Nucile înlătură senzația de oboseală, scad colesterolul și riscul de infarct miocardic

Articol bazat pe studii științifice

Ce beneficii obții dacă mănânci nuci în fiecare zi?

Lista este lungă, dar vom prezenta pe scurt câteva din cele mai importante foloase pe care aceste fructe le aduc sănătății.

Nucile inlatura senzatia de oboseala, scad colesterolul si riscul de infarct miocardic

Nucile inlatura senzatia de oboseala, scad colesterolul si riscul de infarct miocardic

Consumul acestor fructe a fost corelat cu un risc mai mic de boli de inimă coronariene, afecțiuni cardiovasculare, diabet de tip 2, tulburări neurologice și alte afecțiuni asociate cu vârsta înaintată.

Beneficiile nucilor sunt atribuite conținutului de antioxidanți (polifenoli), proteine, compuși fitochimici și grăsimi sănătoase, bogate în acizi polinesaturați.

Nucile au cel mai bun raport Omega-3 și Omega-6 dintre toate fructele oleaginoase.

Sunt bogate în fier, mangan, cupru, calciu, fosfor și magneziu.

Nucile înlătură oboseala

Un studiu publicat în 2013 în jurnalul „ Laboratory Animal Research” a arătat că extractul de nuci combate oboseala și crește rezistența la exerciții.

Cercetarea a fost efectuată pe șoareci supuși la înot forțat.

Administrarea acestui extract a crescut semnificativ durata maximă de înot și toleranța la efort. A redus nivelul de lactat și amoniac și a mărit cantitatea de glutamină din sânge și glicogen din ficat.

Ana Ioniță, consilier în nutriție confirmă rezultatele acestui studiu:

„Mie îmi place să le adaug mereu în salate. Nu îmi lipsesc din geantă sau din mașină. Mă ajută după antrenamente grele”.

Nucile au fost supra-numite „carnea vegetarienilor”, datorită cantității apreciabile de proteine pe care o oferă.

O porție de nuci, care înseamnă circa 30 de grame, acoperă 13% din necesarul zilnic de proteine.

Alimentele proteice sunt mijloace excelente de combatere a lipsei de energie din timpul zilei.

Aportul insuficient de proteine poate fi unul din motivele pentru care vă confruntați cu stări de oboseală.

Proteinele sunt combustibilul care ajută corpul să construiască și să repare țesuturile.

Datorită faptului că sunt descompuse într-un ritm lent, proteinele constituie o sursă durabilă și statornică de energie.

Consumați nucile ca gustare între mese pentru a evita căderile de energie.

Beneficii pentru sistemul cardiovascular

Nucile au un conținut de potasiu și sodiu favorabil pentru persoanele cu hipertensiune arterială.

De aceea oamenii de știință le consideră o gustare optimă pentru această categorie de pacienți.

Acidul-alfa-linoleic din nuci este metabolizat în oxilipine bioactive, substanțe care au demonstrat efecte anti-aritmice și protectoare împotriva infarctului miocardic fatal.

Nucile conțin de asemenea fitosteroli, compuși care afectează în mod pozitiv metabolismul colesterolului.

Aceștia au demonstrat efecte hipocolesterolemiante.

Mineralele din nuci au fost și ele asociate cu beneficii pentru sănătatea cardiometabolică.

Nucile contribuie la reducerea factorilor de risc implicați în rata crescută de morbiditate și mortalitate prin bolile cardiovasculare.

Studiile din ultimii 20 de ani au arătat că nucile reduc colesterolul LDL cu 9-16% și tensiunea arterială diastolică.

Mai mult decât atât, nucile îmbunătățesc funcția endotelială, reduc stresul oxidativ și markerii inflamatori.

Cum să le consumi

Mai mulți experți recomandă înmuierea nucilor în apă înainte de a le consuma.

Hidratarea nucilor – dar și a semințelor sau cerealelor – ajută la eliminarea acidului fitic.

În plus, această metodă crește gradul de digerabilitate și de absorbție a nutrienților.

Acidul fitic este un antinutrient care împiedică asimilarea fierului și altor minerale.

Ana Ioniță, consilier în nutriție, spune că nucile trebuie asociate la masă cu cereale integrale.

Acestea din urmă furnizează un aminoacid care lipsește din nuci. Este vorba despre metionină.

Surse articol:

1. Tiffany Barrett, 8 Healthy ways to boost energy, CNN Health: https://edition.cnn.com/2012/11/26/health/healthy-energy/index.html
2. Kim DI, Kim KS. Walnut extract exhibits anti-fatigue action via improvement of exercise tolerance in mice. Lab Anim Res. 2013 Dec;29(4):190-5. doi: 10.5625/lar.2013.29.4.190. Epub 2013 Dec 20. PMID: 24396383; PMCID: PMC3879337.
3. Ros E, Izquierdo-Pulido M, Sala-Vila A. Beneficial effects of walnut consumption on human health: role of micronutrients. Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2018 Nov;21(6):498-504. doi: 10.1097/MCO.0000000000000508. PMID: 30199393.
4. Hayes D, Angove MJ, Tucci J, Dennis C. Walnuts (Juglans regia) Chemical Composition and Research in Human Health. Crit Rev Food Sci Nutr. 2016 Jun 10;56(8):1231-41. doi: 10.1080/10408398.2012.760516. PMID: 25747270.
5. Kris-Etherton PM. Walnuts decrease risk of cardiovascular disease: a summary of efficacy and biologic mechanisms. J Nutr. 2014 Apr;144(4 Suppl):547S-554S. doi: 10.3945/jn.113.182907. Epub 2014 Feb 5. PMID: 24500935.
6. Moyib OK, Falegbe O, Moyib FR. Potentials of raw and cooked walnuts (Tetracapidium conophorum) as sources of valuable nutrients for good health. Afr J Med Med Sci. 2015 Dec;44(4):311-20. PMID: 27462693.
7. Ana Ioniță, Nucile, carnea vegetarienilor, Acasă: https://acasa.ro/sanatate-302/expertul-acasa-ro-ana-ionita-consilier-in-nutritie-nucile-carnea-vegetarienilor-de-ce-este-bine-sa-le-consumi-dupa-ce-le-ai-inmuiat-in-apa-238084.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.