Ce alimente ar trebui să mănânci ca să-ți crească părul? Dr. Michael Gregor

Aloepcia este o formă de cădere a părului după un anumit tipar.

Cel mai des apare la bărbați. Chelia este cel mai reprezentativ exemplu.

Ce alimente ar trebui sa mananci ca sa-ti creasca parul?

Ce alimente ar trebui sa mananci ca sa-ti creasca parul? Freepik -/ Azerbaijan stockers

Nici femeile nu sunt ocolite de această afecțiune.

Alopecia se manifestă printr-o cădere excesivă și progresivă a părului. În special în zona centrală a scalpului.

ALIMENTAȚIA ȘI CĂDEREA PĂRULUI

Pe lângă medicamentele, suplimentele, măștile și produsele naturale prescrise în această problemă, este important de punctat rolul dietei.

Există alimente care pot combate sau ameliora căderea părului? Cu siguranță.

Dr. Michael Gregor a realizat un scurt tutorial pe această temă.

A analizat datele din mai multe studii și a extras cele mai bune alimente contra căderii părului.

Citește și – Tratament japonezo-indian pentru regenerarea și creșterea părului

Studiile pe populații au asociat căderea părului la bărbați cu privarea de somn și consumul excesiv de carne și produse fast-food.

Alimentele care au dovedit un rol protector asupra părului au fost legumele crude și plantele proaspete.

Dieta mediteraneană, axată pe un aport crescut de legume și salate ar putea reduce riscul de alopecie androgenică.

CE ALIMENTE TREBUIE SĂ MĂNÂNCI CA SĂ-ȚI CREASCĂ PĂRUL?

Un prim aliment care poate preveni pierderea părului este laptele de soia.

Laptele de soia și ardeiul iute

Consumul săptămânal de lapte de soia a scade riscul de cădere moderată-severă a părului cu 62%. Este un procent destul de mare!

Un studiu dublu-orb, publicat în jurnalul „ELSEVIER” a arătat că laptele de soia și ardeiul iute promovează creșterea părului atât la bărbați, cât și la femei.

Citește și – Tinctura de ardei iute – utilă în alcoolism, dureri și căderea părului

Nu alimentele în sine au fost folosite, ci compușii lor principali.

Este vorba despre izoflavone (75 mg/zi) din soia, respectiv de caspaicină (6 mg/zi) din ardeiul iute.

Aceste doze de compuși echivalează cu ¼ cană de ardei iute, respectiv cu ¾ cană de boabe de soia.

Semințele de dovleac

Iranienii au descoperit că uleiul de semințe de dovleac aplicat extern promovează creșterea părului la șoareci.

Aceste efecte ar putea fi valabile și la oameni.

Un studiu apărut în jurnalul „Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine” a confirmat aceste lucru.

76 de bărbați cu chelie au primit capsule cu 400 mg de ulei de semințe de dovleac pe zi, timp de 24 de săptămâni.

Această cantitate de ulei echivalează cu 2-3 semințe.

Autorii au măsurat creșterea părului la nivelul scalpului.

Participanții care au primit ulei de dovleac au avut o creștere de 40% a părului.

Se pare că semințele de dovleac au efecte anti-adrogenice.

Uleiul de semințe de dovleac s-a dovedit util și în prostata mărită, la doar câteva picături pe zi (320 mg/zi).

Citește și – Uleiul de ceapă rezolvă căderea părului, mătreața și albirea prematură – cum să îl prepari în casă

Dacă vă îngrijorează consumul de soia, puteți oricând opta pentru o cură cu semințe de dovleac.

Acestea sunt bogate în proteine, acizi grași nesaturați, acizi fenolici, carotenoide, tocoferoli, fitosteroli, minerale și mulți alți compuși benefici.

Sursă articol: Dr. Michael Gregor, Food for hair growth: https://www.youtube.com/watch?v=HC1ncQd7F80&ab_channel=NutritionFacts.org

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.