Beți apă cu semințe de in – vă ajută să slăbiți și să scădeți colesterolul, tensiunea arterială și glicemia

Semințele de in au atât de multe beneficii încât trebuie să le includem mai des în alimentația noastră.

Cercetătorii canadieni le consideră o strategie naturală și eficientă de îmbunătățire a stării generale de sănătate.

Beti apa cu seminte de in - scade grasimea corporala, tensiunea, glicemia

Beti apa cu seminte de in – scade grasimea corporala, tensiunea, glicemia: Freepik – www.freepik.com

Principala lor calitate este conținutul bogat în fibre și Omega-3, în special acid alfa-linoleic.

Acești nutrienți sunt răspunzători pentru prprietățile antiinflamatoare, antioxidante și modulatoare ale lipidelor.

Multe din bolile curente pot fi combătute cu ajutorul semințelor de in.

Studiile recente raportează utilitatea lor în afecțiunile cardiovasculare, metabolice și gastrointestinale.

SEMINȚELE DE IN COMBAT MULTE DIN BOLILE CURENTE

O recenzie apărută în anul 2020 a concluzionat că semințele de in sunt un adaos valoros în dietă.

Ele protejează împotriva unui spectru larg de afecțiuni:

hipertensiune arterială
colesterol crescut
dislipidemie
diabet
obezitate
sindrom metabolic
tulburări hormonale
inflamații

Consumul lor ajută la controlul nivelului de grăsimi și zahăr din sânge.

Citește și – 30 g de semințe de in pe zi scad tensiunea arterială și riscul de evenimente ischemice

Contribuie la creșterea sensibilității la insulină și scăderea greutății corporale.

Cercetătorii raportează eficiența lor în reducerea tensiunii arteriale, circumferinței taliei și a masei corporale.

CUM SE CONSUMĂ CORECT SEMINȚELE DE IN

Seminte de in macinate

Seminte de in macinate

Semințele de in trebuie măcinate înainte de a le consuma.

Dacă le ingerați întregi, vor fi eliminate rapid, fără ca organismul să absoarbă nutrienții din ele.

Așadar, măcinați-le prin râșnița electrică de cafea, în cantități mici, cât consumați o dată.

Semințele de in măcinate pot fi adăugate în iaurt, în terciuri de cereale, în pâine și alte produse de patiserie.

Cel mai simplu mod este să le puneți cu apă și să consumați amestecul dimineața.

APĂ CU SEMINȚE DE IN – REȚETĂ

INGREDIENTE

1 linguriță de semințe de in măcinate
1 pahar (250 ml) de apă fierbinte
1 lingură

MOD DE PREPARARE

Puneți apa fierbinte într-un pahar. Adăugați semințele de in măcinate și sucul de lămâie proaspăt stors.

Amestecați bine și consumați băutura imediat.

Nu o lăsați să stea prea mult, deoarece semințele de in se vor umfla și se vor transforma într-un gel.

MOD DE ADMINISTRARE

Apa cu semințe de in poate fi administrată dimineața, pe nemâncate.

Sau o puteți servi după micul-dejun, sau seara, cu o oră înainte de a merge la culcare.

Citește și – Cura cu chefir și semințe de in pentru curățarea colonului

Este important să știți că atunci când mâncați semințe de in, trebuie să creșteți consumul de apă.

În caz contrar, semințele de in nu vor mai avea efect laxativ, ci vor crește riscul de constipație și balonare.

EFECTELE CUREI CU APĂ ȘI SEMINȚE DE IN

Semințele de in sunt ideale în curele de slăbire.

Conțin multe fibre – solubile și insolubile, care cresc sațietatea.

Includeți această băutură în ritualul zilnic și veți avea un metabolism și o digestie mai bună.

Poftele alimentare se vor diminua, întrucât suprimă dorința de a mânca, mai ales dulciuri.

Inclusiv pielea va deveni mai frumoasă, datorită acizilor grași din semințele de in.

Semințele de in sunt o sursă bună de proteine și acizi grași esențiali Omega-3.

Reduc inflamația. Combat bolile autoimune.

Citește și – Lipii din semințe de in – o rețetă revoluționară 

Apa cu semințe de in poate aduce beneficii persoanelor cu:

afecțiuni tiroidiene
dereglări hormonale
diabet
colon iritabil
ovare polichistice
ficat gras

PRECAUȚII

Nu consumați semințe de in în cantități mari dacă sunteți gravidă, luați medicamente anticoagulante au aveți tensiunea mică.

Surse articol:

1. Versatile Vicky, Flaxseed for weight loss, flaxseed water drink: https://www.youtube.com/watch?v=vYkfDszQky4&ab_channel=VersatileVicky
2. Shayan M, Kamalian S, Sahebkar A, Tayarani-Najaran Z. Flaxseed for Health and Disease: Review of Clinical Trials. Comb Chem High Throughput Screen. 2020;23(8):699-722. doi: 10.2174/1386207323666200521121708. PMID: 32436825.
3. Parikh M, Maddaford TG, Austria JA, Aliani M, Netticadan T, Pierce GN. Dietary Flaxseed as a Strategy for Improving Human Health. Nutrients. 2019 May 25;11(5):1171. doi: 10.3390/nu11051171. PMID: 31130604; PMCID: PMC6567199.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.