Mâncați vinete! Scad colesterolul și zahărul din sânge, protejează inima și celulele ADN

Ne aflăm în plin sezon de vinete și a început deja maratonul de pregătire a conservelor.

Dacă nu ți-ai făcut încă provizii pentru iarnă, îți dăm noi câteva motive convingătoare.

Mancati vinete - scad colesterolul si zaharul din sange, protejeaza inima si celulele ADN

Mancati vinete – scad colesterolul si zaharul din sange, protejeaza inima si celulele ADN

Ajută la scăderea colesterolului. Au efecte cardioprotectoare. Contribuie la reglarea zahărului din sânge.

Previn sindromul metabolic.

Protejează celulele ADN de leziuni și cancer.

Îmbunătățesc funcțiile cognitive.

Vinetele protejează inima

Iată doar câteva argumente în sprijinul consumului de vinete pe tot parcursul anului.

Legumele de toamnă sunt deosebit de gustoase. Sunt folosite în diferite rețete de tocană și zacuscă pentru iarnă.

Vinetele conțin vitamine, minerale și antioxidanți.

Citește și – Vinetele conțin antioxidanți esențiali pentru protejarea sănătății

Beneficiile lor sunt atribuite vitaminei A, vitaminei C și polifenolilor.

Un studiu publicat în jurnalul „Food & Function” în 2011 a arătat că vinetele au acțiune cardioprotectoare.

Acest efect se datorează unui polifenol numit „nasunină”.

Cercetătorii de la Școala de Medicină de la Universitatea din Connecticut au testat efectele consumului de vinete la animale cu cardiopatie ischemică indusă.

Vinetele au crescut funcția ventriculară dreapta și au redus dimensiunea infarctului miocardic și apoptoza cardiomiocitelor (moartea celulelor contractile ale mușchiului cardiac).

Previn sindromul metabolic

Vinetele pot fi utile și în sindromul metabolic, o grupare de afecțiuni care crește riscul de hipertensiune arterială, boli cardiovasculare, hiperlipidemie, obezitate, diabet și mortalitate.

Unele plante s-au dovedit utile în prevenirea sindromului metabolic, precum rozmarinul, armurariul și avocado.

Vinetele pot fi de asemenea menționate aici. Acestea conțin compuși fenolici și alcaloizi înzestrați cu proprietăți antioxidante, antihipertensive, antihiperlipidemiante și antidiabetice.

Citește și – VInetele protejează și ajută la “detoxifierea” celulelor creierului

Cercetătorii iranieni au evaluat recent efectele consumului de vinete asupra sindromului metabolic și a complicațiilor acestuia, precum diabet, hipertensiune arterială, hiperlipidemie și obezitate.

Rezultatele au arătat că vinetele pot ajuta la controlul diabetului prin acțiunea lor antioxidantă și activitatea de inhibare a enzimelor alfa-amilază și alfa-glucozidază (care descompune carbohidrații și dizaharidele în glucoză).

Vinetele au de asemenea o activitate antihipertensivă, datorată capacității lor de de inhibare a ACE.

Autorii au observat că extractul vinetele au efecte benefice asupra hiperlipidemiei și obezității.

Scad colesterolul și zahărul din sânge

Un studiu pe iepuri hipercolesterolemici a arătat că sucul de vinete reduce nivelul colesterolului din sânge și din aortă.

Vinetele pot fi utile în tratamentul sindromului metabolic și a complicațiilor acestuia.

Fiind o sursă bună de fibre și polifenoli, vintele ajută la reglarea zahărului din sânge și la controlul absorbției glucozei.

Studiile in vitro au arătat că polifenolii din vinete inhibă enzimele implicate în diabetul de tip 2.

Vinetele sunt indicate și în curele de slăbire. Conțin multă apă și puține calorii.

Reduc riscul de cancer

Beneficiile lor merg mult mai departe. Potrivit unui studiu apărut în jurnalul „Mutation Research” în 2019, extractul de vinete previne daunele la nivelul ADN-ului.

Cu alte cuvinte, pot ajuta la prevenirea cancerului și a altor boli cronice.

Citește și – Vinetele au beneficii pentru oase, inimă, creier și siluetă

Coaja vinetelor conțin solasodine ramnosil glicozide, substanțe cu proprietăți anti-cancer.

Acești compuși induc moartea celulelor canceroase (apoptoza). Mai ales a celulelor cancerului de piele.

Surse articol:

1. Das S, Raychaudhuri U, Falchi M, Bertelli A, Braga PC, Das DK. Cardioprotective properties of raw and cooked eggplant (Solanum melongena L). Food Funct. 2011 Jul;2(7):395-9. doi: 10.1039/c1fo10048c. Epub 2011 Jun 10. PMID: 21894326.
2. Yarmohammadi F, Ghasemzadeh Rahbardar M, Hosseinzadeh H. Effect of eggplant (Solanum melongena) on the metabolic syndrome: A review. Iran J Basic Med Sci. 2021 Apr;24(4):420-427. doi: 10.22038/ijbms.2021.50276.11452. PMID: 34094022; PMCID: PMC8143715
3. Sindhu Koganti, 10 Benefits of eggplant, nutrition facts and side effects, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-eggplantbrinjal/
4. Sukprasansap M, Sridonpai P, Phiboonchaiyanan PP. Eggplant fruits protect against DNA damage and mutations. Mutat Res. 2019 Jan;813:39-45. doi: 10.1016/j.mrfmmm.2018.12.004. Epub 2018 Dec 21. PMID: 30594791.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.