Dieta endomorfă crește metabolismul la persoanele care se îngrașă ușor

Dieta despre care vom vorbi în acest articol se numește „dieta endomorfă”.

Acest cuvânt face referire la persoanele care o constituție rotundă și o proporție mare de grăsime.

Dieta endomorfa - creste metabolismul la persoanele care se ingrasa usor

Dieta endomorfa – creste metabolismul la persoanele care se ingrasa usor: Freepik.com

Dieta endomorfă are ca scop creșterea metabolismului la cei care care se îngrașă ușor și mult.

Dacă aveți o constituție endomorfă, această dietă vă poate ajuta să scădeți în greutate.

DESPRE PERSOANELE CU TIP DE CORP ENDOMORF

La persoanele cu un tip de corp endomorf procentajul de grăsime este foarte mare. Mai ales în zona pieptului, abdomenului și taliei.

De unde și riscul de a deveni supraponderali sau obezi.

Citește și – Află ce tip de metabolism ai și ce trebuie să faci pentru a-ți păstra greutatea corporală

Unele persoane cu acest tip de corp au brațele și picioarele groase, pieptul și mijlocul mare.

Acestea au tendința de a reține apa și un strat de grăsime deasupra mușchilor.

Alte persoane au un mijloc moale, brațele și picioarele lăsate, la fel și pieptul.

CUM ȘTII CĂ AI CORPUL DE TIP ENDOMORF

Este ușor să îți dai seama dacă faci parte din această categorie.

Primul semn este că te îngrași repede și slăbești greu, chiar dacă tai drastic aportul de calorii.

Persoanele cu tipul de corp endomorf au de obicei brațele și picioarele scurte, talia și șoldurile late.

Adorm repede și iau în greutate imediat după o dietă bogată în carbohidrați.

Citește și – Femeile cu corpul în formă de măr (talia mare) au un risc mai mare de atac de cord

Studiile au descoperit la persoanele cu formă endomorfă un strat de grăsime depusă în abdomen și piept, care dă corpului lor aspectul de măr.

CE ESTE DIETA ENDOMORFĂ?

Persoanele cu o constituție endomorfă au de regulă un metabolism lent.

Corpul lor transformă imediat excesul de calorii în grăsime.

Totodată, stochează ușor grăsimea și de aceea se îngrașă rapid. De aceea, toate eforturile de a slăbi sunt din start compromise.

Dieta endomorfă poate da un imbold metabolismului.

Experții recomandă endomorfilor să opteze pentru alimentele care conțin proteine și grăsimi nesaturate.

Trebuie să evite pe cât posibil carbohidrații rafinați. Produsele bogate în calorii sunt efectiv interzise.

Cel mai bun plan alimentar pentru aceste persoane este cel care presupune un consum mare de proteine, un aport moderat de grăsimi bune și un aport mic de carbohidrați.

Carbohidrații trebuie să fie compleși și să provină din cereale integrale și leguminoase.

Fructele și legumele sunt foarte importante, deoarece acestea ajută la combaterea obezității.

Alimentele bogate în fibre previn acumularea de grăsime corporală.

ALIMENTE RECOMANDATE DES SAU ÎN CANTITĂȚI MARI:

√ pește
√ broccoli și conopidă
√ ulei de măsline, ulei de avocado, ulei de susan
√ linte, năut, fasole
√ cereale integrale
√ migdale, alune de pădure
√ lactate degresate

ALIMENTE CARE TREBUIE CONSUMATE CU MODERAȚIE:

• carne de pui
• albuș de ou
• morcovi
• ulei de cocos, ulei de floarea-soarelui
• paste
• covrigei, chipsuri
• iaurturi îndulcite

ALIMENTE INTERZISE

× carnea roșie
× untul de arahide
× cartofii dulci
× porumbul
× cerealele rafinate
× ovăzul instant
× orezul alb
× nucile sărate
× lactatele integrale

PLAN DE DIETĂ ENDOMORFĂ PENTRU 7 ZILE

În continuare vă prezentăm un plan alimentar pentru o săptămână, cu sugestii de preparate pentru mesele principale ale zilei.

ZIUA 1

Micul-dejun: frittata cu roșii, spanac și ceapă (omletă italiană)

Gustări: shake-uri proteice

Prânz: pui pe grătar sau gril cu garnitură de fasole, roșii și sos tzatziki

Cină: pește alb cu ulei de măsline, conopidă și broccoli coapte în cuptor

ZIUA 2

Micul-dejun: smoothie cu iaurt grecesc sai lapte de migdale

Gustări: hummus servit cu legume crude tăiate fâșii, bastonașe sau rondele

Prânz: un sandviș din pâine integrală prăjită cu carne de curcan și legume

Cină: friptură cu orez și conopidă călită

ZIUA 3

Micul-dejun: iaurt grecesc cu măr, nuci și scorțișoară

Gustări: felii de avocado cu ouă fierte tari

Prânz: cartofi umpluți cu șuvițe de pui și sos barbecue fără zahăr

Cină: legume pe grătar cu orez și creveți

ZIUA 4

Micul-dejun: omletă cu spanac

Gustări: semințe de floarea-soarelui și un fruct

Prânz: salată verde cu castraveți, somon, ardei gras și ulei de măsline

Cină: piept de pui pe grătar cu paste din dovlecei (tăiați spirale) și sos de roșii

ZIUA 5

Micul-dejun: ouă fierte tari și afine

Gustări: iaurt grecesc cu migdale

Prânz: salată mediteraneană de linte cu roșii uscate, legume crude și măsline Kalamata

Cină: supă de fasole și legume cu piept de pui pe grătar

ZIUA 6

Micul-dejun: brânză de vaci cu migdale și scorțișoară

Gustări: felii de legume crude cu hummus

Prânz: pui fript cu ardei gras și orez brun

Cină: foi de salată verde umplute cu carne de curcan și o felie de avocado

ZIUA 7

Micul-dejun: omletă cu spanac și ardei, cu câteva felii de avocado

Gustări: un baton proteic

Prânz: salată de quinoa cu legume tăiate și cuburi de piept de pui fript, cu sos vinegrette

Cină: somon cu broccoli la aburi și ciuperci trase la tigaie

Încercați să țineți această dietă o săptămână pentru a vă pune în mișcare metabolismul.

Citește și – Ce să mănânci în funcție de tipul de corp (suprarenal, tiroidian, ovarian, hepatic, pancreatic)

Principala regulă este să mâncați alimentele sugerate în ordinea indicată.

Metabolismul se poate defecta dacă mâncați dezordonat.

BENEFICIILE DIETEI ENDOMORFE

Dieta endomorfă ar putea avea următoarele beneficii:

→ reducerea riscului de boli cardiovasculare
→ scăderea tensiunii arteriale
→ îmbunătățirea sănătății pielii

Dieta endomorfă nu are dezavantaje, nici consecințe nefaste asupra sănătății.

Poate fi însă dificil de urmat de către cei care sunt obișnuiți să consume mulți carbohidrați.

Din această cauză, este posibil să apară modificări ale dispoziției în primele zile.

EXERCIȚII FIZICE RECOMANDATE

Pe lângă planul alimentar recomandat mai sus, este indicat să faceți și mișcare fizică.

Pentru tipul dvs. de corp sunt utile alergările, mersul pe jos la pas vioi și săriturile combinate cu flotări.

Sursă articol: Aparna Mallampalli, Archna Agrawal, Endomorph Diet – Foods and diet plan to boost metabolism, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/endomorph-diet/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.