Beți ½ pahar înainte de culcare și veți dormi ca un bebeluș – alimentul din frigider care favorizează somnul

Dacă beți 1/2 pahar de kefir înainte de culcare veți dormi ca un bebeluș, spune dr. Eric Berg în unul din tutorialele sale recente.

Acest aliment acționează mai întâi asupra intestinului și apoi asupra creierului. Este un somnifer natural la îndemâna oricui! Are doar „efecte secundare” benefice!

Bea asta inainte de culcare si vei dormi ca un bebelus

Bea asta inainte de culcare si vei dormi ca un bebelus: Pch.vector

Foarte multă lume are probleme cu somnul.

Iar problemele cu somnul se traduc în probleme de sănătate la nivelul întregului organism.

PRIVAREA DE SOMN AFECTEAZĂ SĂNĂTATEA ȘI CALITATEA VIEȚII

Când nu reușești să dormi necesarul de ore pe noapte, vei resimți negreșit o stare de oboseală apăsătoare pe parcursul zilei.

Privarea de somn poate avea și consecințe mai grave, precum:

tulburări de memorie
probleme de gândire și concentrare
risc de accidente
schimbări de dispoziție
creșterea tensiunii arteriale
risc de boli cardiace
risc de diabet
luarea în greutate
perturbarea echilibrului
risc de căderi sau accidentări fizice

ÎMBUNĂTĂȚIREA SOMNULUI PRIN ALIMENTAȚIE

Somnul poate fi îmbunătățit prin mijloace naturale.

Există ceaiuri din plante care au un efect sedativ și facilitează instalarea somnului.

Citește și – Trei somnifere naturale fără efect secundar – dr. Maria Pop

Alimentația ne poate fi de asemenea un bun aliat în dobândirea unui somn odihnitor.

Mierea, nucile, bananele, laptele, peștele și orezul sunt câteva exemple de alimente care afectează somnul în mod pozitiv.

KEFIRUL – SOMNIFERUL NATURAL DIN FRIGIDER

Dr. Eric Berg menționează în unul din clipurile sale un alt aliment favorabil somnului.

„Există un remediu care cred că ar funcționa foarte bine. Doar iei jumătate de cană înainte de culcare și vei dormi mai bine. Iar acel lucru este kefirul”.

Kefirul face parte din categoria produselor lactate fermentate.

Este superior iaurtului datorită faptului că are de 5 ori mai bacterii benefice.

Conținutul de microbi „prietenoși” din compoziția kefirului este de asemenea mult mai divers decât cel din iaurt.

Pe lângă bacterii, kefirul găzduiește și specii de drojdii.

Kefirul are în jur de 12-15 tulpini de microbi, comparativ cu iaurtul, care are doar 1-4 tulpini.

Spre deosebire de probioticele din iaurt, cele din kefir supraviețuiesc în acidul stomacal.

Un alt motiv să alegi kefirul este că se digeră mai ușor. Microbii pe care îi conține mănâncă lactoza.

De aceea, acest produs poate fi consumat și de cei care au intoleranță la lactoză. Provoacă mai puține gaze.

Kefirul te ajuta sa dormi mai bine

Kefirul te ajuta sa dormi mai bine: David Niergarth

CUM NE AJUTĂ KEFIRUL SĂ DORMIM MAI BINE

În mod suprinzător, kefirul contribuie la inducerea somnului prin faptul că ajută la producția de serotonină.

Câți dintre voi știți că 90% din serotonina din corp este fabricată de microbi?

Cu cât mai bogată este flora noastră intestinală, cu atât mai multă serotonină vom avea în corp.

Acest neurotransmițător controlează starea de spirit, dar și ritmul circadian și ciclurile somnului.

Legătura dintre intestin, creier și somn este extrem de importantă.

Crește producția de neurotransmițători

Am putea spune că somnul „trece prin stomac.

În intestin se află circa 30 de tipuri de neurotransmițători și 100 de milioane de neuroni.

Acești neurotransmițători fabrică 95% din cantitatea de serotonină din corp.

Citește și – Tulburări de somn – 7 leacuri din grădina Domnului

Microbii din kefir contribuie de asemenea la producția de melatonină – hormonul somnului.

Nivelurile scăzute de melatonină au fost corelate cu sindromul colonului iritabil și intestinul permeabil.

Furnizează triptofan, calciu și vitamine B

Mai mult decât atât, kefirul conține bacterii care produc triptofan. Acest aminoacid este convertit în corp în serotonină și apoi în melatonină.

Kefirul conține calciu, un alt nutrient care ajută somnul.

Reduce stresul și depresia

Lactobacilii din kefir scad nivelul de cortizol – hormonul stresului.

Vitaminele B contribuie la rândul lor la reducerea stresului și a agitației mentale.

Un studiu publicat în 2019 în jurnalul „Holistic Nursing Practice” a arătat că consumul de kefir are efecte bune asupra somnului la femeile postmenopauzale.

Acesta îmbunătățește calitatea vieții prin faptul că reduce perturbarea somnului și depresia.

ALTE BENEFICII ALE KEFIRULUI

reduce grăsimea din ficat
atenuează simptomele de alergie
crește imunitatea
reduce numărul de patogeni infecțioși
reduce inflamațiile sistemice
previne constiparea
îmbunătățește nivelul zahărului din sânge și a tensiunii arteriale

BEȚI KEFIR SEARA, DAR ȘI DIMINEAȚA!

Așadar, dacă vreți să vă îmbunătățiți sănătatea intestinală și somnul, beți kefir seara, înainte de culcare.

Pe lângă faptul că relaxează corpul și ajută la absorbția calciului, produce și alte beneficii.

Kefirul poate fi o cină ușoară, deoarece reduce apetitul și vă ajută în cura de slăbire.

Pe parcursul nopții, kefirul lucrează la stimularea digestiei și curățarea sistemului digestiv de toxine.

Citește și – Cura cu chefir și semințe de in pentru curățarea colonului

Nu strică nici dacă îl consumați dimineața, la trezire.

Accelerează tranzitul, reglează metabolismul, reduce setea, tonifică sistemul nervos.

Surse articol:

1. Dr. Eric Berg, Take ½ cup of this before bed to sleep like a baby: https://www.youtube.com/watch?v=pM3stM3uI00&ab_channel=Dr.EricBergDC
2. Stephanie Watson, Stacey Sampson, The effects of sleep deprivation on your body, Healthline: https://www.healthline.com/health/sleep-deprivation/effects-on-body
3. Cultured Food Life, Sleep problems and your gut: https://www.culturedfoodlife.com/sleep-problems-and-your-gut/
4. Rahul Kakkar, Is it worth it to drink kefir at night? Medium: https://medium.com/@kakkarrahul719/is-it-worth-it-to-drink-kefir-at-night-59bad7467481
5. Portas CM, Bjorvatn B, Ursin R. Serotonin and the sleep/wake cycle: special emphasis on microdialysis studies. Prog Neurobiol. 2000 Jan;60(1):13-35. doi: 10.1016/s0301-0082(98)00097-5. PMID: 10622375.
6. Özcan H, Oskay Ü, Bodur AF. Effects of Kefir on Quality of Life and Sleep Disturbances in Postmenopausal Women. Holist Nurs Pract. 2019 Jul/Aug;33(4):207-213. doi: 10.1097/HNP.0000000000000310. PMID: 30768439.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.