Semințele de chia satură mai repede decât un iaurt și reduc cu 25% numărul de calorii consumate

Articol bazat pe studii științifice

Semințele de chia sunt astăzi în mare vogă. Pe cât de minuscule și lipsite de gust, pe atât de sănătoase și dezirabile în dietă.

Mai ales în dietele pentru slăbit.

Seminte de chia satura mai mult decat iaurtul si reduc cu 25% aportul de calorii

Seminte de chia satura mai mult decat iaurtul si reduc cu 25% aportul de calorii

Da, semințele de chia au anumite proprietăți care te pot ajuta să slăbești dacă ai probleme cu greutatea corporală.

Sunt mii de ani de când oamenii consumă aceste semințe.

Au reprezentat o componentă importantă a dietei mayașilor și aztecilor.

SEMINȚELE DE CHIA PREVIN TULBURĂRILE CARDIO-METABOLICE

Studiile au confirmat că aceste semințe cresc calitatea dietei și îmbunătățesc starea de sănătate.

Preparatele care conțin semințe de chia au cantități mai mari de proteine, fibre, minerale (potasiu, magneziu, calciu, fier, potasiu, mangan), antioxidanți și Omega-3 (acid linoleic).

Pentru valoarea lor nutrițională, sunt folosite în profilaxia unor boli de mare actualitate, precum obezitate, hipertensiune arterială, diabet sau cancer.

SUNT MAI SĂȚIOASE DECÂT IAURTUL

Un studiu apărut în 2017 în jurnalul „Nutrition Research and Practice” a arătat că semințele de chia cresc semnificativ gradul de sațietate.

Dacă adaugi 1-2 lingurițe de semințe de chia în iaurt, masa va fi mult mai satisfăcătoare și vei mânca mai puțin la masa următoare.

Vei avea de asemenea un apetit mai mic pentru dulciuri și preparate care conțin zahăr.

Cercetătorii au descoperit că acestea sunt chiar mai sățioase decât iaurtul.

Citește și – Puneți câteva semințe de chia în iaurtul de dimineață – cresc sațietatea, reduc apetitul pentru dulciuri și vă ajută să slăbiți

Dacă reduci cantitatea de iaurt și adaugi semințe de chia, gradul de sațietate va fi la fel de mare ca și când ai fi consumat un iaurt întreg.

TE AJUTĂ SĂ CONSUMI CU 300 DE CALORII MAI PUȚIN

În studiul de față, participanții care au consumat chia au avut un aport cu 25% mai mic de calorii la 2 ore după prânz.

Mai precis, au consumat cu 300 de calorii mai puțin datorită semințelor de chia.

Dacă mănânci în fiecare zi câte 1-2 lingurițe de semințe de chia, ai șanse să slăbești mai bine în timp.

Cu o singură condiție, să macini semințele înainte de a le ingera.

O linguriță de semințe de chia are doar 50 de calorii.

2 LINGURI DE SEMINȚE DE CHIA MĂCINATE PE ZI

Un studiu publicat în 2017 în jurnalul „Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Disease” a testat efectele consumului de semințe de chia pe persoane supraponderale sau obeze cu diabet de tip 2.

Seminte de chia

Seminte de chia

Participanții au primit fie 2 linguri de semințe de chia măcinate, fie 2 linguri de tărâțe de ovăz cu un conținut egal de fibre.

Cei care au primit chia au slăbit mai mult. Au avut o reducere mai mare a circumferinței taliei.

SEMINȚELE DE CHIA SCAD GRĂSIMEA DE PE BURTĂ

Un beneficiu special al semințelor de chia este că ajută la reducerea grăsimii abdominale.

Studiile pe animale au arătat acest lucru.

La șobolani, semințele de chia a redus grăsimea de pe burtă.

La pui, a redus greutatea corporală.

În studiul pe oameni menționat mai sus, scăderea circumferinței taliei indică o reducere a grăsimii de pe burtă.

În plus, semințele de chia au exercitat un efect inflamator. Mai exact, au scăzut nivelul proteinei C-reactive.

SUGESTII DE SERVIRE

Semințele de chia pot fi puse într-un pahar cu apă, lapte sau iaurt.

Le puteți pune în bolul cu cereale, în smoothie-uri sau chiar în cafea.

Este important să le măcinați înainte de a le consuma.

Doar așa își vor face efectul.

REȚETE CU SEMINȚE DE CHIA

Pe site-ul nostru puteți găsi diverse rețete inedite cu semințe de chia:

Turtițe din ovăz și semințe de chia fără făină sau ulei (pot înlocui pâinea)
Biscuiți uscați din 2 ingrediente: banane și semințe de chia
Budincă de kiwi și semințe de chia
Înlocuitor pentru ou din semințe de chia – rețetă rapidă

PRECAUȚII

Un alt sfat important este să creșteți consumul de apă când mâncați semințe de chia, semințe de in sau alte alimente bogate în fibre.

În caz contrar, vor crește riscul de constipații.

Citește și – Cine nu are voie să consume semințe de chia (contraindicații și precauții)

Sursă articol: Nutrition Facts, Friday favorites: do chia seeds help with belly fat? https://www.youtube.com/watch?v=u9y4aFDVIIU&ab_channel=NutritionFacts.org

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.