de asemenea la reglarea colesterolului din sânge.

Citește și – Ovăzul – aliment dacic care ajută în hipotiroidie, Hashimoto, diabet, obezitate și cancere

Includeți în alimentație semințe de in, semințe de chia, cereale integrale, leguminoase și verdețuri.

Semințele de schinduf

Schinduful este o plantă originară din părțile Indiei. Se găsește și la noi sub formă de semințe.

Această plantă aromatică îmbunătățește nu doar gustul mâncărurilor, ci și controlul glicemiei.

Schinduful crește toleranța la glucoză și reduce concentrația grăsimilor din sânge (colesterolul și trigliceridele).

Alimentele bogate în proteine

Consumați proteine la mesele principale – carne, ouă, lactate, somon. Acestea ajută la scăderea zahărului din sânge după ce mâncați și menținerea acestuia la un nivel stabil.

Dacă sunteți vegetarian, consumați linte, fasole, năut, semințe și nuci.

Când adăugați proteine la o masă, acestea diminuează răspunsul glicemic.

Sursă articol: Zoey Sky, Lower your blood sugar and you’re your glucose levels balanced with these foods, Food.News: https://www.food.news/2022-08-30-keep-your-glucose-balanced-with-these-foods.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.