Ce legume trebuie să mâncați dacă aveți diabet – dr. Daniela Petrache

Legumele sunt singurele alimente la care nu există restricții drastice în ceea ce privește diabetul.

În realitate, cu cât mai multe și diverse legume consumăm, cu atât mai protejați vom fi împotriva bolilor.

Ce legume trebuie sa mancati daca aveti diabet

Ce legume trebuie sa mancati daca aveti diabet

Studiile au asociat dietele bogate în legume cu un risc mai mic de afecțiuni cardiace și metabolice.

Legumele se numără printre sursele principale de vitamine și minerale din dieta noastră.

Ce legume trebuie să mâncați dacă aveți diabet – dr. Daniela Petrache

Diabeticii au nevoie în primul rând de multe fibre în alimentație.

Fibrele sunt importante pentru reglarea glicemiei, scăderea colesterolului și menținerea sănătății intestinale.

Acestea aplatizează curba glicemică și scad absorbția carbohidraților din celelalte alimente.

Indirect, fibrele sprijină activitatea sistemului imunitar și previn cancerele.

Acestea pot fi luate ușor din legumele proaspete.

Diabetologul Daniela Petrache are câteva recomandări la acest capitol.

Medicul îi sfătuiește pe diabetici să includă mai des în meniu legumele non-amidonoase.

Acestea au puțini carbohidrați și puține calorii.

Morcovi

Morcovul este o sursă foarte bună de fibre.

Morcovii mențin senzația de sațietate mai mult timp.

Nu conțin amidon și de aceea sunt o alegere bună în diabet.

Pe lângă fibre, au cantități generoase de vitamina A.

Aceasta este importantă pentru sistemul imunitar, piele și ochi.

Broccoli

O altă legumă pe care trebuie să o consumați mai des dacă aveți diabet este broccoli.

La fel ca morcovii, este bogat în fibre. Intestinul nostru fermentează aceste fibre și le transformă în hrană pentru bacteriile benefice din intestin.

Cu alte cuvinte, broccoli furnizează prebiotice care îmbogățesc flora intestinală.

Varză

Nu doar broccoli este indicat din familia cruciferelor, ci și varza, conopida, ridichea, gulia și rucola.

Acestea conțin fibre care încetinesc digestia și absorbția alimentelor consumate.

Acest efect este important pentru diabetici, deoarece previne creșterea bruscă a glicemiei.

Citește și – Ridichea neagră – un protector hepatic și antidiabetic valoros

Zucchini/dovlecei

Zucchini sau dovlecelul este bogat în carotenoizi. Acești antioxidanți susțin sănătatea sistemului cardiovascular.

În plus, reduc riscul unor cancere.

Au foarte puține calorii și carbohidrați. Sunt indicați și în curele de slăbire.

Citește și – Poți să mănânci sfeclă roșie dacă ai diabet? – sfaturi de la dr. Daniela Petrache

Spanac

O legumă cu frunze verzi care face bine nu doar în diabet, ci în orice dietă, este spanacul.

Asemenea dovlecelului, este sărac în calorii și carbohidrați.

Se poate consuma sub formă de salată. Se poate face din el diverse umpluturi sau tocănițe.

Roșii și castraveți

Diabeticii pot consuma roșii la discreție. Fie în salate, fie în sandvișuri, fie alături de orice altă mâncare.

Tomatele conțin compuși care previn bolile cardiovasculare și cancerele.

Asociați roșiile cu castraveții la masă.  Aceste  legume sunt hidratante și utile în diabet.

Salată verde

Lăptuca și soiurile ei sunt bogate în antioxidanți, fibre și apă.

Lăptuca ce are frunze roșii acoperă cantitatea necesară zilnic de potasiu.

Acest mineral este important pentru fluidizarea sângelui, tensiunea arterială și oase.

Dacă serviți lăptuca la o masă bogată, aceasta va încetini absorbția celorlalte alimente.

Astfel veți reuși să controlați în mod natural glicemia după masă.

Ciuperci

Acestea conțin vitamina B, pe care medicamentele antidiabetice precum Metformin o scade din corp.

Iată un motiv în plus să mâncați ciuperci dacă aveți diabet.

Citește și – Cea mai bună pâine pentru diabetici – dr. Daniela Petrache

Fasole verde

Este una din cele mai benefice legume pentru diabetici.

De altfel, tecile de fasole sunt incluse în formulele de ceai pentru scăderea sau controlul glicemiei.

Fasolea verde are multă vitamina C și vitamina A.

Conține o cantitate mare de fibre.

Evitați fasolea verde conservată deoarece conține multă sare.

Optați pentru varianta congelată în afara sezonului.

Nici legumele care conțin amidon – precum cartofii sau porumbul – nu trebuie excluse complet din dieta diabeticilor.

Pot fi consumate în continuare, însă în doze mai mici, cântărite.

Sursă articol: Dr. Daniela Petrache, Cele mai bune legume pentru diabetici: https://www.youtube.com/watch?v=94VPAfUdDE0&ab_channel=Dr.DanielaPetrache

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.