Fiți zgârciți cu mierea, îngrașă la fel ca zahărul – sfatul nutriționistului

Un subiect foarte captivant pentru publicul larg și nutriționiști deopotrivă este cel legat de înlocuirea zahărului cu miere de albine.

Există vreo diferență între acești îndulcitori? Este unul mai bun ca celălalt? Te îngrași mai puțin dacă folosești miere în loc de zahăr?

Fiti zgarciti cu mierea - ingrasa la fel ca zaharul

Fiti zgarciti cu mierea – ingrasa la fel ca zaharul: Mihaela Bilic

Înainte de a răspunde la aceste întrebări, trebuie să știm ce este zahărul și ce este mierea.

Și mai ales care este rolul lor în dietă.

ZAHĂRUL ȘI MIEREA SUNT AGENȚI ÎNDULCITORI, NU ALIMENTE

Dr. Mihaela Bilic clarifică un aspect foarte important. Atât zahărul, cât și mierea, sunt agenți de îndulcire.

Acesta este statutul lor în nutriție.

Citește și –  Zahărul trebuie folosit doar ca un condiment, nu ca aliment! – dr. Mihaela Bilic

Nu sunt alimente, ci îndulcitori. Acest lucru înseamnă din start că trebuie folosiți ocazional.

ACEEAȘI STRUCTURĂ CHIMICĂ: GLUCOZĂ + FRUCTOZĂ

La capitolul compoziție chimică, nu există o diferență semnificativă între cele două produse.

Ambele sunt dizaharide, adică sunt alcătuite din două molecule: glucoză și fructoză.

Acest lucru înseamnă că mierea nu este o alegere mai bună decât zahărul în dieta diabeticilor sau în cura de slăbire.

„Dacă până acum aveați impresia că mierea este o alternativă naturală și sănătoasă la zahăr, aflați că structura lor chimică este identică”.

CONȚIN LA FEL DE MULTE CALORII

Mai mult decât atât, au un număr similar de calorii.

100 de grame de miere conțin 300 de calorii. În timp ce aceeași cantitate de zahăr are 400 de calorii.

Diferența nu este mare dacă luăm în calcul volumul mierii.

MIEREA ÎNDULCEȘTE MAI TARE DECÂT ZAHĂRUL

Trebuie să știți că mierea este un îndulcitor mai puternic decât zahărul.

De ce? Pentru că fructoza și glucoza sunt separate în miere. Albinele rup legătura dintre aceste molecule prin salivă.

Acest lucru face mierea mai digerabilă decât zahărul.

Când vrem să îndulcim ceva cu miere, trebuie să folosim lingurița.

Mulți avem tendința să turnăm mierea cu borcanul, crezând că este sănătoasă și nu îngrașă.

După cum am văzut, nu este cu nimic superioară zahărului la acest capitol.

„Mierea îndulcește mai tare, este mai condensantă, ocupă volum mai mic și din cauza asta ½ linguriță de miere e suficientă să îndulcească cât pentru 1 linguriță cu vârf de zahăr”.

Dacă vă interesează strict aspectul de calorii și capacitatea de îngrășare, folosiți mierea cu moderație. Temeți-vă de exces, la fel ca în cazul zahărului.

BENEFICIILE CONSUMULUI DE MIERE

Dacă vă interesează beneficiile mierii, da, ea este cu siguranță mai sănătoasă decât zahărul.

Studiile au arătat că mierea are valoare nutrițională și medicinală.

Citește și – Mierea previne îmbătrânirea prematură a creierului

Deși este compusă în principal din fructoză și glucoză, conține de asemenea aminoacizi, vitamine, minerale, enzime, fructo-oligozaharide și antioxidanți (flavonoizi, acizi fenolici, acid ascorbic)

A demonstrat proprietăți antimicrobiene puternice. Inhibă în jur de 60 de specii de bacterii, precum și specii de virusuri și fungi.

Este antioxidantă, antiinflamatoare, imunomodulatoare și vindecătoare de răni.

Pe de altă parte, zahărul nu aduce nici un folos sănătății. Dimpotrivă, este un antiinflamator și oxidant puternic, care îmbătrânește organismul.

Citește șiZahărul, un puternic agent de îmbătrânire – ruginește corpul la nivel celular

A fost asociat cu un risc crescut de boli cardiovasculare, diabet, obezitate, tulburări metabolice, candidoze și cancere.

NU O PUNEȚI ÎN PRĂJITURI SAU BĂUTURI FIERBINȚI

Dacă vreți să vă bucurați de beneficiile mierii, nu o folosiți la prăjituri sau la gătit, deoarece își pierde proprietățile.

„În momentul în care puneți miere în băuturi fierbinți, la o temperatură mai mare de 70 de grade, toate beneficiile ei – altele decât cele legate de calorii – dispar”.

Dr. Bilic recomandă să puneți un firicel de miere pe felia de pâine cu unt la micul-dejun. În acest fel ne putem bucură de aroma ei specifică fără să exagerăm.

„Fiți zgârciți cu mierea, chiar dacă este naturală și plină de bebeficii pentru sănătate. De îngrășat, îngrașă la fel ca zahărul”.

Surse articol:

1. Mihaela Bilic, Miere sau zahăr? https://www.youtube.com/watch?v=OYnWy-9O9p4&ab_channel=MihaelaBilic
2. Eteraf-Oskouei T, Najafi M. Traditional and modern uses of natural honey in human diseases: a review. Iran J Basic Med Sci. 2013 Jun;16(6):731-42: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3758027/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.