Mănâncă alimente bogate în luteină ca să-ți protejezi vederea la bătrânețe

Vederea este probabil cel mai prețios dintre toate simțurile.

De aceea trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a-l proteja.

Mananca alimente bogate in luteina ca sa-ti protejezi vederea la batranete

Mananca alimente bogate in luteina ca sa-ti protejezi vederea la batranete

Sindromul ochilor uscați, glaucomul, degenerescența maculară, cataracta și arterita temporală sunt câteva din cele mai frecvente afecțiuni oculare.

Bolile oculare pot fi prevenite prin alimentație

Prevenirea deteriorării vaselor mici de la nivelul retinei și apariția degenerescenței maculare poate fi realizată prin dietă.

Vitamina A, vitamina C, vitamina E, luteina, zeaxantina, Omega-3, acidul gama-linoleic și zincul sunt cei mai valoroși nutrienți pentru ochi.

Citește și – Ochi uscați – uleiul de pătrunjel reduce uscăciunea și arsura oculară (rețetă + utilizare)

Din păcate, medicii oftalmologi rareori consiliază pacienții cu privire la acest lucru.

Un studiu a arătat că doar 5% din oftalmologi oferă îndrumări alimentare pacienților.

Degenerescența maculară asociată cu vârsta poate fi preîntâmpinată.

Iar o dietă bogată în antioxidanți este prima și cea mai valoroasă strategie de lucru.

Luteina – antioxidantul ochilor

Studiile au arătat în nenumărate rânduri că antioxidanții joacă un rol important în protejarea retinei și a vederii la bătrânețe.

Cel mai prețios dintre toți antioxidanții este luteina. Macula concentrează cea mai mare cantitate de luteină.

Macula este regiunea centrală a retinei, care este un strat de celule sensibile la lumină.

Luteina, împreună cu zeaxantina, dau maculei culoarea galbenă. Se mai numesc „pigmenți maculari”.

Acești carotenoizi acționează ca un scut împotriva soarelui.

Luteina protejează ochii de razele ultraviolete.

Citește și – Beți suc de spanac! Vă protejează ochii, inima și vasele de sânge

Un studiu observațional a arătat că 5 mg de luteină și/sau zeaxantină pe zi scad riscul de degenerescență maculară la persoanele de vârsta medie și adulții vârstnici.

La persoanele cu cel mai mare aport de acești antioxidanți, incidența bolii oculare era cu 43% mai mică.

Alimente bogate în luteină 

Corpul nu poate sintetiza singur luteina și zeaxantina. De aceea este necesar să le luăm din dietă.

Acestea se găsesc de obicei împreună în alimente.

Ce trebuie să puneți în farfurie mai des dacă vreți să vă păstrați o vedere bună?

Cât mai multe legume și verdețuri. Cu cât mai variată este paleta, cu atât mai mare va fi aportul de vitamine și antioxidanți.

Axați-vă pe alimentele cu cel mai mare conținut de luteină și zeaxantină.

Culorile după care trebuie să vă ghidați în acest sens sunt galben, portocaliu, roșu și verde închis:

  • morcovi
  • cartofi dulci
  • dovleac
  • pepene galben
  • caise
  • roșii
  • spanac
  • pătrunjel
  • fistic
  • broccoli
  • varza
  • mazăre verde
  • gălbenuș de ou
  • porumb dulce
  • struguri roșii

Trebuie să știți că antioxidanți din clasa carotenoizilor sunt liposolubili. Acest lucru înseamnă că se absorb mai bine în prezența grăsimilor.

Citește și – Faceți o cură cu afine pentru sănătatea ochilor, inimii și vaselor de sânge

De aceea este bine să asociați alimentele de mai sus cu alimente care conțin grăsimi sănătoase, precum ulei de măsline, avocado sau nuci.

Nivelul de luteină din corp scade la persoanele care consumă mai mult de 2 pahare de alcool pe săptămână.

Surse articol:

1. Cleveland Clinic, Common age-related eye problems: https://my.clevelandclinic.org/health/articles/8567-common-age-related-eye-problems
2. Healthline, 8 Nutrients that will optimize your eye health: https://www.healthline.com/nutrition/8-nutrients-for-eyes
3. Nutra News, Les carottes préservent votre vue mais les opticiens ne vous le disent pas: https://www.nutranews.org/sujet.pl?id=1448

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.