Sfecla roșie – un tonic natural pentru ficat și inimă

Bazat pe studii științifice

Sfecla roșie este o legumă importantă în cercetările științifice din ultimele decenii.

Cercetătorii au descoperit că substanțele din rădăcina de sfeclă au efecte benefice în unele afecțiuni medicale.

Sfecla rosie – un tonic natural pentru ficat si inima

Sfecla rosie – un tonic natural pentru ficat si inima

Potrivit unei recenzii publicate în 2020 în jurnalul „Nutrition and Metabolism”, sfecla roșie are proprietăți funcționale și ajută la prevenirea și combaterea bolilor cardio-metabolice.

Sfecla ajută în diabet și bolile cardiovasculare

Consumată sub formă de suc, sfecla roșie este considerată o strategie naturală și ieftină pentru controlul diabetului și a tensiunii arteriale, pentru îmbunătățirea funcției vasculare și sănătății renală.

Sfecla roșie conține cantități mari de nitrați, compuși care sunt transformați în corp în oxid de azot.

Nitrații au efect vasodilatator. Scad tensiunea arterială și furnizează oxigen și nutrienți către organele corpului.

Efectul hipotensiv este mai pronunțat la persoanele hipertensive, dar mai ales la adulții supraponderali.

Sucul reduce tensiunea arterială inclusiv la cei cu tensiunea normală.

Citește și – Sfecla – un protector cardio-vascular remarcabil

Biochimistul și cercetătorul Eugen Giurgiu menționează efectele favorabile ale potasiului din sfeclă asupra inimii.

Potasiul reglează nu doar tensiunea arterială, ci și pulsul cardiac.

Autorul recomandă sfecla roșie în stare crudă, deoarece prepararea termică distruge substanțele sale binefăcătoare.

Persoanele cu afecțiuni cardiace pot consuma ½ sfeclă crudă și 200 ml de suc de sfeclă pe zi.

Sfecla îmbunătățește funcția mușchilor, toleranța și rezistența la efort.

Citește și – Sfecla roșie îmbunătățește funcția pulmonară și respiratorie

Benefică în boli de rinichi și diabet

La pacienții cu afecțiuni renale, sucul de sfeclă îmbunătățește parametrii bolii și scade rata mortalității.

Consumat cu regularitate, sucul de sfeclă întârzie răspunsul glicemic după masă și scade creșterea bruscă a glucozei din sânge.

Susține ficatul și bila

Sfecla este un aliment adjuvant pentru funcția ficatului, a bilei și a rinichilor.

Sucul ajută ficatul să elimine grăsimea de depozit. Acționează ca un agent hepato-tonic.

Dr. Giurgiu recomandă în aceste cazuri sfecla roșie sub formă de salată sau suc.

Salata se face din rădăcină crudă, dată prin răzătoare. Trebuie introduse 3 salate de sfeclă în meniul zilnic.

Doza recomandată de suc este de 100 ml, de 3 ori pe zi.

Este indicat să îl combinați cu suc de morcov sau măr.

Cura cu salată sau suc de sfeclă trebuie să fie de durată pentru a vedea efectele benefice.

Citește și – 4 rețete de salată din sfeclă roșie pe care trebuie să le notezi

Reduce nevoia de alcool

Sucul de sfeclă administrat înainte de masă ajută la tratarea alcoolismului.

Se consumă 100 ml de suc cu jumătate de oră înainte de masă.

În timpul celor trei mese principale ale zilei se va include și câte o porție de salată de sfeclă crudă sau coaptă în cuptor.

Sfecla reduce nevoia de a consuma băuturi alcoolice la persoanele dependente.

Elimină toxinele din corp

Sucul de sfeclă contribuie la detoxifierea corpului.

Pentru eliminarea toxinelor, se consumă câte 100-200 ml de suc pe zi, dimineața pe nemâncate.

Este bine să cumpărați sfeclă roșie românească. Asigurați-vă că aceasta este naturală.

Alegeți sfeclele de dimensiuni mai mici, deoarece sunt mai dulci.

Precauții

Dacă intenționați să folosiți sucul de sfeclă în scop terapeutic, începeți cu o doză mai mică.

Porniți de la 50 ml pe zi. Creșteți cantitatea treptat, în funcție de toleranță, până ajungeți la doza indicată.

Dacă aveți diabet, consumați sfecla în stare crudă.

Diabetologul Daniela Petrache spune că sfecla crudă are un indice glicemic de 30. Dacă o gătiți, indicele glicemic se va dubla.

Citește și – Poți să mănânci sfeclă roșie dacă ai diabet? – sfaturi de la dr. Daniela Petrache

Surse articol:

1. Sursă articol: Eugen Giurgiu, Sfecla roșie, Cele mai Folosite 17 Plante pentru Vindecare, Editura Meteor Press, București, 2019, pp. 234, 236, 242
2. Mirmiran P, Houshialsadat Z, Gaeini Z, Bahadoran Z, Azizi F. Functional properties of beetroot (Beta vulgaris) in management of cardio-metabolic diseases. Nutr Metab (Lond). 2020;17:3. Published 2020 Jan 7: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6947971/
3. Zamani H, de Joode MEJR, Hossein IJ, Henckens NFT, Guggeis MA, Berends JE, de Kok TMCM, van Breda SGJ. The benefits and risks of beetroot juice consumption: a systematic review. Crit Rev Food Sci Nutr. 2021;61(5):788-804: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32292042/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.