Alimente care protejează arterele de daunele grăsimilor saturate

Grăsimile saturate sunt în continuare un subiect controversat.

Unele studii le incriminează și le găsesc răspunzătoare pentru bolile cardiovasculare. Altele nu găsesc în ele nici o vină.

Alimente care protejeaza arterele de daunele grasimilor saturate

Alimente care protejeaza arterele de daunele grasimilor saturate: Brgfx – www.freepik.com

Cu toate acestea, dovezile care vin în sprijinul unei diete vegetariene sunt consistente și demne de luat în considerare.

Mai ales când vine vorba despre sănătatea inimii.

DIETA VEGETARIANĂ AJUTĂ ARTRELE SĂ SE DILATE MAI BINE 

Un studiu apărut în 2000 în jurnalul „Atherosclerosis” a comparat efectele unei diete ovo-lacto-vegetariane cu efectele unei diete omnivore asupra sănătății arterelor.

Cercetătorii japonezi au descoperit că funcția arterială este mai bună la cei care nu consumă carne.

Mai exact, arterele vegetarienilor au o capacitate de 4 ori mai mare de diltatare comparativ cu arterele consumatorilor de carne.

Cu cât mai lungă este perioada de regim vegetarian, cu atât mai mari sunt efectele pozitive asupra arterelor.

La consumatorii de alimente vegetale, funcția arterială nu s-a depreciat odată cu înaintarea în vârstă.

Dimpotrivă, s-a îmbunătățit.

Acest studiu sugerează că dietele vegetariene influențează direct modul de funcționare a arterelor.

Astfel se explică de ce vegetarienii au un risc mai mic de ateroscleroză și deces prin boli cardiovasculare.

Vegetarienii par de asemenea să fie mai supli, mai tineri și mai sănătoși.

Riscul de hipertensiune arterială, hipercolesterolemie, diabet și obezitate este de asemenea mai mic la acest segment de populație.

GRĂSIMILE SATURATE DEPRECIAZĂ FUNCȚIA ARTERELOR

Alimentele bogate în grăsimi au un impact aproape imediat (în câteva ore de la masă).

Nu este vorba despre orice fel de grăsimi, ci doar de cele animale.

Nucile, spre exemplu, au un efect protector.

Excluderea produselor animale și a grăsimilor saturate din dietă nu este suficientă pentru protejarea sistemului cardiovascular.

Participanții incluși în studiul menționat mai sus consumau cu cel puțin o porție de legume mai mult pe zi decât în mod normal.

Este, așadar, important ca dieta noastră să conține cât mai multe legume, fructe, verdețuri și plante.

ALIMENTE CARE PROTEJEAZĂ ARTERELE DE DAUNELE GRĂSIMILOR SATURATE

Nucile au fost menționate mai sus. Alte fructe care îmbunătățesc funcția arterelor sunt afinele.

Potrivit unui studiu, chiflele făcute din făină albă, unt, ouă și sare scad treptat funcția arterială în decurs de 6 ore de la consum.

Când aceste chifle sunt umplute cu afine, impactul lor asupra arterelor este îmbunătățit considerabil.

Citește și – Mâncați afine! Vă scad colesterolul și trigliceridele și previn depunerile de placă în artere

Afinele practic salvează arterele de daunele provocate de grăsimi, carbohidrați și zahăr.

Zmeura s-au dovedit la fel de eficientă în restaurarea funcției arteriale.

Aceste fructe îmbunătățesc funcția arterelor cu până la 24 de ore.

Beneficiile nu sunt deloc neglijabile, dat fiind că ele pot aduce o scădere semnificativă a riscului de evenimente cardiovasculare.

Citește și – Uimitor: zmeura blochează absorbția carbohidraților, scade inflamația și zahărul din sânge după masă

Atacul de cord și accidentele vasculare pot fi prevenit doar prin consumul unui smoothie de fructe de pădure în fiecare zi.

Sau cu o mână de nuci pe zi.

ANTIOXIDANȚII PREVIN OXIDAREA COLESTEROLULUI LDL

Secretul acestor fructe stă în concentrația mare de antioxidanți.

Antioxidanții combat radicalii liberi. Aceste molecule oxidează colesterolul LDL din sânge și dau naștere la stresul oxidativ.

Acest proces declanșează inflamații și duce la formarea de plăci arteriale.

Potrivit unei recenzii din 2015, carnea roșie contribuie la apariția aterosclerozei, iar polifenolii din fructe și legume reduc oxidarea colesterolului rău.

CONCLUZII

Trebuie să reținem că arterele pot fi vătămate printr-un consum excesiv de carne, salamuri, margarină, zahăr, alimente eprocesate, carbohidrați rafinați și alcool.

Consumați în schimb grăsimi sănătoase, precum nuci, ulei de măsline, avocado sau pește gras.

Includeți în dietă o gamă cât mai variată de legume și fructe. Consumați cereale integrale și semințe în locul cerealelor rafinate.

Citește și – Nucile și uleiul de nucă pot preveni ateroscleroza

Includeți leguminoase – fasole, năut, mazăre, linte. Acestea conțin proteine și pot înlocui carnea.

Surse articol:

1. Nutrition Facts, Food to help protect your arteries from saturated fats: https://www.youtube.com/watch?v=SmscM4vmgsI&ab_channel=NutritionFacts.org
2. Louisa Richards, Grant Tinsley, Foods to cleanse the arteries, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/can-foods-cleanse-the-arteries#can-foods-unclog-the-arteries
3. Svendsen K, Arnesen E, Retterstøl K. Saturated fat -a never ending story?. Food Nutr Res. 2017;61(1):1377572: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5642188/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.