Mâncați pâine nedospită – făina albă și drojdia ne produc multă suferință

Stilul de viață și alimentația popoarelor biblice constituite încă și astăzi un subiect interesant.

Ce mâncau civilizațiile vechi? Cum își procurau și cum pregăteau hrana? Ce ingrediente foloseau?

Mancati paine nedospita

Mancati paine nedospita

Dacă ar fi să ne referim strict la pâine, am descoperi că oamenii din trecut nu foloseau drojdie sau alți agenți de creștere.

Pâinea lor era subțire și uscată. Nu pufoasă și moale ca buretele.

Pâinea biblică – cea mai sănătoasă pâine 

În cartea Ieșirea se face pomenire de azime, care înseamnă „pâine nedospită” sau pâine nefermentată.

„Tot ce e dospit să nu mâncați, ci în toate așezările voastre să mâncați azimă” (Ieșire 2, 12, 20).

Pâinea aceea „biblică” era făcută doar din apă și făină de grâu integrală.

Primul tip de pâine dospită a apărut în Egipt, folosindu-se la prepararea ei drojdie.

Aluat pentru paine nedospita

Aluat pentru paine nedospita: ImpromptuKitchen

Din păcate, acea pâine simplă, din făină integrală, apă și drojdie a suferit modificări în timp.

Citește și – Cum se face pâinea nedospită și ce semnifică – azimele evreilor

Pâinea modernă

Pâinea din zilele noastre este doar o „umbră” a ceea ce a trebui să fie o pâine adevărată.

Nu doar că nu este suficient de hrănitoare, ci este chiar dăunătoare sănătății.

În primul rând, este făcută din cereale modificate genetic. În al doilea rând, făina este rafinată.

Mikhail Tombak consideră oportună întoarcerea la pâinea nedospită, făcută din făină integrală.

„Ideea de a renunța la pâine albă ar fi șocantă pentru unii oameni, dar dacă puneți preț pe sănătate, ar trebui să luați în considerare acest pas”.

Dacă se folosește făină rafinată, se pot adăuga separat tărâțe.

Acestea dau grâului valoare nutrițională (vitamine B, E, PP, săruri minerale, enzime, proteine, fibre).

Dacă înlăturăm tărâța, adică acel înveliș biologic al bobului de grâu, nu mai putem digera amidonul (85%) din făină.

Citește și – Azime (turte nedospite) cu nuci și semințe – rețeta doctorului Doru Laza

Probleme digestive, deficite nutriționale, calculi

Procedeele de rafinare distrug nutrienții esențiali pentru digestie.

„Digestia pâinii albe are nevoie de multe substanțe care îndepărtate prin procesul de rafinare. Sistemul nostru digestiv le va lua din resursele propriului nostru organism”.

De aceea se spune că făina albă contribuie la apariția deficitelor nutriționale.

Amidonul pe care îl conține rămâne nedigerat și în combinație cu apa, formează o masă lipicioasă. Aceasta împiedică digestia și absorbția nutrienților din alimente.

În plus, duce la apariția calculilor biliari și urinari.

Pâinea din făină rafinată este greu de digerat. Astfel se explică de ce tot mai multe persoane se confruntă cu probleme digestive.

„Constipația, balonarea și bolile de tract digestiv sunt deseori efectul cantităților mari de pâine și alte produse de brutărie care conțin făină rafinată și drojdie”.

Cei care preferă pâinea dospită, ar face bine să o lase să stea o zi înainte de a o consuma.

Pâinea proaspătă poate fi dăunătoare din cauză că drojdia este încă activă.

Citește și – Azime din hrișcă și semințe de in

De ce este drojdia periculoasă?

Mikhail Tombak spune că sporii de drojdie activează celulele canceroase din corp.

„Atunci când mâncăm pâine dospită, ne transformăm tractul digestiv într-un „câmp de luptă” între drojdie și microflora noastră naturală”.

Copiii sunt hrăniți de mici cu o astfel de pâine. Nu este de mirare de ce mulți dintre noi avem un microbiom sărac sau extrem de dezechilibrat.

Un alt pericol al pâinii moderne este că conține diverși aditivi nocivi.

Conține afânători, agenți de îngroșare, arome, modificatori de aciditate, stabilizatori și alți conservanți.

Aceștia ne otrăvesc practic organismul.

„Din cauza lor, mușchii și încheieturile ni se înțepenesc. În acest fel, produsele din făină albă ne pot produce multă suferință”.

Pâinea este un aliment de bază în dieta noastră. Iată cât de important este să ne asigurăm că ea rămâne un aliment sănătos, hrănitor și cât mai natural posibil.

Citește și – Turte nedospite, dulci – fără zahăr și făină

Sursă articol: Mikhail Tombak, Mai puțină făină, mai multă putere, Cum să trăim 150 de ani, Editura Paralela 45, Pitești, 2017, pp. 32-33

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Coloja Paraschiva

    Pina prin anii 70 era acea paine semialba cu cartofi.Era gustoasa si moale ,cred ca si mai sanatoasa.Cand mergeam la Arad la tata intotdeauna o adoram.Acum?nu stiu de ce nu se mai face!.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.