2 porții de iaurt pe săptămână scad riscul de infarct și accidente vasculare cerebrale

Articol bazat pe studii științifice

Un studiu publicat în 2018 Jurnalul American de Hipertensiune încurajează includerea regulată a iaurtului în dieta persoanelor cu boli cardiovasculare.

Două porții de iaurt pe săptămână ajută la reducerea tensiunii arteriale crescute.

2 portii de iaurt pe saptamana scad riscul de infarct si accidente vasculare cerebrale

2 portii de iaurt pe saptamana scad riscul de infarct si accidente vasculare cerebrale

Studiul a fost realizat de un grup de cercetători din cadrul mai multor departamente de medicină de la Universitatea din Boston.

Hipertensiunea arterială este unul din factorii majori de risc ai bolilor și evenimentelor cardiovasculare.

Citește și – De ce este laptele un aliment miraculos – dr. Mihaela Bilic

Dieta joacă un rol important în controlul tensiunii arteriale și prevenirea bolilor cardiovasculare.

Sunt câteva diete care dau rezultate bune la hipertensivi. Dieta DASH și dieta mediteraneană sunt două exemple dovedite.

Studiile clinice pe dieta DASH au arătat că lactatele influențează pozitiv riscul de hipertensiune arterială și cardiovasculare.

Cele mai bune efecte le are iaurtul.

CONSUMUL DE IAURT ȘI RISCUL CARDIOVASCULAR

Autorii studiului au analizat datele din 2 studii de cohortă realizate pe pacienți cu hipertensiune arterială.

Au fost monitorizați 55,898 de femei și 18,323 de bărbați cu hipertensiune arterială.

Datele colectate din chestionarele alimentare au corelat consumul de iaurt cu un risc cardiovascular mai mic.

Mai exact, cu un risc mai mic de infarct miocardic și accidente vasculare cerebrale.

Citește și – Tort din iaurt și ouă – fără zahăr și făină

IAURTUL SCADE TENSIUNEA ARTERIALĂ

Riscul a fost cu 17% mai mic la femeile cu hipertensiune arterială care au consumat 2 porții de iaurt pe săptămână în cadrul unei diete sănătoase (apropiată de modelul DASH).

La bărbați, riscul a fost cu 21% mai mic, comparativ cu participanții care au mâncat iaurt doar o dată pe lună.

Fundația Americană a Inimii recomandă persoanelor cu boli de inimă sau colesterolul crescut opteze pentru lactatele degresate.

Grăsimile saturate din lactatele integrale pot crește nivelul de colesterol la aceste categorii de persoane.

Cu toate acestea, cercetările curente nu arată o asociere între consumul de lapte și incidența bolilor cardiovasculare.

Oamenii de știință notează că excluderea lactatelor nu este o strategie eficientă de prevenire a afecțiunilor cardiovasculare.

CALCIUL DIN LACTATE SCADE TENSIUNEA ȘI COLESTEROLUL

Laptele conține minerale, probiotice și alți compuși bioactivi importanți.

Calciul are efecte favorabile asupra tensiunii arteriale.

Nivelurile scăzute de calciu din sânge pot determina creșterea tensiunii arteriale.

Creșterea aportului de calciu determină o ușoară scădere a tensiunii arteriale sistolice și diastolice cu 137 mmHg, respectiv cu 1,45 mmHg, potrivit unei recenzi publicate în 2022.

În plus, calciul previne creșterea colesterolului seric în urma consumul de produse lactate, cu excepția untului.

Un alt beneficiu al calciului din lactate este că susține funcția metabolismului.

Citește și – Cum să consumi lactate fără să te îngrași – dr. Mihaela Bilic

Surse articol:

1. Buendia JR, Li Y, Hu FB, Cabral HJ, Bradlee ML, Quatromoni PA, Singer MR, Curhan GC, Moore LL. Regular Yogurt Intake and Risk of Cardiovascular Disease Among Hypertensive Adults. Am J Hypertens. 2018 Apr 13;31(5):557-565. doi: 10.1093/ajh/hpx220. PMID: 29462263; PMCID: PMC5905602.
2. Heart Foundation, Dairy and your heart health: https://www.heartfoundation.org.au/heart-health-education/dairy-and-heart-health
3. The Nutrition Society, New perspectives on diary and cardiovascular health: https://www.nutritionsociety.org/papers/new-perspectives-dairy-and-cardiovascular-health
4. Hua Yang, Liu Heng-li, Sun Jin-Yu, Kong Xiang-Qing, Sun Wei, Xiong Ya-Qing, Association Between Serum Calcium and the Prevalence of Hypertension Among US Adults, Frontiers in Cardiovascular Medicine, Vol. 8, 2021: https://www.frontiersin.org/article/10.3389/fcvm.2021.719165
5. Cormick G, Ciapponi A, Cafferata ML, Cormick MS, Belizán JM. Calcium supplementation for prevention of primary hypertension. Cochrane Database of Systematic Reviews 2022, Issue 1. Art. No.: CD010037. DOI: 10.1002/14651858.CD010037.pub4. Accessed 06 June 2022.
6. Jcomp: Freepik.com

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.