Migdalele cresc colesterolul bun care îl înlătură pe cel rău

Articol documentat

Academicianul Ovidiu Bojor apreciază că migdalele au deopotrivă proprietăți nutritive și terapeutice.

Având un conținut caloric ridicat, sunt indicate în porții mici, ca gustare între mese.

Migdalele cresc colesterolul bun care il inlatura pe cel rau

Migdalele cresc colesterolul bun care il inlatura pe cel rau

MIGDALELE CRESC COLESTEROLUL BUN ȘI ÎL ELIMINĂ PE CEL RĂU

Migdalele au un beneficiu puțin cunoscut. Studiile recente au arătat că acestea cresc nivelul colesterolului bun.

Colesterolul HDL este considerat „bun” deoarece ajută la scăderea colesterolului rău (LDL).

Cu alte cuvinte, includerea migdalelor în alimentație va ajuta la eliminarea colesterolului dăunător, asociat cu boli coronariene și cardiovasculare.

Citește și – Migdalele reduc colesterolul sangvin și circumferința taliei

Creșterea colesterolului HDL este o strategie importantă de combatere a hipercolesterolemiei.

Prof. univ. Constantin Milică spune despre acest colesterol bun că pune în mișcare grăsimile depuse în artere și în celule și le direcționează spre ficat.

Acestui mare organ îi revine apoi rolul de a converti grăsimile în acizi biliari.

BENEFICIILE COLESTEROLULUI HDL

Un nivel optim al colesterolului HDL este important pentru producția de bilă în ficat și digerarea grăsimilor.

El ajută totodată la menținerea unui grad normal de vâscozitate a sângelui, prevenind astfel apariția de cheaguri sangvine.

Creierul și nervii depind de acest colesterol pentru a funcționa optim.

Colesterolul bun este necesar pentru sinteza vitaminelor solubile în grăsime, precum A, D, E și K.

Mai puțin cunoscut este rolul său în creșterea imunității corpului.

DE CE ESTE COLESTEROLUL LDL DĂUNĂTOR

Colesterolul LDL este nociv deoarece trece printr-un proces de oxidare.

El depune practic 65% din colesterolul din sânge în pereții arteriali sub formă de ateroame.

Aceste plăci de grăsime îngustează și îngroașă arterele și îngreunează curgerea sângelui.

Colesterolul oxidat duce așadar la lezarea vaselor de sânge. În această stare, arterele devin fragile și sunt predispuse la rupturi.

Crește astfel riscul de hemoragii, cheaguri sangvine și tromboze.

Citește și – Ateroscleroză, accidente vasculare, hipertensiune, colesterol mărit – 3 remedii naturale uimitoare

Sunt afectate mai întâi artrele mici ale inimii, creierului și picioarelor, apoi arterele mari.

Ateroscleroza crește riscul de cardiopatie ischemică, angină pectorală și infarct miocardic.

MIGDALELE ÎMBUNĂTĂȚESC FUNCȚIA COLESTEROLULUI HDL

Potrivit unui studiu publicat în „Journal of Nutrition”, la participanții care au consumat zilnic migdale, nivelurile și funcția colesterolului HDL erau mai bune decât la cei care au mâncat brioșe.

Cercetările anterioare au arătat că adăugarea migdalelor în dietă favorizează transportul lipoproteinelor de joasă densitate (colesterolul LDL) afară din corp.

Particulele de colesterol HDL sunt mici, însă pe măsură ce ele colectează colesterolul din țesuturi devin ca o pungă mare de gunoi.

Acest colesterol este depus apoi în ficat, unde urmează să fie descompus și înlăturat din corp.

Citește și – Pătrunjelul previne depunerea colesterolului LDL pe artere și arterioscleroza – dr. Eugen Giurgiu

Pentru studiul de mai sus au fost recrutați 48 de bărbați și femei cu niveluri crescute de colesterol rău.

Au existat două perioade de intervenție de câte 6 săptămâni.

Dieta lor a fost similară în ambele situații, cu excepția gustărilor zilnice.

O MÂNĂ DE MIGDALE PE ZI

În perioada de intervenție, participanții au primit câte 1 mână de migdale pe zi (43 g). Pe durata perioadei de control, au primit o brioșă cu banane.

La cei care au primit migdale, funcția colesterolului HDL s-a îmbunătățit cu 6,4%.

Consumul de migdale a fost corelat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare.

Acest studiu sugerează că migdalele sunt o gustare hrănitoare, cu efecte cardioprotectoare.

Conțin grăsimi sănătoase, fibre, proteine de calitate și vitamina E.

Furnizează cantități însemnate de acid oleic – un tip de acid gras care se găsește și în uleiul de măsline.

Surse articol:

1. Ovidiu Bojor, Dumitru Răducanu, Migdalul, Plante și Miresme Biblice – Hrană Pentru Suflet și Trup, Editura Fiat Lux, București, pp. 112
2. Rose Lidel, Snacking on almonds regularly found to boost good cholesterol levels, Food.News: https://www.food.news/2022-05-24-snacking-almonds-regularly-boosts-good-cholesterol-levels.html
3. Prof. dr. Constantin Milică, Colesterolul bun reglează vâscozitatea sângelui, Herbalrom: https://herbalrom.ro/colesterolul-bun-regleaza-vascozitatea-sangelui/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.